הטענה של סוללת אופניים חשמליים. סכנה

הסוף לתאונות אופניים חשמליים? מ-1 בינואר רשיון חובה לרוכבים

מ-1 בינואר תיאסר הרכיבה על אופניים חשמליים למי שאין ברשותו רשיון נהיגה או מי שטרם עבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל או בחינה ייעודית לרכיבה על אופניים חשמליים

פורסם בתאריך: 5.12.18 13:51

אחרי הסערה הציבורית שעורר נושא ריבוי תאונות דרכים בעקבות שימוש באופניים חשמליים ובהתאם להחלטת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, משנת 2019 ייכנס לתוקף חוק חדש המחייב את רוכבי האופניים החשמליים להוציא רשיון נהיגה או לעבור בחינה ייעודית לשימוש באופניים. זאת, כאמור, בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במספר ההרוגים מתאונות עם מעורבות של אופניים חשמליים ב-2018.

בהתאם להחלטת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, החל מ-1 בינואר 2019, תיאסר הרכיבה על אופניים חשמליים למי שאין ברשותו רישיון נהיגה או מי שטרם עבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל או בחינה ייעודית לרכיבה על אופניים חשמליים. כחלק מהשינויים בתחום, החל מיום 2.12.18 ניתן לבצע את מבחן התיאוריה הייעודי המותאם לרוכבי אופניים חשמליים לצורך קבלת אישור הכשירות לרכיבה.

מבחן התיאוריה העדכני כולל דרגה חדשה של אופניים החשמליים (A3) ובו 30 שאלות מקצועיות הקשורות לרכיבה נכונה על אופניים חשמליים, שימוש בדרך וחוקי התעבורה. כאמור, רק מי שיעבור בהצלחה את הבחינה יקבל היתר נהיגה מיוחד לרכיבה על אופניים חשמליים.

החלטה זו היא חלק מהתכנית הלאומית הכוללת שהוגשה לפני כחודש וחצי על ידי ראש הממשלה ושר התחבורה ואומצה על ידי הממשלה, לתכלול הפעילות של כלל המשרדים והגופים העוסקים בנושא האופניים החשמליים, בין היתר על ידי תיקוני חקיקה ותיקונים מנהליים.



האכיפה של הרשויות תיעשה בהתאם לכללי משטרת ישראל. אם ייתפס רוכב אופניים חשמליים ללא אישור שעשה מבחן תיאוריה או רישיון נהיגה, אותו רוכב יישא בקנס של 1,500 שקל.. בנוסף, על האדם שנתפס יירשם עיכוב של שנה בהוצאת רשיון והוא יקבל 10 נקודות כעונש, בתוספת להחרמת האופניים.

סביר להניח כי החוק יוריד משמעותית את כמות התאונות של האופניים החשמליים, אך יש כאלה שמתקשים לקבל אותו. תושב חולון שנוהג לרכב לעבודתו באופניים חשמליים באופן קבוע התייחס לנושא: "אין לי רשיון נהיגה ואני נוסע על פי כל כללי הבטיחות ומקפיד לחבוש קסדה. השימוש באופניים החשמליים מקל עלי את התנועה במהלך היומיום. חבל לי שבגלל ילדים חסרי אחריות, אחוז התאונות עלה וכעת כלל הציבור נפגע מכך".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר