"זו התחנה האחרונה, אני פוחדת שיזרקו אותי ואת הילד שלי לרחוב"

ילדות במשפחה הרוסה, הריון בגיל תיכון ונישואין שהתפרקו. היא רק בת 24 ועושה הכל לבדה כדי לכלכל את בנה. חודש אחד ללא עבודה ריסק אותה כלכלית ורק עכשיו היא מבקשת עזרה

פורסם בתאריך: 15.1.19 16:05

תושבת חולון בת 24, אם חד הורית לילד בן שש, שנקלעה לקשים כלכליים, מבקשת את עזרת הציבור. "אני צריכה עזרה דחופה, המצב הכלכלי שלי לא טוב, חליתי, איני עובדת ובעלת הדירה רוצה לפנות אותי מהדירה", היא מספרת בכאב ומוסיפה: "אני בצומת דרכים קשה מאוד. בחיים לא הגעתי למצב הזה והחלטתי לנסות לפנות אליכם כתחנה אחרונה שלי".

חודש אחד ללא עבודה ריסק אותה כלכלית. ככה זה כשחיים על הקצה, מן היד אל הפה. בחודש האחרון הפסיקה ש' לעבוד בשל בעיות בריאותיות ואין לה כסף לשלם את שכר הדירה חודשי. אבל הרבה קודם, ש' (השם המלא שמור במערכת) מתארת מסכת חיים קשה מאז ילדותה, חיים בתת תנאים למשפחה קשת יום, הריון בגיל תיכון, נישואין כושלים והתמודדות יומיומית אל מול קשיי הישרדות כדי לכלכל אותה ואת בנה. "אני מפחדת שיגרשו אותנו לרחוב", היא אומרת ומספרת: "גדלתי במשפחה קשת יום, הורי התגרשו בגיל צעיר ואני נותרתי עם אמי ושני אחיי. מגיל קטן אני זוכרת את עצמי עובדת בכל עבודה. תמיד מימנתי את עצמי אך כעת נקלעתי למצב בלתי אפשרי. מבוי סתום".

"גרנו בדירת שני חדרים, אימי, אני ואחיי, ישנו באותו חדר שלושה ילדים ואימי ניסתה לדאוג לנו כמה שיכלה. לא יכלותי להשקיע בלימודים כי עבדתי כבר כילדה. הלכתי להשיג מעט כסף, את חלקו שמרתי ובשאר קניתי לי בגדים שכל ילדה או נערה צריכות. במשפחה נורמלית זה טבעי שההורים קונים לילד, אצלי זה לא היה כך".

את בית הספר היסודי סיימה בקושי ומשם המשיכה לבית הספר אורט חולון. "בתיכון התאהבתי בבחור מבוגר ממני והתחלנו לצאת. לאחר שנה נכנסתי להריון ממנו והתחתנו. כתוצאה מכך עזבתי את הלימודים בכיתה י"א. כך חיינו בערך שלוש שנים עד שהחלטנו להיפרד, זה לא התאים לשנינו. כך מצאתי את עצמי לבד בעולם עם ילד קטן שסומך רק עלי. לא יכולתי לחזור לאמא, היו לה בעיות בריאות ובמילא לא היתה לה אפשרות להחזיק אותנו, אז שכרתי דירה ועבדתי כדי לפרנס את שנינו. עבדתי מאוד קשה, היה לי חשוב לא להיכנס לחובות כיוון שאף אחד לא היה יכול לעזור לי וכך מספר שנים אני והבן שלי במציאות לא קלה".

לש' חשוב להבהיר: "לא אני בחרתי במציאות של החיים שלי, דבר הוביל לדבר. אם הייתי יכולה הייתי רוצה לחיות חיים אחרים.  אך למרות שמציאות חיי היתה עוני ומחסור מאז שנולדתי, הצלחתי לקיים את עצמי לבד".



בחודש האחרון הפסיקה ש' לעבוד בשל בעיות בריאותיות ואין לה כסף לשלם את שכר הדירה חודשי. "בעלת הבית מאיימת לזרוק אותי אני בלחצים נפשיים, אפילו התחלתי לקחת כדורים. אני לא מאחלת לאף אחד לעבור את מה שאני עוברת. אם יש באפשרותכם לעזור לי, בבקשה – כל עזרה תתקבל בשמחה ובאהבה".

בעקבות מצבה של ש', פנתה מערכת "השקמה-חולון" אל המוסד לביטוח לאומי – סניף חולון. ש' זומנה לפגישה והתברר כי היא זכאית לקבל עוד הטבות ועזרה מהמדינה. ש' שמחה על הבשורות אבל נראה שהיא זקוקה לעזרה נוספת. "כל מה שאני רוצה זה לחלץ אותי ואת הילד שלי מהמצב הנורא שנקלענו אליו. אני לא רוצה להגיע למצב שבו נישן ברחוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר