עמנואל מורנו ז"ל

סיפור גבורתו של סא"ל מורנו ז"ל: חלל צה"ל שתמונתו אסורה לפרסום

קריית החינוך הראל בחולון אירחה את אחיו של קצין סיירת מטכ"ל וגיבור ישראל שנפל במלחמת לבנון השנייה ותמונתו אסורה לפרסום עד היום בשל המבצעים החשאיים שבהם לקח חלק

פורסם בתאריך: 9.12.18 10:49

הרצאה על סיפור גבורתו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל נערכה בסוף השבוע (חמישי) בקריית החינוך הראל בחולון, במהלך אירוע חנוכה לכל המשפחה.

המרכז התורני "אור חדש" וקריית החינוך הראל ערכו בסוף השבוע אירוע חנוכה לכל המשפחה. במהלך באירוע נערכה הדלקת נרות, התקיימו מספר פעילויות לילדים ומבוגרים שכללו מופע בלוני אור ודברי תורה מפי הרב שאול פיינה, ראש המרכז התורני חולון.

במרכז הערב עמדה הרצאתו של שמואל מורנו, אחיו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, קצין סיירת מטכ"ל וגיבור ישראל שנפל בהיות בן 35 במלחמת לבנון השנייה ותמונתו אסורה לפרסום עד היום בשל המבצעים החשאיים שבהם לקח חלק. במהלך ההרצאה, שמואל הציג סרטונים שהותרו לפרסום על סיפור גבורתו של אחיו וסיפר על דמותו ועל רוחו שמלווה אותו עד היום.

לאחר שהפסקת האש במלחמת לבנון ה-2 נכנסה לתוקף, הוביל מורנו 100 לוחמים בפעולה באזור בעל בק, אליה הגיעו בשני מסוקי יסעור כשהם מחופשים לחיילי צבא לבנון. הידיעה על הפעילות דלפה לחיזבאללה אך הוחלט להשלימה והיא אכן הושלמה בהצלחה, אך בדרכו חזרה נתקל הכוח במארב של חזבאללה, ומורנו נהרג. הוא היה החלל הראשון של סיירת מטכ"ל שנהרג בפעולותיה מאז 1994. על פעילותו הבטחונית, כולל זו שבה נהרג, הוטל איפול כבד והוא חייל צה"ל הראשון שגם אחרי מותו נאסרה, כאמור, תמונתו לפרסום. ראש אמ"ן עמוס ידלין העניק למורנו צל"ש אלוף על פועלו

"אחי נהרג לפני 12 וחצי שנים במהלך מלחמת לבנון השנייה", סיפר שמואל. "היתה לו את רוח החשמונאים, הוא מסוג האנשים שמאמינים באידיאלים מסוימים והולכים על פיהם. לכן אני מעביר את סיפור הגבורה היהודית דרכו, כי הוא היה כזה. אני קורא לזה 'החולם – לוחם"' מי שיש לו חלום גדול, יש לו מספיק כוח ללחום בגדול, כמו המכבים בחנוכה. הוא היה כזה, הוא שירת ביחידה מיוחדת בסיירת מטכ"ל, מתוך תחושה של שליחות לעם ישראל".



הוא מסביר על האופי של אחיו ומבקש להעביר מסר: "אמנם עמנואל נהרג, אך סיפורו הוא גורם משיכה לחיילים ולמתגייסים צעירים להגיע ולשרת בצבא. הרוח שלו אפשרה לו להגיע לנצחונות גדולים ולהצלחות גדולות. אני מספר על החיים שלו ועל מה שעבר. אני מרגיש תחושה של שליחות, שאני ממשיך אותו ומעביר את פועלו. נתינה גדולה, חום והקרבה למען העם, זה המסר שאני מעביר דרכו לציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר