רכבי שטח בחולות קריית בן גוריון
רכבי שטח בחולות קריית בן גוריון

הסיוט של תושבי קריית בן גוריון: רכבי שטח ונהיגה מסוכנת בחולות. צפו:

התושבים חסרי אונים: שטחי החולות בפאתי קריית בן גוריון מושכים אליהם עשרות רוכבי אופנועים וטרקטורונים הגורמים למפגעי רעש וזיהום אוויר בעיקר בסופי השבוע

פורסם בתאריך: 13.1.19 11:40

שטח החולות בפאתי קריית בן גוריון בחולון הוא מוקד משיכה לחובבי רכבי שטח – טרקטורונים, אופנועים וג'יפים 4X4. התושבים הגרים על גבול שטח החולות סובלים מהתופעה וטוענים: "הרעש איום ונורא, האבק חונק אותנו והופעה רק הולכת וגדלה".

שישי בצהריים. ההכנות לשבת בקריית בן גוריון מלוות ברעש בלתי פוסק של מנועי רכבי שטח, המגיעים מדי סופשבוע לנסוע בשטחי החולות בגבול השכונה. ה"מופע" כולל עשרות רכבי שטח – אופנועים, טרקטורונים ורכבים בייצור עצמי. אורית, תושבת הגרה בסמוך לשטח החולות, מספת: "תופעת המרוצים והתחרויות בחולות אינה חדשה אך עושה רושם שכל שבוע היא עולה בדרגה. אנו סובלים מאוד ונאלצים לסגור החלונות כיוון שהבתים מתמלאים אבק והרעש הוא פשוט נוראי".

רכבי שטח בשישי בצהריים בחולון קריית בן גוריון. צפו:

אורית ודיירים נוספים בבניינים הסמוכים לחולות טוענים כי פנו בתלונה למוקד העירוני, שהפנה אותם למשטרה. "במוקד ציינו שאין זה מעניינם", אומרת אורית. "אני לא מבינה על מה אנחנו משלמים אגרה לשיטור עירוני אם לא על בעיות כאלו?".

תושב אחר אומר: "יש פה קרוב ל-50 רכבי שטח, הרבה מהרוכבים הם קטינים. פנינו למשטרה והם אמנם הגיעו למקום אבל לא נכנסו לשטח. השוטרים אמרו לנו בפירוש: 'אין לנו רכבי שטח ולכן אנחנו לא יכולים להיכנס לחולות".

דיירת נוספת מבקשת לציין: "מילא הם רוכבים בחולות, אבל כשהם מסיימים, הם עולים לכביש ונוסעים בשכונה בפראות ומסכנים הולכי רגל ואת הילדים שלנו".



באתר עיריית חולון מצוינים מפגעי הרעש שבהם מטפלת העירייה: רעש מאזורי מסחר ותעשיה; רעש מכלי טיס; רעש ממערכות קוליות בתוך אולמות שמחה וגני אירועים​. אלא שהחוק למניעת מפגעי רעש קובע: "לא יגרום אדם לרעש חזק או בלתי־סביר, מכל מקור שהוא, אם הוא מפריע, או עשוי להפריע, לאדם המצוי בקרבת־מקום או לעוברים ושבים. בנוסף מציין החוק למניעת זיהום אוויר כי "לא יגרום אדם לזיהום חזק או בלתי־סביר של האויר, מכל מקור שהוא, אם הוא מפריע, או עשוי להפריע, לאדם המצוי בקרבת־מקום או לעוברים ושבים". זיהום אוויר לענין סעיף זה הוא "זיהום על ידי עשן, גזים, אדים, אבק וכיוצא בזה".

מעיריית חולון נמסר כי "השיטור העירוני הונחה להגביר את האכיפה במקום".

ממשטרת ישראל לא נמסרה עד כה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סמי בן יהודה

    לכל התושבים היפי נפש חולון נקראת חולון בגלל שהיתה חולות ועוד מלפני 30 שנה היו רוכבים בחולות כל רכב שטח אפשרי מי שמפריע לו הרעש מוזמן לעבור לעזה ! או להצטרף לשטח באהבה או למצוא חיים ! גם ככה בקושי נשאר שטח בעירנו האהובה. ולמשטרה יש רכבי שטח וגם טרקטורונים העניין הוא שזה השטח של כולם ומותר לכולם להנות ממנו. העירייה מוזמנת לממן אטמי אוזניים לכל השכנים החדשים שכנראה לא יודעים את הסטוריית האיזור.

  2. מוסדי

    הבעייה היחידה היא הנסיעה (אם קיימת) בשכונה עצמה עם הטרקטורונים
    נסיעה בחולות מותרת איתם ונסיעה בג'יפים בתוך השכונה גם מותרת… זה שלתושבים לא מתאים רעש בשבת ייתכבדו ויקנו בית פרטי 4 דונם בכפר שמריהו בלי שכנים מסביב.
    בהחלטה לגור קו ראשון לחולון ובבניין גבוה יש מחיר

  3. ערן

    כנראה שיש לדיירים האלה שטח בחולות
    וזה התרוץ שלכם לבניה אני גר פה שנים
    והתופעה הזאת זה פעם בחודש ולי זה לא מפריע
    מה רע במה שנשאר מהטבע בחולון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר