שיטור עירוני חולון. צילום: אלי נאמן
שיטור עירוני חולון. צילום: אלי נאמן

מי מוכן לשלם אגרה על שירותי שמירה עירוניים בחולון?

כמה מחברי המועצה הודיעו שיצביעו נגד הארכת תוקף אגרת השמירה: "אין צורך להשית מס נוסף על התושב"

פורסם בתאריך: 7.1.19 12:37

יותר מחודשיים חלפו מאז נבחר מוטי ששון לתפקיד ראש עיריית חולון ועדיין לא הורכבה קואליציה במועצת העיר. סיעתו של ששון קטנה בבחירות האחרונות לשישה מנדטים והוא נזקק ליותר סיעות כדי להשיג את הרוב הדרוש לקואליציה. גם שותפתו הטבעית ש"ס ירדה במספר המנדטים וסיעות חדשות נולדו כאשר כל סיעה דורשת יותר לעצמה.

מאז שהסתיימו הבחירות לרשות המקומית בחודש אוקטובר, המגעים להרכבת הקואליציה מתנהלים בעצלתיים. עד כה נודע כי אילן גזית מסיעת יש עתיד ימונה לסגן ראש עיר, תפקיד שימלא ללא שכר, וכן חיים זברלו מש"ס ימונה גם הוא לסגן ראש עיר אלא שהוא יתמנה בשכר. יחד עם זאת, בשני המקרים האלה לא הוצג הסכם קואליציוני עם אחת מהסיעות, ובכמה סיעות אישרו שמתקיימים מגעים אך טרם הושג דבר. נראה, אם כן, כי מלאכת הרכבת הקואליציה עלולה לקחת עוד זמן רב. ולראיה, ישיבת מועצה שהיתה אמורה להתקיים אמש (ראשון) נדחתה.

בתוך כך, פנתה בשבוע שעבר (שלישי) היועצת המשפטית של העירייה יונת דיין בהודעה אל חברי המועצה שבה נמסר כי "עקב שגיאה מינהלית לא הועבר נושא היטל השמירה בסדר היום לחברי המועצה ואבקש לשלוח להם אותו כבר היום במייל עם אישור מסירה". הכוונה לבקש מחברי המועצה לאשר את תוקף "היטל השמירה" שעל תושבי חולון לשלם בעבור שירותי השיטור העירוני. חוק העזר לעניין היטל השמירה אושר ופורסם ברשומות במאי 2018, וכולל מגבלת תוקף גבייה לינואר 2019. כדי להאריך תוקף חוק העזר יש לקבל אישור מועצת העיר ואזי להעביר לאישור משרד הפנים.

כזכור, כבר ב-31 בדצמבר 2017 אישרה מועצת העיר את הקמתו של מערך שיטור עירוני והוקצו בתקציב כ-6.9 מיליוני שקל לטובת הפעלתו. ובחודש מאי האחרון אישרה מועצת העיר בישיבתה הפעלת את שירותי השמירה וגביית אגרה מתושבי העיר לצורך הפעלת שירותי שמירה, אבטחה וסדר ציבורי, במסגרת השיטור העירוני, ברחבי העיר, לרבות אבטחה ליד מוסדות חינוך ומבני ציבור; ליווי ואבטחת אירועים עירוניים; טיפול בקריאות בעקבות הפרעות מנוחה; טיפול מטרדי רעש; טיפול בהפרעות תנועה וחניות; ליווי ביצוע צווים עירוניים; טיפול בוונדליזם ובפגיעה ברכוש ציבורי; טיפול בפגיעה בתשתיות ציבוריות; עישון במרחב הציבורי; הפרעות לשימוש במרחב העירוני ועוד.



אגרת השמירה שנקבע כי על כל תושב לשלם היא על פי תחשיב השטחים: לכל מ"ר מהשטח הבנוי שבנכס – נכס למגורים ונכס אחר: 1.12 שקל; ולכל מ"ר מהשטח שלא בנוי בנכס (קרקע תפוסה) – 0.11 שקל.

רבים מתושבי העיר הסכימו על הצורך בשיטור עירוני אך הביעו מורת רוח והתנגדות לתשלום אגרת השמירה. גם חברים במועצת העיר הביעו תרעומת על אגרת השמירה והצהירו שלא יהיו שותפים ללקיחת כספים מתושבי העיר שלא לצורך, ביניהם מורן ישראל מסיעת הצעירים, שאמר השבוע ל"השקמה-חולון": "סיעת צעירים מתנגדת להארכת תוקף אגרת השמירה, כפי שהתנגדנו בעבר. בקדנציה הקודמת היינו היחידים שאמרו באופן ברור כי אין צורך להשית מס נוסף על התושב כל עוד לא עושים שינוי בסדרי העדיפויות בעיר".

גם חברת המועצה קרן גונן שותפה לדעה כי אין להשית על התושבים אגרה זו: "אני מתנגדת בכל תוקף לנושא אגרת השמירה. מדובר במס נוסף בשם אחר על התושבים. מדינת ישראל מעסיקה משטרה, ועיריית חולון העסיקה שנים פיקוח עירוני. אין שום נתון שמוכיח כי הגברת השמירה תרמה במשהו מלבד העשרת קופת העירייה והגברת הפקחים. אני אמשיך להילחם עבור תושבי חולון בכל הקשור ביוקר המחייה מהצד העירוני ואצביע נגד הנושא. אני קוראת ליתר המועצה לפעול באופן דומה".

חבר המועצה מיקאל בוזגלו הוסיף: "בהמשך למייל שחברי מועצת העיר חולון קיבלו, בנושא הארכת תוקף חוק עזר לחולון (שרותי שמירה, אבטחה וסדר ציבורי), אני מצפה מכלל חברי המועצה שנבחרו על ידי התושבים להתחשב ולא להיות חלק מהדבר הזה שנקרא 'היטל שמירה' ו מצפה מכל אחד ואחת שלא ייתנו יד ללקיחת כספים נוספים מהתושבים שגם ככה מתקשים לסיים את החודש".

תגובות

3 תגובות
  1. דור

    לא רוצה שמירה ולא רוצה אגרת שמירה.

    כל סיעה נותנת תשבות לבוחרים שלה, וטוב שיש כמה שיותר סיעות, כך קולם של אנשים נשמע בעירייה.
    עברנו את הימים שרק לבוחרי מפ"י היו זכויות.

  2. זהר גולדפרב גולן

    נכון ויפה שחברי המועצה החדשים לא נותנים יד לגביית "אגרת שמירה". יש מספיק כסף בקופת העירייה שיכול לשמש למטרה זו ואפשר להפנות משאבים שמיועדים למוזיאון כזה או אחר לטובת ביטחון התושבים. אגב, במספר פעמים שביקשתי לקבל שירותים מהסיירת הזו לאחרונה לא ניתן היה בכלל להגיע אליהם ופניות שהעברתי דרך המוקד העירוני ל"טיפול בהפרעות תנועה וחניות" שלשמם הוקמה סיירת הביטחון נשארו פתוחות ואף אחד לא הגיע, בא , טיפל וסילק את המפגעים עליהם התרעתי ובקיצור אני לא בטוח בכלל שהסיירת הזו פועלת….

  3. דורון בורשטיין

    נהיינו מדינה של מיליציות סתם שודדים תציבור כמו תאגידי המים חארטה אחת גדולה על חשבוננו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר