נהג אלכוהול אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: בדיקת אלכוהול בדם

כמה מתושבי חולון והסביבה מתכוונים לשתות ולנהוג בסילבסטר?

סקר של "אור ירוק" בדק כמה תושבים מחולון וסביבתה מתכננים לבלות בסילבסטר, לשתות אלכוהול ולנהוג ומהם הסיכויים לדעתם שייתפסו על ידי המשטרה. התוצאות לפניכם

פורסם בתאריך: 25.12.18 14:48

בשבוע הבא יחגגו ברחבי העולם וגם בישראל את מסיבות סוף השנה, רבים יצטרפו לחגיגות ויפקדו את מועדוני הלילה ואת הברים. האם הם מתכוונים לשתות אלכוהול ולאחר מכן לנהוג? מסתבר שכן.

כל נשאל שלישי (29%) מתושבי האזור מעריך כי חבריו ישתו אלכוהול וינהגו. כך עולה מסקר מדגמי חדש שערכו מתנדבי עמותת אור ירוק ומלגאי תכנית המלגות IMPACT  במיוחד לרגל סוף מסיבות סוף שנה.

הסקר בוצע ב-144 רשויות וסקר 1,771 משתתפים בגילאי 17 ומעלה. הסקר נועד לבחון את שיעור האזרחים אשר מתכננים לצאת לבילוי בסילבסטר ואת הערכותיהם לגבי הסיכוי שהם או מכריהם יצרכו אלכוהול, ישתו וינהגו, ואם ייתפסו על ידי המשטרה.

בין הערים שתושביהן השתתפו בסקר גם חולון, בת ים, אזור ובית דגן. 67% מבין הנשאלים בישובים אלה מעריכים כי יצאו לבלות בסילבסטר. 70% מבין הנשאלים בישובים אלה מעריכים כי במהלך הבילוי הם ישתו משקאות אלכוהוליים. 29% מבין הנשאלים טוענים כי חבריהם ינהגו לאחר ששתו משקה אלכוהולי. 30% מבין הנשאלים מעריכים כי המשטרה לא תתפוס את מי ששותה ונוהג. תושבי חולון והסביבה אינם שונים משאר תושבי הארץ. כמחצית מהנשאלים באזור הצפון, המרכז, הדרום, השרון ואזור ירושלים הודו כי שתו אלכוהול ונהגו בשנה האחרונה.



ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר בתגובה לממצאי הסקר: "חלק גדול מהציבור מעריך שיש אכיפה בערב הסילבסטר אך עדיין לא מאמין שהמשטרה תתפוס אותו נוהג שתוי. רבים עדיין, על אף המודעות לסכנות, מתכוונים לשתות ולנהוג לאחר החגיגות. נהג שעולה על הכביש שיכור, מסכן את חייו ואת חיי יתר משתמשי הדרך באופן חמור, אין תירוץ שמתיר את הסיכון הזה. ממשלת ישראל חייבת לקחת אחריות על הנושא ולדרוש מהמשטרה הוספה של ניידות לכבישים ותגבור אינטנסיבי של שוטרים ושל הנראות המשטרתית. רק הרתעה אמתית, בערב הסילבסטר ובכל ימות השנה תוכל למנוע את הנהג השיכור הבא ולצמצם את מספרי הנפגעים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר