מימין: בלחוביץ וברכה
מימין: בלחוביץ וברכה

"סעידה" נגד "גורדוס": מה גרם לפיצוץ בין אושיות חיי הלילה בעיר?

הם יורים חצים מושחזים ומכנים זה את זה בתארים לא מחמיאים במיוחד. "השקמה חולון" יצא לבדוק את החתול השחור שעבר בין ברנרדו בלחוביץ וניסים ברכה, שתי דמויות בולטות בחיי הלילה והפנאי בעיר

פורסם בתאריך: 28.9.18 10:45

סכסוך מתוקשר בין שתי אושיות מוכרות בחיי הלילה והפנאי בחולון – ברנרדו בלחוביץ וניסים ברכה. בלחוביץ מבעלי מסעדות "סילו" ו"גורדוס" ו"קפה גן סיפור", וברכה, מבעלי מסעדת ה"סעידה" והבר-מסעדה "ברוני" בחולון, התנצחו באחרונה בפומבי והחליפו ביניהם מהלומות מילוליות, על רקע תמיכתו של ברכה בראש עיריית חולון מוטי ששון בהתמודדות לבחירות והצטרפותה של אחת מהמקורבות לצוות ה"סעידה" לרשימתו של ששון.

הכל החל לפני כשבוע כאשר ברנרדו בלחוביץ בחר להעלות פוסט כנגד תמיכתו והצטרפותו של ניסים ברכה לרשימתו של ששון בבחירות הקרובות לראשות העירייה. "אני מברך את ברכה על הצטרפותו לרשימה של ששון למועצת העיר בתור נציג העסקים ואנשי הלילה של העיר, אבל אני רק שואל את עצמי איך להציג אותך בפני ילדיי. האם אתה איש חיי לילה שרוצה לקדם עסקים בעיר או איש חינוך למופת שבא לחזק את החינוך בחולון? מעניין איך ראש העיר מתכוון לקדם אג'נדות בעזרתך ואיזו אופק הוא נותן לילדיי ולנו לתושבי העיר בזכות דמותך המהווה דוגמה ומופת. הפתרונות, ככל הנראה, אצל ראש העיר".

ברכה: "כמונופול בתחום הבילוי בחולון, כף רגלי לא תדרוך במועצה"

ברכה לא נשאר חייב ובתגובה ענה לבלחוביץ כי הדברים שהוא מפרסם הם "שרשור של חצאי פוסטים" והוסיף: "אני מתנצל שהרגשתם אי נינוחות מהפוסט של חברי לשעבר ברנרדו".

ל"השקמה חולון" מבקש ברכה להבהיר כי לא הוא מצטרף לרשימתו של ששון אלא רונה לרנר, תושבת חולון, בת 26, בת הזוג של אחד השותפים ב"סעידה". עוד מציין ברכה כי "בעלי העסקים בתחום הבילוי בחולון – מסעדות, בתי קפה, ברים ומועדונים – עוברים תהליך רישוי מייגע וכמעט בלתי ניתן להשגה. ראש העיר אינו אחראי לרישוי אלא מחלקת רישוי עסקים שמאוישת באנשים שיצא לי להכיר באופן אישי בעשור האחרון, והם, במילים עדינות, 'עבד כי ימלוך'. הם הסיסטם והם ממש תוקעים מקלות בכל מה שקשור לתהליך ובכוונה. אני יודע בדיוק מה צריך להתוות על מנת לשחרר את הצומת הזה ועל אף שאיני מועמד אלא רונה לרנר מועמדת, את זה אני רוצה לשנות. יש דרכים להקל על בעלי העסק מבחינה ביורוקרטית".



ברכה מציין שוב ושוב לאורך השיחה כי לא הצטרף לשום רשימה פוליטית. "כמונופול בתחום הבילוי בעיר, כף רגלי לא תדרוך במועצה", הוא אומר אבל באותה נשימה מוסיף כי "בנושא צעירים, פנאי ובילוי צברנו הרבה ידע בתחום ויש לנו הרבה רעיונות מה לעשות ולהוסיף בעיר – ראו את הפעילות שלנו בדף 'לילה חולון'. אני מדבר על אירועים ברמה עירונית כמו ירידי אוכל, לילה לבן, חיבור בעלי העסקים לקהילה ועוד הרבה רעיונות שנפעל לממש שיעשו הרבה יותר שמח בעיר. אין מישהו אחר בעיר עם הרזומה שלי בתחום, פשוט אין, ואם יש לך מישהו שמכיר ונוגע בכל הצעירים בעיר, אשמח להכיר".

לדבריו, כאמור, הוא אינו מצטרף לשום רשימה פוליטית, אבל עולה מהם כי שליחתו היא לרנר, המקורבת לצוות הנהלת הסעידה, והוא מוסיף ואומר: "אני מבין בתחלואות רישוי העסקים בעיר, אני חושב שאני יודע איך אפשר לתקן עקב הניסיון שצברתי ברגליים ולא מהסתכלות מהצד. רק מי שנשם אבק דרכים יכול לצעוק את צעקת בעלי העסקים".

מעבר לדאגה לבעלי העסקים בתחום הבילוי בחולון, מה שמניע את ברכה הוא הנצחת שמו ברחוב בחולון. "יש לי", הוא אומר, "אינטרס שיהיה רחוב על שמי בחולון, שיהיה רשום בו: 'מייסד חיי הלילה בעיר ויקיר בעלי העסקים בחולון'. אני לא איש דיור ולא איש תחבורה, את התחלואות האלה שיתקנו מי שמתאים. אני מתחייב רק למה שאני מבין בו. עצם הכניסה שלנו למועצה, עם האג’נדה שלנו, מעיד בדיוק על המדיניות שראש העיר מאמין שצריך להתוות. ניתנה לנו הזדמנות מכבוד ראש העיר להצטרף אליו ולתקן את כל מה שאני חושב שחייבים לתקן בתחום רישוי העסקים ובתחום הבילוי, אז מה, אדם אמביציוזי ומוצלח שכמותי יגיד לא להצעה כזו?".

בלחוביץ לברכה: "אתה מייצג את תרבות הכלום והשום דבר"

בשיחה עם "השקמה חולון" ממשיך בלחוביץ לשלוח חצים לעברו של ברכה ואומר: "האביר המוצלח הזה, שכה דואג לחיי הלילה של עירנו, יתוגמל בגדול והכל בחסות דיבורי סרק. עקוב אחרי הפרסומים שלו ותגלה תמורת מה הוא עושה את כל הפעילות המדהימה שהוא עושה למען עירנו לכאורה. בעולם שלי, נציג ציבור שרוצה לשפר משהו בעיר שלו, לא מתבטא בצורה שכזו. אני לא מוכן לעבור לסדר היום ולתת לתרבות הכלום ושום דבר לנסוק במחוזותינו".

עוד מציין בלחוביץ כי ברכה הוא "דמגוג גדול שיודע לטנף בדף הפייסבוק שלו ולזרוק רפש לכל עבר ועכשיו הוא מתמודד עם מראה לפרצופו האמיתי. איש חיי לילה? מי? זה שסגר בחמש השנים האחרונות יותר עסקים מאשר פתח ועכשיו בא להטיף לי מוסר ולספר לי ולנו סיפורים".

ברכה לבלחוביץ: "תאמין או לא, אני אוהב אותך"

הדרמה ממשיכה  וברכה ממהר להסביר ממה כה הסתייג הצ'ילבה מה"סילו": "מדובר בכמה פוסטים שלי שבהם נגעלתי ממירי רגב ומאריה דרעי. הפוסט הזה והתגובות שהוא גרר מכמה אנשים לא מוסיף ולא גורע, לא ממני ולא מהעסקים שלי. תאמין או לא, אבל גם אני אוהב אותו (את בלחוביץ – י.ל) ומעריך אותו ביחד עם כל המינוסים".

ברכה מעיד כי "בבחירות הקודמות רצתי במסגרת סיעת הצעירים נכנסנו למועצה, אבל ישבנו באופוזיציה והיינו זבוב על הקיר. חמש שנים שכולם הפסידו את הכישורים שלי, ובגלל שאני יודע שגם בבחירות האלו מוטי ששון ייבחר ובצדק, אני תומך בו וזכותי לתת את הקול שלי למי שאני מקווה שיזכה. חולון עשתה קפיצה אדירה ב-15 שנה האחרונות, וברנרדו בלחוביץ חייב את חייו והצלחתו לראש העיר ולשמשון חן (מנכ"ל החברה לבילוי ובידור בחולון – י.ל) שנתנו לו את הבמה והאמינו בו – בלעדיהם אני מניח שהוא עדיין היה עושה חיל ב'אל גאוצו'. בלי האנשים האלה גם אני הייתי עדיין בסוקולוב עם בעלת בית גרידית שהשטן לא ברא ועם אפס יכולת להתפתח. הקפה של ברנרדו – גן סיפור, כולל 'סילו' ו'סעידה בפארק' זה נטו פרויקט של העירייה וזאת לא בושה לומר תודה".

ברכה מסיים בנימה אישית ועוקצת במיוחד: "קשה לו לברנרדו שיש כוחות אור שהם בעד העסקים. אני יודע שאתה דרום אמריקאי חמום מוח שרודה בעובדים שלו לעיני כל, אבל על זה שירדת לפסים אישיים וכתבת שסגרתי יותר עסקים מאשר פתחתי, אז מוטב לי לפתוח עסק ולסגור – זה נקרא יזמות. להבדיל ממך שפשטת רגל ואני מניח שמי שפושט רגל זה אחד שלא עומד בתשלומים לספקים וכו', אז אל תיכנס לפינה הזאת".

ואחרי כל זה מבקשים השניים להביע הערכה הדדית ורצון משותף שהעסקים של כולם יצליחו.

 

תגובות

4 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר