כ-500 שקל קנס בעקבות האכלת יונים בכיכר בחולון. ככה זה נראה:

"אפשר היה להסביר שאסור להאכיל יונים ולא לקפוץ ממארב", מספרת תושבת חולון שנותרה ללא המטפלת, שנבהלה וברחה

פורסם בתאריך: 14.12.18 08:22

אגף הפיקוח העירוני הגביר לאחרונה את האכיפה בנושא האכלת יונים במרחב הציבורי בחולון. לפני כשבוע הוצבו שלטים האוסרים על האכלת יונים על מנת להבהיר ולרענן לתושבים את הנושא, אלא שפנסיונרית אחת מחולון והמטפלת שאיתה לא ראו את השילוט, האכילו יונים והמטפלת שלה, ברניה יעקובוב, נקנסה בכ-500 שקל. זאת, לאחר שהוזעקו למקום פקח ושוטר. האירוע תועד על ידי תושב העיר שהיה במקום.

הקנס בגין האכלת בעלי חיים במרחב הציבורי באופן הגורם זיהום (סעיף 14 ג לחוק העזר העירוני לחולון) עומד על 475 שקל, פרט שאליו לא היתה מודעת ברטה פינקו בת 70 מחולון, שהאכילה להנאתה יונים בכיכר ויצמן, עד שאירע המפגש הלא נעים עם הפיקוח העירוני.

כך תועד האירוע על ידי תושב העיר:

 

עשרות קשישים פוקדים מדי יום את כיכר ויצמן ומעבירים את הזמן בנחת על ספסלי הכיכר. בין היתר, הם נוהגים להאכיל את היונים במקום, שמגיעות דרך קבע ללקט את המזון. אולם, מסביר ד"ר ויקטור חדד, הווטרינר העירוני: "האכלת יונים במקומות ציבוריים כגון בגינות ובכיכרות העיר מהווה מטרד משמעותי לבני האדם, בשל הנוהג שלהן להתגודד בקבוצות גדולות, תוך שהן מייצרות לשלשת ופסולת רבה.

"המטרד", מסביר ד"ר חדד, "אינו מסתכם בלכלוך בלבד, אלא מהווה מפגע תברואתי של ממש אם בשל הריח הרע בסביבת התגודדותן של היונים, ואם מעצם העובדה שהלשלשת משמשת כמצע אידיאלי לגידול ולהתפתחות מגוון רחב של טפילים מעבירי מחלות זאונוטיות (שיכולות להדביק בני אדם). כל זאת בנוסף להרס שנגרם למתקנים השונים הבנויים ממתכות מגולוונות אשר באות במגע עם אותה הלשלשת. בין המחלות המועברות דרך לשלשת יונים, שנושאות על עצמן טפילים כגון קרציות, כינים ופרעושים: סלמונלה, דלקת המוח, אורניתוזיס, קדחת הנילוס, טוקסופלזמוזיס ועוד. זו הסיבה שהיונים הוגדרו על ידי המדינה כמטרד כמו עכברים וחולדות ולכן האיסור על האכלת יונים במקומות ציבוריים הומי אדם הוא עניין הכרחי ובלתי נמנע".        

ביום רביעי, כמדי יום, יצאה פינקו מביתה כדי להאכיל את היונים. "כמו בכל יום", מספרת פינקו, "נשאר לי קצת לחם יבש בבית וירדתי עם המטפלת לכיכר. נחנו על הספסל ומיד כשהתחלנו להאכיל את היונים, זינק לעברנו פקח שהודיע שהוא נותן לנו דו"ח. ראינו אותו מסתתר בפינה ולפתע בא לעברנו. הוא לא אמר לנו, אסור לזרוק פה לחם כדי להאכיל את היונים, הוא לא אמר שיש חוק כזה, כי אם הייתי יודעת שיש חוק כזה לא הייתי מאכילה את היונים".

לדברי פינקו, הפקח דרש מהמטפלת תעודת זהות והיא סירבה לו כיוון שנבהלה מכל הסיטואציה. "הוא מיד הזמין משטרה, אבל אנחנו כל הזמן מאכילים פה יונים ולא אמרו לנו שאסור", היא אומרת. "לא היתה בו טיפת רחמים, לפקח, הוא ראה שאני נכה ובגלל זה המטפלת עזבה אותי וכעת אני לבד בעולם. אם היה בא ומסביר, הייתי מיד מפסיקה. אני אישה בת 70, חולה בלי רגל. הוא יכל להפעיל שיקול דעת אבל במקום זה, תפס את המטפלת שלי כקורבן ומיד הזמין משטרה ונתנו לנו דו"ח. זו בושה וחרפה ואני מקווה שעיריית חולון תקרא את הסיפור ותבטל את הדו"ח. המטפלת אמרה לי, אני לא מוכנה לשלם 500 שקל ועזבה אותי. הקנס הוא גזל. במקום לבוא לעשות הסברה לקשישים ולהסביר שאסור להאכיל יונים, הפקח התנהג כמו גנב וממש ארב לנו".



תושב העיר יוני גלב, שתיעד את המתרחש סיפר: "אני חונך פגוע נפש שגר ליד הכיכר והמחזה שכל המבוגרים מאכילים יונים הוא שגרתי בכיכר וזה מה שמייחד אותה. אין שלט האוסר על האכלת יונים. ראיתי את פקח אורב בפינה ומצלם זו לא חוכמה להיטפל לחסרי ישע, אפשר היה לבוא והזהיר ולבצע פעולות הסברה. ממש כעסתי על המקרה ושומעים את זה גם בסרטון. לא היה בהם שמץ של רחמים וזה חבל".

 

ממשטרת מרחב איילון נמסר כי "אכן התקבלה קריאה מהפיקוח העירוני כדי לזהות אדם. שוטר הגיע למקום ולקח את הפרטים והעביר לפקח. למשטרת ישראל אין נגיעה למקרה אך ברגע שמתקבלת קריאה על אדם המסרב לתת פרטים, היא מגיעה ומטפלת במקרה".

עוד נמסר בתגובה: "אכיפת הנושא מתבצעת על ידי פקחים מטעם עיריית חולון וכך גם במקרה זה. במהלך הטיפול במקרה ומשהתבקש על ידי הפקח סיוע משטרתי לזיהוי הגברת, הגיע למקום שוטר, ביצע את הזיהוי ועזב את המקום. חלקו של השוטר באירוע הסתכם בכך. מאחר שרק לעיריית חולון, הסמכות לעסוק בנושא זה ולתת דוחות, יש להפנות כל פניה בעניין לעיריית חולון".

מעיריית חולון נמסר: "לאחרונה פרסמה העירייה באמצעים שונים כי בכוונתה להגביר את האכיפה בנושא האכלת יונים במרחב הציבורי במיוחד באזורים המרכזיים שבהם הבעיה מוכרת כגון: כיכר ויצמן, כיכר סירן, מרכז מסחרי קריית שרת וכן פינת הרחובות דוד אלעזר ושדרות גולדה מאיר. בנוסף, הוצבו שלטים האוסרים על האכלת יונים על מנת לחדד שוב את הנושא לתושבים. לרוב מדובר בתושבים מבוגרים, אשר אינם מודעים לנזק הסביבתי שנגרם כתוצאה מפיזור לחם יבש במרחב הציבורי וזאת למרות שבעבר ניתנו מספר פעמים הסברים בנושא. מאכילי היונים חוזרים שוב ושוב לאותם מקומות מרכזיים ומסחריים ומפזרים שאריות מזון ליונים.

"במקרה זה, נראתה אישה המפזרת שאריות מזון על המדרכה בכיכר ויצמן עבור היונים. פקח שראה אותה ביקש ממנה להזדהות כחוק והיא סירבה. הפקח הזמין את השיטור העירוני וכשהשוטר ביקש ממנה להזדהות, היא הציגה לו תעודה מזהה. הוסבר לה שהיא עברה על החוק במעשיה וכי יירשם לה קנס על ידי הפקח. האישה אמרה כי היא מעדיפה שיישלח אליה הקנס בדואר וכך אכן נעשה".

תגובות

23 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה וחרפה פקחים עיריית חולון והוטרינר
    מעניין שבכל אירופה זה מקובל ודבר בנלי
    תפסיקו להפחיד ולבלבל את המוח
    לבטל את הקנס לאלתר!!!!!!

  2. סתם אחת שאוהבת חיות

    הינה ההוכחה שעיר נקיה מיונים יכולה להיות מקום מסריח יותר מעיר עם יונים מלשלשות.

    הסירחון שפקחי העיריה יכולים לייצר עולה על הסרחון של 1000 יונים.

    עם יונים ובלי יונים חולון עיר מסריחה.

  3. יעקב

    בושה וחרפה איפה מוטי ששון איפה ??לתת דוח לאישה זקנה שצריכה כל שקל כדי לממן תרופות לגילה המבוגר .

  4. .

    פשוט בושה! לאן הגענו כל כך הרבה זמן שאנשים מאכילים את היונים שבכיכר וזה כל היופי בכיכר הזאת. לראות את החיבור בין הטבע לבני האדם. לראות בן אדם שרק רצה לעשות טוב ולעשות לו רע על הנשמה,במיוחד אם מדובר בקשישה,פשוט עצוב

  5. חולוני 40 שנים

    פקחי עיריית חולון הם הפקחים הכי אנטיפתים בארץ. אני מסתובב בכל הארץ ונתקלתי בהרבה סוגי פקחים בכל מיני ערים. אמנם יש חוקים שעלינו לציית להם ותפקיד הפקח לאכוף אותם, אבל עדיין יש להם שיקול דעת ואת האפשרות להתחשב במצבים חריגים. מעולם לא ראיתי פקח מחולון שבכלל מקשיב לאזרח שקיבל דו"ח ויותר גרוע, מעולם לא ראיתי בחולון פקח נחמד או אמפתי. כל מי שפגשתי עד היום היה חוצפן, גאוותן, אנטיפת ואפילו לא השתמש במילות נימוס בסיסיות. הבעיה בעיר הזאת שזה מתחיל אצל ראש העיר שמשום מה בחרתם אותו שוב ומסתיים בפקחים ברחוב.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה זה באמת בושה היה אפשר להגיד לסבתא שאסור להאכיל פה יונים וזה הכול אני בתור פקח מתבייש איך שככה עשו לה

  7. משה

    בקלות היה יכול לבקש לפנות את הלחם שנזרק ולתת לה אזהרה לפעם הבאה מוטי ששון חייב לבטל את הדו"ח

  8. הגיע הזמן להלחם בליכולוך

    חברים הליכלוך וצואה של היונים זה מטרד וצריך להפסיק את זה אין מה לעשות. לא תמיד זה נעים אבל גם אינסטלטור מכניס יד לחרא כדי לנקות את הביוב

  9. רויטל

    תעודת עניות לעיר חולון
    שמתיימרת להיות עיר הילדים…… ולשים פס על הקשישים
    בושה וחרפה

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין רכבים מתפוצצים ברחובות, אין גניבות, פריצות, שוד … משטרת ישראל כבר טיפלה בהכל וכעת מתפנה לבצע אכיפה על קשישה חסרת ישע. עכשיו ברור למה לא מצליחה המשטרה למגר את הפשיעה האמיתית שמשתוללת ברחובות…..
    כן וכמעט שכחתי, תנסו להזמין משטרה לפריצה שהתרחשה בביתכם נראה אם תגיע משטרה.

  11. שרון

    ערלי לב!

    בני אדם במתגודדים במקומות ציבוריים עלולים להדביק במחלות , אז …כל ההפחדה הזו רק מהווה דוגמה לערלת לב מזעזעת !!!

  12. יסמין

    מדברים על מטרד? מי בדיוק שיחרר תוכים בחולון… שהקהילה עברה לשלבים של קהילות ענקיות … פסולת וחורים בקירות? שלא נדבר על עטלפים ? האכלת ציפורים?! תיהיו רצינים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר