אנה דודש ובנותיה

הסבים הצילו יהודים בשואה, הנינות מחולון מגורשות מישראל

"כאן 11": אנה דודש, נכדתם של חסידי אומות העולם, תושבת חולון, נאלצת לבחור: לעזוב את הארץ או לעזוב את בנותיה

פורסם בתאריך: 27.9.18 15:48

אנה דודש, נכדתם של חסידי אומות העולם, תושבת חולון, צריכה לבחור: או לעזוב את הארץ או לעזוב את הבנות שלה. אנה דודש היא נכדתם של זוג חסידי אומות עולם מסרביה שהצילו ילדות יהודיות בשואה, ומתוקף כך קיבלה מעמד תושב בישראל. כעת וכפי ששודר השבוע ב"כאן 11", רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה לאנה ששתי בנותיה אינן זכאיות לאותו מעמד, והיא צריכה לבחור: לעזוב את בנותיה או את הארץ.

חסידי אומות העולם זכאים להיות בישראל מתוקף חוק מיוחד שחוקק לשם כך וכך גם שלושה דורות לאחריהם. אנה הגיעה ב-2001 לישראל, היא דור שלישי ובנותיה דור רביעי. לפני זמן קצר קיבלו הודעה ממשרד הפנים, לפיה אם אנה רוצה לחדש את שהותה על בעלה ובנותיה לעזוב את הארץ. משפחתה זועקת: "גם אתכם נידו פעם, למה אתם עושים לנו את זה? משפחתנו הצילה דורות של יהודים. למה אתם רוצים לגרש אותנו?".

עו"ד יעל תותחני, שפנתה בשם המשפחה לשר הפנים אריה דרעי, אמרה ל"כאן 11": "בג"ץ אוסר עלינו לגרש את המסתננים, אבל מי כן מגורש מהמדינה?! חסידי אומות העולם שהצילו יהודים בשואה. מסתבר, שלהם יש פחות זכויות ממהגר עבודה סודני".



סבא וסבתא של אנה, פאלו ואנה דודש, החביאו בביתם בסרביה את שתי ילדות יהודיות ממשפחת דייטש. כשהנאצים גילו אותם, משפחת דייטש נלקחה למחנות ההשמדה וסבא וסבתא של אנה נלקחו למעצר, ביתם נשרף וכל רכושם הושמד. חלק ממשפחת דייטש שרדו בזכות משפחת דודש וכך, עם השנים, משפחת דודש ומשפחת דייטש הפכו למשפחה אחת. אנה ושלושת אחיה הגיעו לישראל ב-2001. חלקם התגיירו גיור אורתודוקסי, שירתו בצבא, התחתנו והקימו משפחות.

לאנה ויאן בעלה שלוש בנות. אחת מהן נישאה לישראלי והביאה נכד לשניים. שתי הבנות האחרות, תלמידות מצטיינות, מחכות ליום הגיוס לצה"ל. שפת האם שלהן עברית, הדגל שלהן כחול ולבן. אבל למרות שלסבא ולסבא רבא שלהן דף מושקע באתר יד ושם, רק אנה תוכל, כך על פי משרד האוכלוסין וההגירה, להישאר בישראל, וכל שאר בני המשפחה יצטרכו לעזוב א הארץ – כלומר בעלה ובנותיה הקטנות מגורשים.

מרשות ההגירה נמסר: "הנוהל בענייניהם של חסידי אומות העולם מאפשר לילדיהם ונכדיהם שהייה ועבודה בישראל לתקופה מוגדרת בעת הגשת הבקשה. כללים אלה היו ידועים לפונים אנה מוזמנת להמשיך לקבל אשרה במסגרת הנוהל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גולן

    בושה למדינה.
    הם גדלו כישראלים לכל דבר 3 דורות ועכשיו לזרוק אותם?
    הם צודים כשאמרו שיש מצב שאם.לא היו כשכמותם.לא הייתה קמה המדינה.
    איפה יד ושם בתמונה?
    איפה דעת הקהל?
    איפה הפוליטיקאים?
    איפה הצדק????

  2. הארץ הזאת מאכזבת כמו העיר הזאת

    אין מילים.
    ותמיד התגובות האטומות מהבירוקרתים – היה ידוע לה…

  3. גוזנק

    הגיעו לארץ רק בשנת 2001. ורק הדור השלישי. עד אז ישראל לא הייתה אטרקטיבית עבור המשפחה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר