גבעת חולון שבחולות מולדת
גבעת חולון שבחולות מולדת

מלחמת דת בגבעת חולון: "חסידי ברסלב השתלטו על השכונה – מקללים בחורות על לבוש לא צנוע"

בשכונה המוזנחת יוצאים החילונים נגד 100 אנשי החסידות שבנו כולל במקום. מנגד טוענים אנשי ברסלב: "אנחנו רוצים שלום ולא מלחמות"

פורסם בתאריך: 13.3.19 10:30

אנשי שכונת גבעת חולון שבחולות מולדת יוצאים למאבק נגד 100 אנשי חסידות ברסלב שלטענתם השתלטו על השכונה. תושבי השכונה השכנים מציינים: "אין לנו כלום נגד הדת. קיבלנו אותם לשכונה בזרועות פתוחות, אך כשראינו שהם מתרחבים ומנסים להשתלט על חיינו, אמרנו עד כאן". 

לטענת התושבים הכל החל לפני כשש שנים, אז אירע רצח בשכונה. קרובי משפחתו של הנרצח, השייכים לחסידות ברסלב, ביקשו להתפלל באחד מהבתים במקום, ולאחר תקופת האבל נשארו בשכונה. בתחילה הדבר לא הפריע לאיש עד שהשכנים הבחינו שמתווספים עוד ועוד חרדים לשכונה. אט אט, בית קטן, ישן ומוזנח בראש הגבעה הפך להיות כולל ענק כאשר יושביו ביצעו בו הרחבות לבית תפילה ואף, לטענת התושבים החילונים, השתלטו על בית נוסף שמשמש אותם למגורים.



השכנים בשכונת מולדת מוסיפים כי קיבלו בזרועות פתוחות את התושבים החדשים, אך נוכחותם קיבלה ביטויים שעימם הם לא מוכנים לחיות, ועל כך הם מספרים: "הם מתנכלים לנו – זה החל בכך ששכן שהשמיע מוזיקה בשבת והם זרקו לו תרנגולות שחוטות לחצר, או שדחפו סמרטוטים לבורות הביוב של בתי שכנים שהעזו להעיר להם. גרוע מכך, אם עוברת בחורה בלבוש לא צנועה, הם יורקים לעברה ומקללים אותה. החיים שלנו הפכו גיהנום, העירייה בקושי מפנה אשפה ומיד שהיא מפנה, הם הופכים את הפחים. אנו יודעים שבקרוב נתפנה מכאן אך היינו חייבים להרים קול זעקה כדי שאנשים יתעוררו ויבינו איך אנו חיים כאן חיים של ימי הביניים ומתחננים לעזרה".

כמה מחסידי ברסלב במקום אמרו בתגובה: "מספר שכנים לא אוהבים את הנוכחות שלנו כאן ולא ברור למה. אנו לא מפריעים לאיש, אנו עסוקים בלימוד תורה ולא באנו להפריע לאיש. הם מנסים לעשות פה מלחמות דת וזה בכלל לא נכון – אנחנו רוצים שלום ולא מלחמות".

גבעת חולון היא שכונה אשר ממוקמת בחולות הדרומיים של חולון, מחוץ לשטח העירוני, על תוואי דרך הביטחון, בסמוך אל אזור שכונת מולדת ההיסטורית. במקור נבנתה השכונה בשנות ה-40 של המאה הקודמת. בתיה היו בעלי סטנדרטים נאים לאותה תקופה. כיום מונה השכונה מספר משפחות המתגוררות בה במנותק משאר חלקי העיר.

במשך עשרות שנים, עקב מיקומה המרוחק משאר חלקי העיר, נותרה השכונה מבודדת ולא מפותחת כאשר מתגוררות בשטחה מספר משפחות. בשנת 2014 כמה מתושבי השכונה הגישו עתירה אל בית המשפט, נגד העירייה, בטענה שאינם מקבלים שירותים בסיסיים המגיעים להם. התושבים דרשו להורות לעירייה שזו תספק להם שירותי פינוי אשפה, התקנת תאורה והצבת שילוט עם שם השכונה. השופט ציון קאפח פסק על העירייה להתקין מיד שלטים עם שם הרחוב והשכונה, ביקר את התנהלותה במשך עשרות שנים וקבע כי העירייה התעלמה במשך שנים מקיומה של השכונה.

אישור תוכנית ח-500 בשנה שעברה חרץ את גורלה של השכונה, לפיה היא צפויה להתפנות יחד עם כל אזור מולדת, כאשר כל השטח יהווה חלק מפארק החולות. תושבי השכונה הביעו את התנגדותם לתכנית הפינוי ואף קיימו הליך משפטי ארוך נגדו. במאי אשתקד דחה שופט בית המשפט העליון מני מזוז את הערעור של תשעה מתושבי השכונה נגד תוכנית ח-500. יחד עם זאת, טרם ידוע בוודאות מתי הפינוי יתרחש, ואפשר לנחש כי יעברו עוד שנים עד שהשכונה תפונה בפועל. מציאות זו, של קיום זמני אשר הופך לקבוע, מקבע את מצבה הבעייתי של השכונה אשר סובלת מהזנחה קשה בסביבתה המבודדת, הבאה לידי ביטוי בערמות אשפה הסובבות אותה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה בדיחה? אגדה? לא זה בעצם שכן אחד מסכן שאין לו חיים

  2. איצ'ה

    אני אבא של אחד הבחורים ברסלבים שמתפללים במולדת , וצריך להגיד שאני חילוני לכל דבר !!! ומכבד כל אדם באמונתו !!
    אני מכיר את הקהילה כבר כמה שנים טובות ואני יכול להגיד לכם שהכל שקר !!!
    הבחורים יש להם נימוסים שכל בחור חילוני צריך ללמוד מהם… לא מקללים ולא מתנהגים כמו שכתבתם כתבה ….
    והם מכבדים את השכנים שלהם…פשוט אתם מחפשים אותם וזה לא בסדר !!
    וקשר של הזמחה של השכונה זה נכון והכל קשור לעיריה לא לבחורים…

  3. ישראל

    יצא לי להכיר את החבר'ה שלומדים שם תורה, הם ברסלב אנשים טובים מאד לדוגמא.
    אנשים עם לב אוהב ושמחת חיים.
    ממש קשה לי להבין איך אפשר לא להסתדר איתם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר