מקלט ציבורי בגן בחולון. צילום: ויקיפדיה
מקלט ציבורי בגן בחולון. צילום: ויקיפדיה

מבקר העירייה: לכ-10,000 תלמידים בחולון אין מקלטים בעת חירום

מממצאי דו"ח מבקר העירייה שהוצגו אמש עולים נתונים גם על שימוש לא תקין בכספי הורים וליקויים במחלקה הווטרינרית

פורסם בתאריך: 6.12.18 11:21

ישיבת מועצת העיר חולון אמש (רביעי) עסקה בעיקר בנתוני הדו"ח השנתי של מבקר העירייה לשנת 2017. על פי הדו"ח, לכמעט 10,000 תלמידי בתי ספר וגנים בעיר אין פתרון מקלוט. בהמשך נדונו נושאים שונים על סדר היום.

כאמור, בראשית ישיבת המועצה נדונו ממצאי מבקר העירייה בנימין יהונתן בנושאים: ביטוחי העירייה, המחלקה הוטרינרית, נושא המקלטים בעיר ורכש חריג בבתי הספר. בנושא ביטוחי העירייה נמצא בדו"ח המבקר כי נוהל העירייה לא מסדיר את הגורמים האחראיים על קביעת סכומי הכיסויים הביטוחיים. העירייה רכשה כיסויי ביטוחי למבנים בסכום של 1.47 מיליארד מול ערך רכוש של 1.7 מיליארד, מה שאומר שבזמן אמת, לא יהיה לעירייה כיסויי ביטוחי לכלל מבני העיר.

במחלקה הוטרינרית, צוין בדו"ח המבקר, הנהלים העירוניים ואמנת השירות אינם מעודכנים, אין תיעוד ומעקב אחרי כל התלונות, אין רשימת מעקב מסודרת לבקשות רשיון עסק, ולוטרינרים העירוניים, מפקח הוטרינריה ומפקח בעלי החיים אין תעודות עירוניות בתוקף המסדירות את סמכויותיהם. זאת ועוד, בתיק אחד, למרות שהתגלו ליקויים רבים ובוצעו השמדות של כמויות גדולות של מזון, המחלקה בחרה לחדש את רשיון העסק במקום לבקש צו סגירה למקום.

אחד הנושאים שהעלה דו"ח המבקר ונמצאו בו ליקויים חמורים הוא נושא המקלטים במוסדות החינוך בעיר. על פי הנתונים, ב-31 מתוך 52 בתי הספר בעיר קיים פער מקלוט שלילי של 7,280 תלמידים, ואילו בגני הילדים, מתוך 245 גנים, רק ל-117 גנים קיים פתרון מקלוט שיאפשר לימודים, בעוד ל-128 הנותרים לא יהיה פתרון. כלומר, ל-3,573 ילדים, שהם 49% מילדי הגנים, אין פתרון מקלוט. בסך הכל, לכ-10,000 ילדי גנים ובתי ספר בחולון לא קיים פתרון מקלוט בעת חירום.



נושא נוסף שהעלה דו"ח מבקר העירייה הוא השימוש בכספי הורים בבתי הספר בעיר. בבית הספר קריית שרת, לדוגמה, הנהלת בית הספר רכשה מכספי ההורים מנויים לעיתונים יומיים ללא רישום חשבוניות לספריית בית הספר. כמו כן נעשה שימוש בכספי הורים לקניית כלי זמר, ציוד מחשבים ושיפוץ מזגנים שלא על פי הנוהל. בבית הספר קציר, הנהלת בית הספר רכשה מכספי ההורים מחשבים, אייפדים, מזגנים וציוד לקולנוע. בבית הספר אלון נרכשו מחשבי,ם מזגנים בידורית ואף מכונת אספרסו מכספי ההורים, ובית הספר עתידים נקנו מכספי הורים מזגנים, סוללות למחשב נייד, מיקרופון דינאמי ואף מתנות למורים. יש לציין שהמבקר קבע כי אין לרכוש מתנות למורים ולמנהלים מכספי הורים, כמו גם שאר הדברים שנקנו אלא בתרומה ייעודית ונפרדת מההורים ולאחר קבלת הצעות מחיר מסודרות.

בנושא יתרות כספי ההורים, צוין כי היתרות אינן אמורות לחזור לרשות וכדוגמה ניתנה היתרה בבית הספר קריית שרת, על סך 200 אלף שקל, שלא הוחזרה להורים. המבקר ציין שתינתן לכך התייחסות לאור הדו"ח הקודם שכבר עסק בנושא.

בהמשך הישיבה, נקבע ברוב של 20 קולות, ארבעה נגד ונמנע אחד מינויו של יוסי זיידה כרכז הישיבות במועצה וכן אושר מינוים של זוהר נויימרק וחיים זברלו לסגני ראש העיר בשכר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר