מטוס ממריא מנתב"ג
מטוס ממריא מנתב"ג. אילוסטרציה

ליל מנוחה לתושבי חולון: צומצמו המראות מטוסים מנתב"ג

במקום 140 טיסות מעל חולון, המריאו בשעות הלילה לפני ראש השנה שש טיסות חריגות בלבד

פורסם בתאריך: 17.9.18 13:55

כמות המראות המטוסים החריגות שהמריאו מנמל התעופה בן גוריון בשעות הלילה, והפריעו את מנוחת תושבי חולון, צומצמה משמעוותית לפני ראש השנה.

הישג לעיריית חולון ולחברות פורום הרשויות המקומיות למאבק ברעש המטוסים: בשל התערבותן ומאבקן הנחוש, צומצמה משמעותית , לפני ראש השנה כמות המראות המטוסים החריגות שהמריאו מנמל התעופה בן גוריון בשעות הלילה.

תקופת החגים ככלל וראש השנה בפרט מאופיינת, כמדי שנה, בכמות טיסות גדולה במיוחד. ראשי הרשויות עוטפות נתב"ג העבירו פנייה חריפה לרשות שדות התעופה (רש"ת) בעקבות בקשתה מרשות התעופה האזרחית (רת"א) לאשר תוספת חריגה של 140 טיסות עם 25 אלף נוסעים ב"חלון הלילה" שבין השעות 01:40 ל-05:00 לפני ראש השנה. רת"א אישרה 35 המראות חריגות בלבד במועד זה עם כ-6,300 נוסעים, אולם לבסוף המריאו בסך הכל לפני ראש השנה שש טיסות חריגות ובהן כ-1,100 נוסעים. במקביל, התקיים בעיריית חולון דיון חירום, בהשתתפות חברי הפורום, שבמהלכו הוחלט לנקוט באמצעים משפטיים, על מנת לוודא שטיסות חריגות מסוג זה לא יחזרו על עצמן מדי שנה.

לדברי עו"ד נרי ירקוני, המייצג את הפורום, "התברר כי לא היה צורך ממשי להפר את עוצר ההמראות בשעות הלילה וגם שש הטיסות שהמריאו בסופו של דבר יכלו להמריא מבלי להפר אותו. בימים אלה אנו בוחנים את האפשרויות המשפטיות שעומדות בפנינו, על מנת להסדיר את נושא הטיסות החריגות בתקופת החגים באופן קבוע".



פורום הרשויות למאבק ברעש המטוסים עוסק מזה שנים בהשגת איכות חיים ושנת לילה בריאה לתושבי היישובים עוטפי נתב"ג בכל הנוגע לנושא זה. בחודש יולי האחרון הגיש הפורום בג"ץ בדרישה להנמכת מפלס רעש המטוסים, במיוחד בשעות הלילה. כן הוגשו בעבר בג"ץ שהוביל לעוצר המראות בן כ-3.5 שעות ועתירה נוספת שהובילה להמראות שמוגדרות כשקטות עד השעה 6 בבוקר. הפורום עוקב אחרי דיווחי הרעש באופן שוטף ובמידה שקיימת חריגה, הוא פועל מול רש"ת למיצוי הדין.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר