שקי החול בכניסה לחניון. הפתרון שנתנה העירייה
שקי החול בכניסה לחניון. הפתרון שנתנה העירייה

צפו: חניון הוצף, המכוניות נהרסו ונזקים כבדים בבניין החדש בעקבות הגשמים

אחת הדיירות: "השקענו את מיטב כספנו בדירה הזאת והכל יורד לטמיון". כך נראים החיים בבניין שאוכלס רק לפני חצי שנה בחולון

פורסם בתאריך: 20.12.18 13:52

דיירי בניין חדש ברחוב ההסתדרות בחולון לא האמינו למראה ההצפות והנזקים שנגרמו לבניין בעקבות הגשמים. הם נותרו ללא מעליות פעילות, ללא חשמל בכמה מהקומות ועם נזקים למכוניות. כל זאת, כך לטענתם בגלל בעיות ניקוז ברחוב ההסתדרות בעיר. לדבריהם, הם פנו לעירייה אך לא קיבלו פתרונות מעשיים, אלא רק הצבת שקי חול בפתח החניה, בעקבות הגשמים שחזרו ומחשש להצפה. אלא שגם אתמול (רביעי) בעקבות הגשמים, שוב הוצף החניון.

הצפות ברחוב ההסתדרות. בעיות ניקוז קבועות

הצפות ברחוב ההסתדרות. בעיות ניקוז קבועות

הבניין החדש בן שש הקומות ברחוב ההסתדרות בחולון אוכלס לפני חצי שנה. אולם, בעקבות הגשמים הכבדים שפקדו את העיר לפני כשבועיים הוצף החניון התת קרקעי במבנה. מאותו יום החניון נסגר, חדר המשאבות הוצף, המעליות לא פועלות ועד היום, לטענת הדיירים, אין חשמל בחלק מהבניין.

כך נראה החניון לאחר הגשמים:

לינור ניסים, דיירת בבניין, שנמצאת בחודש התשיעי להריונה, מאוד מוטרדת: "אנחנו נמצאים בבית סוהר ואנחנו לא רואים את האופק. כל גשם יכול להציף את הכל בחזרה. יש לי ילדים ותינוק קטן בן שנה שאני נאלצת לעלות איתו במדרגות בחודש תשיעי. השקענו את מיטב כספנו בדירה הזאת והכל יורד לטמיון. פניתי לראש העירייה כי הבנו שיש בעיות ניקוז ברחוב, אבל הוא הפנה אותי לפניות ציבור. שום דבר לא נעשה בבניין עד היום. מי מבטיח לי שברגע שיורד גשם חזק לא תחזור שוב פעם ההצפה. האם מחכים שיקרה אסון ואז יחפשו אשמים? אנחנו מרגישים אבודים".

צפו בזרימה אל תוך החניון:

 



"המצב הוא קריטי", אומר דייר אחר בבניין. "יש דיירים נכים שגרים בקומה החמישית של הבניין ולא יכולים לצאת מהבית, יש אישה בהריון מתקדם מאוד שעומדת ללדת בכל רגע ואיך היא תעשה תרד שש קומות בדרך לבית החולים?אנחנו נמצאים פה בכאוס שאף אחד לא לוקח אחריות עליו". לדבריו, עיריית חולון אמנם הניחה שקי חול כדי למנוע את כניסת המים לחניון, "לאחר שצוות של כיבוי אש ניסה לשאוב את המים מהחניון כדי לוודא כי אין לכודים, אך הכבאים הצליחו להיכנס לחניון רק יממה לאחר הגשם הרב שהציף את כל רחוב ההסתדרות וגם את הבניין שלנו", מדגיש הדייר.

הבניין שכאמור אוכלס לפני חצי שנה בלבד ספג נזקים קשים. על פי הערכת דיירי הבניין, שבו מתגוררות 20 משפחות, עלות התיקונים היא כחצי מיליון שקל, אך לדבריהם גם הקבלן וגם עיריית חולון מתנערים מתיקון הנזקים ולקיחת האחריות. הפתרון שנתנה עיריית חולון הוא הנחת שקי חול בכניסה לחניון. "במקום לתקן את הניקוז ברחוב, חוסמים בשקי חול את הכניסה לחניון כדי שהחניון לא יוצף שוב. פשוט ביזיון", ציין דייר נוסף.

נזקים למכוניות הדיירים

נזקים למכוניות הדיירים

דיירת נוספת סיכמה: "כל שנה עם הגשמים יש הצפות ברחוב ההסתדרות. אנחנו חיים שבועות ללא מעלית, ללא חשמל, ללא חניון, תשע מכוניות נהרסו, ואנחנו לא רואים פתרון באופק".

ממשרד עורכי דין, רובין וימר ושות', המייצגים את הדיירים המתכוונים להגיש תביעה, נמסר: "מדובר בכשל חמור של העירייה ורשויות התכנון של העיר חולון. לא יעלה על הדעת שהעירייה תעניק לבניין אישור אכלוס וזאת מבלי לפתור את בעיית הניקוז ברחוב ובפרט בסמוך לבניין של מרשיי. מדובר במשפחות צעירות שעבורן רכישת דירה היתה משולה לקריעת ים סוף ולבסוף נותרו הדיירים למול שוקת שבורה עם נזק כבד ביותר".

מקבוצת יושפה שבנתה את הבניין נמסר: "החברה גאה בבניין שבנתה ברחוב ההסתדרות 113 בחולון כפי שהיא גאה ועומדת מאחורי כל בניין ובניין שהיא בנתה ובונה. כל התכניות הבניין, לרבות תכניות האינסטלציה והניקוז, קיבלו את כל ההיתרים והאישורים הנדרשים וכל העבודות בבניין בוצעו על פי התכניות ועל פי כל התקנים והאישורים הנדרשים. לבניין יש טופס 4 וטופס 5 והוא קיבל את כל אישורי האכלוס מכל הגורמים והמחלקות הנדרשות לכך בעיריית חולון וברשויות השונות, כגון: מכבי אש, חברת חשמל ותאגיד המים והביוב".

עוד נמסר כי "בזמן הסערה שהתחוללה ב-6.12.18, עיריית חולון עצמה הודיעה שאף מערכת ניקוז עירונית לא היתה יכולה לעמוד בעומס מים כזה גדול תוך זמן כה קצר, והעירייה לקחה אחריות ובמשך שלושה ימים פינתה את כל המים מהמרתף ואף דאגה לחיבור החשמל המחודש לבניין.

"החברה איננה יכולה לקחת על עצמה אחריות על נזק שאינו נמצא באחריותה. ברור כי הצפה של רחוב שלם, אשר הביאה לזרימת מים אדירה מהרחוב לאזורים הנמוכים ממנו, היא באחריות הרשות העירונית ואינה באחריות בניין בודד כזה או אחר.

"לפנים משורת הדין מבחינה אנושית ולאור רצונה הכנה והאמיתי לסייע לדיירי הבניין, החברה עזרה לדיירים בכל עניין שהיתה יכולה לעזור בו, מרגע הסערה ועד היום. החברה תמשיך ללוות את הבניין מול הגורמים הרלוונטיים בעיריית חולון שנדרשים לטפל בנזקים שנגרמו כתוצאה מהצפת הרחוב".

מעיריית חולון נמסר כי "מאחר שהדיירים החלו להתנהל מול העירייה בזירה המשפטית, לא נוכל להתייחס לגופן של הטענות".

תגובות

4 תגובות
  1. דויד

    כשלון מוחלט של המהנדס ואדריכל שתכננו את הבנין. תתבעו אותם

  2. מוטק'ה מחולון

    לתבוע את עיריית חולון!!!
    כל שנה כשיורדים גשמים הרחוב מוצף בדיוק בנקודה הזו!
    שנים שיודעים בעיריית חולון על המקטע הבעייתי אך לא חשבו לפתור אותו ככל הנראה עלות הנזקים לתושבים נמוכה משמעותית מעלות שיפוץ הרחוב…
    מוטי ששון אשם עיקרי
    יוסי סילמן אשם עיקרי
    ראשי האגפים הקשורים אשמים עיקריים
    קדימה תושבים קחו עו"ד ותתבעו!

  3. ריקו

    אם ישנה בעיה של ניקוז ברחוב וזאת לא פעם ראשונה שזה קורא,זאת פשלה של עירית חולון.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר