שלט למכירה. אילוסטרציה
שלט למכירה. אילוסטרציה

המתווכים זועמים: העירייה דורשת 436 שקל על כל שלט למכירה

"התשלום עד כה היה סמלי ולפתע מבקשים מאיתנו סכום לא הגיוני". בבת ים השכנה לא גובים אגרה כזאת ובעירייה חולון מסבירים: "המתווכים קובעים את כמות השלטים"

פורסם בתאריך: 7.1.19 10:48

מתווכי נדל"ן בחולון טוענים שהעירייה אינה מתחשבת בהם וגובה מהם אגרת שילוט על כל שלט "למכירה" הנתלה על נכס שאותו הם משווקים. לטענתם, אמנם אין עוררין על חוקיות גביית האגרה אך אפשר היה שהעירייה תתחשב ולא תגבה את כל הסכום – למעלה מ-400 שקל על כל שלט, כפי שנעשה בשנים קודמות, בהן הם חויבו בתשלום סמלי בלבד. אגב, בבת ים לא גובים אגרה כזאת מן המתווכים.

תרעומת בקרב מתווכי הדירות בחולון על נושא אגרות השילוט שאותן הם נדרשים לשלם. עד לפני מספר חודשים, מציינים מספר מתווכים בעיר, התשלום היה תשלום סמלי כיוון שאין מדובר על שילוט קבוע, אך לאחרונה הם זומנו לעירייה בנושא הסדרי תשלום על מספר גלובלי של שלטים בשנה.

מדובר בשלטי "למכירה" שנתלים בדרך כלל בחזית הנכס שבהם מצוין שם משרד התיווך המשווק. לדברי מתווכים בעיר, "העירייה מחייבת אותנו לשלם אגרה על כל שלט למכירה שאנחנו תולים – סכום מטורף של 436 שקל. זה הולך ליצור פה בעיה מאוד גדולה. אנחנו לא עשירים כמו שרבים חושבים. יש מספר מועט של מתווכים שאכן מצליחים אך הרוב בקושי גומרים את החודש" עוד הן מבקשים לציין כי "אין עוררין על חוקיות גביית האגרה, אך העירייה בהחלט יכולה להתחשב ולהפחית את הסכום. במקום לבטל את האגרה המטופשת הזאת, מוסיפים לנו עוד כספים לשלם".

המתווך עידו בדוס מ"בדוס נכסים" בחולון מסר ל"השקמה-חולון": "ראש עיריית חולון, מר מוטי ששון, דוגל בהקמה של עסקים קטנים-בינוניים ופיתוחם, אבל החלטת העירייה לשלש את עלות אגרת השילוט על בתים למכירה למעשה תיצור מצב הפוך. בענף תיווך הנדל"ן יש תקופות טובות יותר וטובות פחות וכיום העירייה מבקשת מאיתנו המתווכים לשלם אגרה שנתית גם כשהתקופה טובה פחות. בעבר שילמנו עלות על מספר שלטים שהתניידו וכיום מבקשים עבור כל שלט אגרה מאוד גבוהה. יש לקיים שיח בנושא ולא לקבוע החלטה שרירותית בלי התחשבות בנו המתווכים. כולי תקווה שעיריית חולון אכן תעשה כך ושמר מוטי ששון ידאג באופן אישי לנושא".



שלומי חזום ממשרד "101 מומחי נדל"ן" בחולון אמר: "זה יוצא מכל פרופורציה ומרגיש לי שעיריית חולון הפכו לשותפים בנוסף למס הכנסה ומע"מ. הדרישה לשלם על כל שלט 436 שקל מגיעה לסכום שנתי שעובר כל גבול. בצורה זו סוכני הנדל"ן יצטרכו לנסות למכור דירות עם ידיים קשורות מאחורי הגב. צריך למצוא מנגנון הוגן שבו נוכל להתקיים בכבוד. השילוט הוא למעשה נייד והם רוצים לחייב אותנו עבור כל שלט. בעבר שילמנו עבור מספר שלטים קבוע והם התניידו מנכס לנכס. כיום הם רוצים לחייב עבור כל שלט ולא משנה שהוא התנייד באותו השבוע".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בניגוד לבתי העסק בעיר, שלטי סוכנויות התיווך הם דינמיים וזמניים לטובת פרסום נכס למכירה/השכרה (ולא השלט הקבוע של משרד התיווך כבית עסק). לפיכך, נקבעו בעבר כללים ייעודיים בעבור אותו סקטור וסוכם שתהא הסדרה מול כל בעל סוכנות תיווך ותיקבע לו כמות שנתית קבועה לצורכי חיוב באגרות שילוט, המבוססת על כמות מתואמת בכל נקודת זמן שהוצגה מצידו של נציג סוכנות התיווך. הסדרה זו אף עוגנה בהליך רשמי שאושר בוועדת השילוט העירונית ומפורסמת באתר העירייה. עוד נקבע כי מדי שנה יתבצעו שני סקרי שילוט שנתיים כחלק מהליכי הבקרה והפיקוח על סקטור ייעודי זה".

בעירייה ציינו כי "לאחרונה זומנו למשרדי המחלקה לחזות העיר כלל נציגי הסוכנויות בעיר כדי לתאם עימם ולעדכן במידת הצורך את כמות השלטים בהם מחויבים באגרות שילוט שנתיות וניתן שוב הסבר פרטני ומקיף על התהליך ותכליתו. כמות השלטים המופיעה בהסדר היא הבסיס לחיוב באגרות שילוט כפי שמושת על כל בתי העסק בעיר, ללא אפליה לאף סקטור או תחום עיסוק. גובה החיוב באגרה שנתית מבוסס על כמות השלטים בהסדר, מידות השילוט ותעריף סיווג השלט. סיווג התעריפים מופיע בחוק העזר לשילוט והתעריפים מפורסמים באתר העירוני".

מבדיקה שנערכה על ידי "השקמה-חולון" עולה כי המתווכים השכנים מבת ים לא שמעו על אגרה כזאת ובעיריית בת ים אישרו כי אכן אין דרישה ממתווכי הנדל"ן בעיר לאגרת שילוט כזאת.

רז כהן, מתווך בחברת קלר וויליאמס, אמר ל"השקמה-חולון": "זוהי דרישה הזויה לבקש סכום כל כך גבוה כדי לתלות שלט על המרפסת של בית. יש לי כמה בתים אז זה אומר שאשלם סכום אסטרונומי, זו דרישה הזויה". מתווך נוסף התייחס לנושא וציין כי "איני מכיר דבר כזה באף עיר אחרת. זו דרישה לא הגיונית. גם ככה כאשר אנחנו מוכרים דירה, נכנס כסף לעירייה – אז עכשיו רוצים עוד? אני לא מבין את זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דודי

    מצוין ,ולכם מותר לקחת עשרות אלפי שקלים ?ועוד להציג את הפרצוף המרוח שלכם על השלטים.

  2. יבגני

    העירייה מצאה פתנת להיתמודד עם 5 שלטים למחירה על בנין שעוסה נזק תדמיתי לעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר