צילום: שאטרסטוק

נתיבים לתחבורה ציבורית בלבד: כך זה ייראה בקרוב בחולון

פרויקט "מהיר לעיר" של משרד התחבורה ונתיבי איילון אמנם יוסיף בחולון עוד נתיבי תחבורה ציבורית, אך נסיעה בהם ברכב פרטי עלולה לעלות לנהג בקנס של 500 שקל

פורסם בתאריך: 12.12.18 09:18

פרויקט "מהיר לעיר" של משרד התחבורה עולה שלב ועומד לשנות גם את תמונת נתיבי התחבורה הציבורית גם בחולון. בשנים הקרובות עתידים לקום בחולון נתבי תחבורה ציבורית חדשים במסגרת מיזם "מהיר לעיר" שמקודם על ידי חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה.

פרויקט "מהיר לעיר" הוא פרויקט מקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב שנועד להציב סטנדרט חדש לתחבורה הציבורית. הפרויקט ייצור רשת מטרופולינית רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בראייה רחבה, הכוללת נתיבי תחבורה ציבורית עם העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים, שדרוג המרחב העירוני וסביבת התחנות  ושדרוג השירות בתחבורה הציבורית לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים.
על פי המיזם,עד שנת 2021 צפויים לקום צירי העדפה לכלי רכב ציבוריים באורך של כ-160 ק"מ ברחובות מרכזיים בערי גוש דן בתקציב של 3.5 מיליארד שקל. על פי לוח הזמנים העדכני, העבודות צפויות להתחיל בשנת 2019 ולהמשך עד שנת 2021.

לפי פרטי התכנית, רשת הנת"צים (נתיבים ציבוריים) החדשה תחבר את חולון עם בת ים ותל אביב באמצעות ארבעה נת"צים חדשים שיעברו במספר אזורים בעיר, והנה המפה המלאה:

רחוב משה דיין: ייסללו נת"צים בין צומת בן גוריון ועד לחיבור עם בת ים ברחוב הקוממיות.

אילת/ המעפילים: יוקמו נת"צים מצומת הופיין-יוספטל (שיתחברו עם בת ים בכיוון השני) ועד לרחוב המעפילים. לא ברור בשלב זה אם התנועה ברחוב אילת בקטע הדו- סטרי תוגבל בכיוון צפון לתחבורה ציבורית בלבד. בכל מקרה, לא ניתן לכך אישור רשמי. לאחר מכן ימשיך הנת"צ ברחוב המעפילים עד למפגש עם רחוב הלוחמים.

שדרות קוגל: יוקמו נתיבי תחבורה ציבורית מרחוב סוקולוב פינת שנקר ועד כיכר הלוחמים. כבר כיום קיימים נתיבי תחבורה ציבורית מן העבר השני של כיכר הלוחמים, בשדרות לוי אשכול עד לצומת חולון שמתחברים אל תל אביב.

רחוב הלוחמים: נת"צים חדשים יעברו לאורך כל הרחוב, מכיכר הלוחמים ועד לכניסה לתל אביב, שם יתחברו אל שאר נתיבי הרשת.



שר תחבורה הודיע כי כבר בימים הקרובים תחל חברת נתיבי איילון בהקמת שלושה נתצ"ים בעיר תל אביב כחלק ממיזם "מהיר לעיר", שיכלול בסיומו רשת רציפה של נתיבים לתחבורה ציבורית ב-17 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן. נתיבי התחבורה הציבורית החדשים שיוקמו צפויים להקל על נוסעי התחבורה הציבורית משמעותית ולקצר את משך הנסיעה, עם פוטנציאל למעבר של בין חמישים לשישים אוטובוסים בשעות השיא בבקרים. כך לפי דבריו של השר.

הוספת נתיבי תחבורה ציבורית בערים צוברת תאוצה בשנים האחרונות בערים הגדולות בישראל ומביאה לקיצור של זמני הנסיעה בקווי האוטובוס בשעות העומס לעומת כלי הרכב הפרטיים. באזורים רבים ברחבי גוש דן מתבצעת אכיפה גבוהה כדי למנוע מרכבים פרטיים להשתמש בנתיבי תחבורה ציבורית בניגוד לתקנות התעבורה. גובה הקנס עומד היום על 500 שקל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שרון

    ומה קורה עם כניסה נוספת לאיזור הקניונים מרחוב דוד אלעזר דרך מולדת ראשון לציון או דרך פינחס אילון דרך הח-500 ישר לרחוב שייקה דן בראשון לציון קניון הזהב לא יתכן שלחולון יש יציאה וכניסה אחת לראשון לציון דרך אהרונוביץ קרית בין גוריון

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עד שהתחבורה בחולון לא תהיה סדירה , בתדירות סבירה , אין מה להקים נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית. מי יכול לעמוד בשמש ,או בגשם ולחכות חצי שעה לאוטובס ?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר