אשפה. הקבלות שימשו כראיות. צילום: אילוסטרציה

השכנים התלוננו, הפקחים חיטטו בפח והאחראי לבשר המסריח נתפס

בית המשפט לעניינים מקומיים בחולון הרשיע אטליז בעיר שהשליך פסולת קרטונים ושאריות בשר למכל אשפה עירוני

פורסם בתאריך: 8.1.19 09:23

בית המשפט לעניינים מקומיים בחולון הרשיע אטליז בעיר שהשליך פסולת קרטונים ושאריות בשר למכל אשפה עירוני.

לפני כשבועיים הרשיע בית המשפט לעניינים מקומיים בחולון בעל אטליז בשכונת נאות רחל בעיר, בעבירות של השלכת פסולת, שכוללת קרטונים ושאריות בשר, למכל אשפה עירוני, בניגוד להוראת חוק העזר העירוני לחולון (מניעת מפגעים ושמירת הסדר והניקיון), התשמ"ב-1982. ההרשעה התקבלה בתום דיון ארוך, שבמהלכו הוכיחה התביעה העירונית כיצד המפקחים העירוניים קישרו בין הפסולת לבין בית העסק המסוים, על ידי ביצוע תצפיות, נבירה באשפה, צילום קרטונים ושקית שהכילו מסמכים של בית העסק ומדבקות עם פרטיו ועוד.

"סוף סוף אפשר לנשום לרווחה", אמרו ל"השקמה-חולון" שכנים בבניין הסמוך לאטליז. "אנו מתלוננים זה זמן רב על בעל האטליז במוקד העירוני וסוף סוף קיבל את המגיע לו. אנו מקווים שזה יעזור כי הקנס לא גבוה ולא מרתיע".

שכנה אחרת מספרת: "כל ערב הוא זורק את שאריות הבשר עם הקרטונים למכולת האשפה, הריח הוא נוראי, אי אפשר לעבור שם, ריח של נבלה. לא רציתי לפגוע בפרנסתו, ניגשתי אליו מספר פעמים והוא התייחס אלי לא יפה. מאז התקשרתי עשרות פעמים למוקד העירוני עד שהגיעו". שכנה נוספת מתארת: "הסתובבו חתולים סביב פח האשפה, זה פשוט נורא לראות חתולים מטפסים על הפח ואוכלים חתיכות בשר, זה כמו סרט אימה. כל הזמן ביקשנו מבעל האטליז להפסיק לזרוק בשר לפח אבל הוא לא התייחס. אני מקווה שעכשיו יחזור הסדר לשכונה".

במהלך המשפט תיאר המפקח העירוני כי הגיע למקום בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של שכנים, שהתקבלו במוקד העירוני, על מפגעים תברואתיים שעולים ממכל האשפה העירוני שמוצב במקום. המפקח עבר בין בתי העסק שבסביבת מכל האשפה והסביר לבעלי העסקים על האופן החוקי שבו יש לפנות את פסולת הקרטונים ואת שאריות הבשר. המפקח אף הדגיש כי פסולת שאריות בשר מפונה עצמאית בידי העסקים אל תחנת המעבר שבאזור התעשיה ואסור להשליכה למכלי האשפה העירוניים.



לאחר שנפתחו במוקד העירוני קריאות נוספות בדבר ריח צחנה עז שעולה ממכל האשפה, קיבלו בעלי העסקים שבמקום דרישה להוציא את שאריות הבשר ממכל האשפה. חלק מהם עשה זאת וחלק קיבל הסבר נוסף ומערך התברואה, כמחווה של רצון טוב, פינה עבורם את הפסולת באופן יוצא דופן, מבלי שנרשם להם דו"ח במועד זה.

על מנת לגלות את משליך הפסולת תצפת המפקח, יחד עם מפקח נוסף, על מכל האשפה, וזאת לפני שבדק את המכל טרם תחילת התצפית ולא מצא בו כל קרטונים. ממצאי התצפית, שתועדו, העלו כי המשליך הוא עובד אחד האטליזים במקום, שהשליך למכל קרטונים וקבלות שזיהו בוודאות אותו בית העסק, לאחר נבירה באשפה.

לבית העסק ניתן קנס ודרישה לפינוי בתוך שעה. נגד בעל העסק הוגשו שלושה כתבי אישום שונים והשופט אמיר צ'כנוביץ הרשיע אותו בכולם וגזר עליו קנס כולל על סך 1,920 שקל וכן התחייבות להימנע מהעבירות שבהן הורשע למשך שנה.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר