סוקולוב-חנקין. צילום: דודו ונצובסקי
סוקולוב-חנקין. צילום: דודו ונצובסקי

כמה עסקים בחולון נמצאים בקשיים כלכליים?

שיא של כל הזמנים בסגירת עסקים בישראל - מה מצב העסקים בחולון ואצל שכנותיה?

פורסם בתאריך: 6.1.19 12:02

מספר העסקים שנסגרו בישראל בשנת 2018 הגיע לשיא כל הזמנים והוא עומד על 44.5 אלף. כך עולה מנתוני חברת המידע העסקי CofaceBdi לסיכום השנה. מהנתונים עולה כי חלה מגמת צמיחה שנתית ברורה בכמות העסקים שנסגרים בישראל בעשור האחרון, כאשר בשנת 2009 מספרם עמד על 37.2 אלף בלבד.

מנתוני CofaceBdi, הבוחנת את הסיכון העסקי בענפים שונים באזורים שונים, עולה כי העיר הבטוחה ביותר להקמת עסק היא מודיעין-מכבים-רעות. על פי נתוני החברה שיעור העסקים והחברות בקשיים בעיר עומד על 0.7% בלבד, ואילו שיעור החברות עם חשבון שנכנס להגבלה בשנה האחרונה הוא 1.2%. שיעור נמוך של עסקים בקשיים בגובה של כאחוז או פחות נמצא גם בערים רמת השרון, גבעתיים, רעננה והרצליה. בתל אביב שיעור העסקים בקשיים עומד על 1.3%.

ומה קורה בחולון? ברשימת שיעור העסקים בקשיים לפי ישוב ומבין 44 הערים שנבדקו, חולון נמצאת במקום ה-20 עם 2.3% עסקים וחברות שנמצאים בקשיים ו-3.1% שיעור חברות עם חשבון שנכנס להגבלה בשנה האחרונה.

השכנה ראשון לציון נמצאת שני מקומות מעל חולון – עם 2.2% עסקים שנמצאים בקשיים ו-2.3% חברות עם חשבון שנכנס להגבלה בשנה האחרונה. בת ים, לעומתן, מתקרבת לתחתית הרשימה עם 2.9% עסקים בקשיים ו-5.3% חברות עם חשבון שנכנס להגבלה בשנה האחרונה.

בקרב הישובים היהודיים בולטת דימונה עם 4.8% מהעסקים שנמצאים בקשיים כלכליים. בקרב הערים הגדולות בישראל בולטת באר שבע עם 3.6% מהעסקים בעיר הנמצאים בקשיים כלכליים.

היישובים הבעייתיים ביותר להקמת עסק, ושם שיעור העסקים בקשיים הוא הגבוה ביותר הם הישובים הערביים – רהט (12.5% מהעסקים בקשיים), טירה 8.6%, כפר קאסם (6.5%) ואום אל פאחם (5.5%). ברהט 24% מהעסקים נקלעו בשנה האחרונה למצב בו חשבון בנק שלהם נכנס להגבלה.

עם זאת, כאשר מחשבים גם את כמות העסקים החדשים שנפתחו בישראל במהלך השנה החולפת נראה כי נוספו למשק במהלך התקופה 4.8 אלף עסקים חדשים נטו, זאת לעומת 4.4 אלף עסקים חדשים נטו בשנת 2017, וכמות של 4.1 אלף עסקים חדשים נטו בשנת 2016. השנה הטובה ביותר למשק הישראלי מבחינת תוספת נטו של עסקים היתה ב-2010, אז נוספו למשק 12.5 אלף עסקים חדשים (נפתחו 50.4 אלף עסקים ונסגרו 37.9 אלף).

CofaceBdi היא חברה שנוסדה בשנת 1989 ועוסקת בהפצת מידע עסקי על פירמות ואישים בישראל. החברה מפרסמת דוחות כמו מדד סיכון או מדד ריכוזיות למשק, וכן דוחות או דרוגים של פירמות ענפים שונים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר