מרכז נאות רחל
מרכז נאות רחל

מרכז נאות רחל: 25 שנות הזנחה והתעלמות למרות צווי בית משפט

נציג בעלי העסקים והסוחרים במקום מגולל את הסאגה המשפטית הארוכה מול העירייה וטוען: "מפנים לנו גב במקום להושיט יד"

פורסם בתאריך: 4.10.18 10:01

המרכז המסחרי בשכונת נאות רחל בחולון הוא נושא שנדון בבית המשפט זה יותר מ-20 שנה כשבמרכזו הדיון מי אחראי לשיפוצו – העירייה או הסוחרים במקום? ללא ספק, המרכז ידע ימים יפים יותר. חלקו החיצוני אמנם עבר שיפוץ אבל חלקו הפנימי מוזנח ודומה כי העוברים והשבים התרגלו למראות ולהזנחה. הסוחרים במרכז מלאי תרעומת על התנהלות העירייה וטוענים להתעללות בלתי פוסקת של פקחיה.

רונן אהרוני, שמייצג את בעלי העסקים והסוחרים, מגולל את סיפורו של המרכז: "בשנת 1989 החליטה עירית חולון לשפץ את המרכז המסחרי נאות רחל. לשם כך שכרה את שירותיו של קבלן בעל הכשרה לא מתאימה לטיפול בשטח גדול שכזה וללא רשיון מתאים. בתום תקופת השיפוץ החלו בעלי עסקים להתלונן על נזילות וחדירת מים לבתי העסק שלהם ופנו לעירייה על מנת שתתקן את הליקויים. משלא נעשה דבר החליטו נציגי החנויות להתאגד ולתבוע את עירית חולון על הנזקים שנגרמו להם".

צפו בהצפות במרכז המסחרי בנאות רחל:

לדברי אהרוני, בפשרה שהושגה בין הצדדים נקבע כי על העירייה לתקן את כל הליקויים, "אך היא בחרה לא לנקוף אצבע לצמצום הנזקים ולא פעלה כפי שהוסכם בין הצדדים. לדבריו, הסיפור ממשיך ל-1995, אז נקבע סופית בבית המשפט שעל העירייה לפצות את בעלי העסקים על כל הנזקים שנגרמו להם. חלק מהתובעים אכן פוצו כספית על נזקים שנגרמו להם. אולם, ממשיך אהרוני, "לצערי, המשפט נמשך עד 1999 ודן בתיקון הליקויים, ומאז אין אנו יודעים דבר על המשכו. דבר אחד בטוח: הליקויים לא תוקנו עד עצם היום הזה, התעלות הצרות שהציבה העירייה בפתחן של החנויות גורמות נזקי מים בכל חורף והעירייה במשך 25 שנה יודעת ובוחרת שלא לנקוף אצבע".

למה אינכם תובעים שוב את העירייה?

אהרוני: "מלחמה במוסד גדול כמו העירייה יכולה להיות מתישה ולמרות שאנחנו צודקים, הריבון הוא זה שמחליט, הוא זה שקובע מתי איפה ואיך, וכך באמת היה – העירייה הפכה את היוצרות ובמשך השנים החליטה  שהליקויים והעבודה הלקויה שעשתה הם באחריותם של התושבים והחלה לשלוח דו"חות לראשי הוועד של המרכז ונציגת ועד הבניין ברחוב אילת. הדבר הגיע עד לבית המשפט וברגע שראה השופט את הדו"חות, הוא שלל על הסף את האחריות על התושבים ודרש מהעירייה לבטל את כל הדו"חות".

אהרוני מספר כי ניסה במהלך השנים האחרונות, כנציגם של בתי העסקים, לנסות ולהידבר עם נציגי העירייה. "בתחילה עם מר יוסי זיידה, מזכיר ראש העיר, אותו הזמנתי למרכז כדי שיתרשם ממחדליה של העירייה וימצא פתרון מיידי לבעיות שהעליתי בפניו, ולאחר מכן עם מר יוסי סילמן, מנכ"ל העירייה, שפניתי אליו וביקשתי להציג בפניו את השתלשלות העניינים. התרשמתי שהפעם יושב מולי איש עשייה שיכול להזיז את העניינים. הוא אף הודה במחדליה של העירייה וטען שאת הליקויים תדאג העירייה לתקן בתמורה לאישורי בנייה שיקבל. באותו רגע הבנתי שגם הפעם הולכים למשוך את הטיפול במחדל לעוד קדנציה אחת או שניים ולהכין תכניות מגירה למקרה שהסיפור יעלה שוב לכותרות. עקב תשובתו זאת, ביקשתי ממנו להיות יותר ספציפי ולומר לי מה הצפי לתכנית ביצוע. תשובתו היתה בין שמונה לעשר שנים. הבהרתי למר סילמן שבעלי העסקים לא יסכימו לחכות כל כך הרבה זמן  ודרשתי לקבל טיפול ראשוני ומיידי לאות של רצון טוב".



לדברי אהרוני, לאחר פגישתו עם מנכ"ל העירייה סילמן, "יצאתי מחדרו עם הבטחה לשינויים מיידיים בנושא התברואה, אזור תפעולי לפריקה וטעינה, שינויים הנדסיים שהתבקשו בדחיפות וכל זאת כמחווה לרצון טוב עד אשר יסתיימו התכניות הגרנדיוזיות עליהן דיבר לשיקום ושיפוץ המרכז המסחרי". אולם בהמשך, מספר אהרוני, "משום מה בחר מר סילמן להתנער מהבטחותיו. יש לי הרושם שיד מכוונת גרמה לו לפעול כך. הדבר היחיד שעשתה העירייה בשנת הבחירות, קרי בחודשים האחרונים, היה ליצור אשליה של עשייה בכך שניקו שתי ערוגות בחזית המרכז ושתלו פרחים חדשים. כך שכלפי חוץ, נראה שהעירייה מתחילה לפעול ולדאוג, אולם בפועל התעלמה העירייה מכל הבטחותיה לנציגי המרכז המסחרי לתקן את הליקויים המשמעותיים, זרתה מלח בעיני בעלי העסקים ותושבי השכונה שמרגישים מרומים והמשיכה במגמה שאימצה לה במשך 25 שנה – הפניית גב לתושביה במקום להושיט יד".

בסיור במרכז ובסרטונים שהוצגו למערכת ניכר שאכן בימי החורף הסוחרים סובלים מהצפות בחנויות ובחניון. בתוך המרכז התקרה מתפוררת ושוקעת וניתן לראות את תשתית הברזלים החשופים ומלאי החלודה. "עד שלא יהיה פה אסון, אף אחד לא יתעורר ושלא תגידו שהכתובת לא על הקיר. לשלוח לכאן פקחים לתת דו"חות לסוחרים הם יודעים, אבל כשמדובר בתיקון הליקויים במבנה המתפורר – כולם עוצמים עיניים", מסכם אחד הסוחרים במקום.

תגובת עיריית חולון: "השיפוץ של השטח הציבורי במרכז המסחרי נמצא על סדר היום של עיריית חולון ויתוקצב לשנת 2019".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוסדי

    עדיין לא הבנתם שמוטי ששון נגדכם? כל מה שמעניין אותו ואת הנהלת העירייה זה מוזיאונים וערבי תרבות לדנה אינטרנשיונל

  2. דוד ויזל

    ראש העיר אוהב רק את עזריאלי ושאר העסקים בעיר גוססים ז מה עם ההזנחה של סוקולוב

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר