shutterstock
shutterstock

יו"ר המועצה הדתית מתנגד לחגיגות הנובי גוד במתנ"ס העירוני

במתנ"ס בנאות רחל יציינו במסגרת פרויקט "הכר את שכנך" את חגם של עולי בריה"מ לשעבר, הנובי גוד, אך לא כולם מרוצים מהחגיגה

פורסם בתאריך: 18.12.18 19:19

הנובי גוד הוא מועד בתחילת השנה האזרחית שנחגג במדינות ברית המועצות לשעבר. מדובר בחג אזרחי במהותו אך מאפיינים אותו גם סממנים דתיים המקובלים בחג המולד, כמו עץ אשוח מקושט ודמותו של דד מורוז – סבא כפור המקביל לסנטה קלאוס. זאת הסיבה לכך שדבר חגיגות הנובי גוד במתנ"ס השכונתי בחולון עורר אי נוחות בקרב מספר תושבים, בעיקר הדתיים שביניהם שטוענים כי "חגיגות הנובי גוד הנוצריות אינן מתאימות לרוח המקום".

"הנובי גוד הוא חג אזרחי", מסבירה חניתה וקנין, אחראית קהילה במתנ"ס המופעל על ידי רשת קהילה ופנאי, "ואנו מציינים את המועד במסגרת פרויקט קהילתי. זו שנה שנייה שאנו חוגגים זאת במסגרת פרויקט 'הכר את השכן': חגגנו את המימונה, את הסיגד של יוצאי אתיופיה, את הנורוז של הפרסים ועוד. הקהילה הרוסית היא קהילה מאוד חזקה, וזהו יום חגה. אילו סממנים יהיו שם? אני לא יודעת, אבל כאמור זהו חג אזרחי ולא נוצרי והוא מצוין כחלק מפעילות קהילתית ענפה שבמסגרתה אנו נותנים מקום ומכבדים את כל האזרחים על מנהגיהם השונים".

"אני מצר על כך", אומר עמוס ברנס, יו"ר המועצה הדתית בחולון, "יהודים לא צריכים לחגוג את הדברים האלה ולא לתת פתח לדברים האלה. כל דת שתדאג לסממנים שלה ולמסורת שלה. אנחנו לא רוצים להתערב לאחרים אבל לא ניתן יד לכך שיהודים יהיו במקומות כאלה כי זה יכול לגרור אותם בעל כורחם למקומות לא טובים ללא ידיעתם".

משלומי תמם מהבית היהודי נמסר: "נובי גוד אינו חג דתי, זה ציון של השנה האזרחית, אין שם סממנים דתיים, למרות האשוח – הוא לא דתי. מי שרוצה לציין את הנובי גוד – שיבושם לו. הקהילה הרוסית כאן בחולון רוצה להמשיך ולחגוג ואני לא רואה עם זה בעיה".



תגובות

2 תגובות
  1. ארז

    איך סממן דתי בברית המועצות ?
    הקומוניזם שלל את כל הדתות בגלל זה רדפו את היהודים שם וחוץ מזה זה חג נוצרי של הגויים מה לנו ולזה ? רק בעיריית חולון אסור לעשות מדורות בל"ג בעומר ואין סכך לסוכות, אין עד היום בית כנסת אחד בכל שכונת ח300 אבל לעומת זאת מצעד גאווה/תועבה רוצים לעשות בעיר ודגל הגאווה/תועבה מניפים בבתי ספר ? אין בחולון שום גאווה אלה הרבה השפלה.

  2. דוד

    עץ אשואח הוא לו סממן דתי לא של נוצרים לא של מוסלמים וכמובן לא של יהדות אבל דתיים כמו תמיד מכניסים את האף שלהם לכול חור צריך להפריד בן דת למדינה ולתת חופש לאנשים לעשות מה טוב להם ולא להציק להם עם אני רוצה לחגוג אל תפריעו לי כמו שאני לא מפריע לכם ביום כיפור ובחגים אחרים סובלנות לא יזיק לדתיים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר