צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

בעל דירה שסירב להשכיר לנכה: "אדבר איתך דוגרי, יש בזה סיכון"

כבר חצי שנה שבני זוג מחפשים דירה בחולון ובבת ים אבל נתקלים פעם אחרי פעם בסירובם של בעלי הדירות: "מיד כשהם שומעים שהיא נכה, מנתקים לה את הטלפון בפנים"

פורסם בתאריך: 18.12.18 13:16

בני זוג המתגוררים באיזור המרכז מחפשים כבר חצי שנה דירה להשכרה באיזור חולון-בת ים, אך ללא הצלחה. הסיבה לטענתם: נכותה של בת הזוג. "כל פעם שחברה שלי מתקשרת לבעלי הדירות ושומעים שהיא נכה, מנתקים לה בפנים, וברגע שאני הולך לדירות ומציין שחברה שלי נכה, כולם הולכים אחורה ומתקפלים", מציין בן הזוג.
בעקבות הדחיות והסירובים התכופים והמתסכלים, החליט הצעיר להקליט שיחה עם אחד מבעלי הדירות. בשיחה נשמע בעל הדירה כשהוא מודה, רגע לפני חתימת החוזה: "אני אדבר איתך דוגרי, אני לא רוצה חלילה לפגוע בך. בגלל שהיא אישה נכה ואין מעלית, אז יש בזה סיכון".
בן הזוג נשמע בשיחה כשהוא שב ואומר כי מבחינתו ומבחינת בת זוגו, אין כל בעיה. בתגובה משיב לו בעל הדירה: "אתה לוקח את זה בקלות". הצעיר מתעקש: "קראתי את הכל, זה חוזה סטנדרטי". אבל אז אומר לו בעל הדירה: "יש בעיה שהגברת נכה ויש שם מדרגות. אני לא יודע איך תתמודדו עם זה וזה לא פשוט. זה לא נראה כל הסיפור הזה, אני מצטער. אנחנו לא רוצים לקחת סיכונים. אין לי מה להגיד לך יותר מזה". על כך השיב הצעיר: "היא (בת הזוג – א"ח), אמרה לי כן, אם היא לא היתה אומרת לי כן, לא הייתי ממשיך לחפש". גם ההצעה של בן הזוג לשנות את החוזה ולבוא ככל שניתן לקראת בעל הדירה, כולל לקיחת אחריות מלאה – נדחתה.
ל"השקמה חולון" התייחס בן הזוגה של האישה הנכה לקושי במציאת הדירה ואמר: "בגלל שחברה שלי נכה על כיסא גלגלים, לא משכירים לנו דירות. הורדתי חוזה מהאינטרנט לדירה החדשה – הכי פשוט שיש, דיברתי עם הבעלים כי הדיירים הנוכחיים רוצים כבר לצאת, אבל שוללים אותנו רק בגלל שחברה שלי נעזרת בכיסא גלגלים".


עוד סיפר הצעיר כי "אנחנו מחפשים דירה בחולון-בת ים וכבר חצי שנה אנחנו לא מוצאים. כשהחברה שלי מתקשרת לדירות, מנתקים לה בפנים מיד כששומעים שהיא על כיסא גלגלים. עד שאני מוצא דירה שמוצאת חן בעיניי ומתאימה, שומעים שנכה הולכת לגור פה וממציאים תירוצים ומנפנפים אותנו. אנחנו רוצים לעבור למקום יותר שקט ויותר רגוע ולהתחיל דף חדש בחיים שלנו. כל חודש אני מאריך את החוזה הנוכחי. אנחנו לא רוצים להישאר בדירה הנוכחית, אבל אין לנו ברירה".

בת הזוג מספרת: "ברגע שרואים שאני נכה, מבקשים ממני מכתב מביטוח לאומי על ההכנסות שלי, למרות שאני עוברת לגור עם חבר שלי ולא לבד, כך שההוצאות כמובן מתחלקות ולאחר מכן מתחילה סחבת, עוברים כמה ימים של תירוצים, עד שאני מגלה ששכירו את הדירה למישהו אחר וזה כואב ממש".

בעל הדירה שסירב להשכיר לשניים את דירתו, אמר בתגובה לדברים: "אנחנו מוכנים להשכיר לכל אחד, אבל הדירה לא נגישה, יש מדרגות ואין מעלית, השירותים קטנים שם ויש סוגיות משפטיות שאני לא רוצה להיכנס לזה. אנחנו מכבדים כל בן אדם נכה ופתוחים בפני כולם".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר