המתנדבים מחולון וחיילי צה"ל
המתנדבים מחולון וחיילי צה"ל

לצה"ל באהבה: החולונים שנסעו עד גבול לבנון כדי לשמח חיילים

כפפות חמות, מוצרי מזון, לחמניות טריות וחבילות מתלמידים בעיר נאספו וחולקו בסוף השבוע האחרון לחיילים בבסיסי צפון הארץ ביוזמת חבורת מתנדבים מחולון

פורסם בתאריך: 20.1.19 16:04

יוליה רחמים וחבריה מחולון נסעו גם בסוף השבוע האחרון לבסיסי צה"ל כדי לשמח חיילים ולפנק אותם, במסגרת המיזם "לצה"ל באהבה", אליו חברו מספר תושבי חולון. "המטרה שלנו היא לעשות טוב לחיילים", מסבירה רחמים.

מדי חג הם מתאספים ונוסעים לצפון הארץ או לדרומה, מבקרים בבסיסים ומפנקים את החיילים, כאשר הבסיס להתנדבות הוא שכל אחד מגיע בזמנו הפנוי והמצרכים שנאספים נתרמים ברובם מגופים מסחריים או מאנשים פרטיים.

גם בסוף השבוע האחרון (שישי) עלתה חבורה בת 20 איש מחולון לבסיסי צה"ל בצפון, שקבעו להיפגש בקניון קריית שמונה כבר בשעה שמונה בבוקר, מה שהצריך התעוררות ויציאה לדרך בחמש בבוקר. החברים סידרו  את המצרכים והחבילות, הרבה מהן הגיעו מתלמידי בית ספר אשלים מחולו שהתגייסו למען החיילים והכינו עבורם חבילות עמוסות כל טוב ומכתבי תודה. לאחר כחצי שעה ולאחר שנתלו דגלי ישראל על המכוניות, בטמפרטורה של שבע מעלות, טיפסה המשלחת במעלה רמת הגולן, עד שבאחד הצמתים פגש אותם ג'יפ ובו חיילים ששמחו לקבל מהמתנדבים צ'ופרים, שתייה חמה וכפפות.

בהמשך נסעו המתנדבים להר בנטל, לבסיס של גולני ובדרך שוב פגשו חיילים שהתרגשו לקבל מהם חבילות מפנקות וקראו לחבריהם לבוא להתפנק גם. בנקודה הבאה, בבסיס הסדנא בנפח, הצטיידו החיילים בעגלות סופרמרקט שמולאו בכל טוב. מפקד הבסיס הודה למתנדבים ואמר "עשיתם לחיילים את השבת". החבורה לא עזבה את המקום לפני שביררה אם יש בבסיס חיילים בודדים ודאגה להעביר אליהם מוצרים וחבילות נוספות.



הנקודה האחרונה במסלול, לפני כניסת שבת, היתה בסיס דובב על גבול לבנון. מספר חיילים קיבלו את פני המתנדבים מחולון והסבירו שרוב הלוחמים יצאו לפעילות מבצעית ויחזרו מאוחר יותר. מיד נפרקו מהמכוניות ארגזים מלאי מוצרים, ואחד המפקדים שהודה למתנדבים אמר: "כשהם יגיעו מהפעילות, הם לא יבינו מהיכן זה נחת עליהם".

כך, יום ארוך שהחל בחמש בבוקר הסתיים בנסיעה לכיוון חולון בשעת ערב, ורחמים סיכמה: "היה שווה לראות את החיוך על פני החיילים, עד לפעם הבאה". עוד ביקשה לציין: "כמעט לכל מסע שלי, סבתא דליה סבתו של גל בסון ז"ל, תושב חולון שנהרג במבצע צוק איתן, אופה לחמניות, בבית הבנות שלי מדפיסות ברכות ומסדרות כל לחמניה בשקית עם ברכה. זאת אחת הדרכים להנציח את גל. כשאני מחלקת את הלחמניות הטעימות, אני מסבירה לחיילים מי אפה אותן עבורם".

גילוי נאות: הכתב יורם לוי לקח חלק במשלחת המתנדבים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר