קופה רושמת. אילוסטרציה: שאטרסטוק
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

מה הסבירו בעלי עסקים בחולון שנתפסו בביקורת מס הכנסה?

במבצע ביקורת מס הכנסה בחולון ובסביבתה נמצא כי בקרב 6% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין

פורסם בתאריך: 23.1.19 12:29

בקרי מס הכנסה הגיעו לאחרונה לאירוע חגיגי של ארגון קהילתי במהלך ביקורת ניהול ספרים בחולון ובסביבה ומצאו שנציגי הארגון, כמו גם בעל אולם האירועים, לא רשמו את הכנסותיהם כדין.

מבקרי מס הכנסה ערכו מבצע ביקורת ניהול ספרים בחולון ובסביבה. המבצע, שנוהל בראשות פקידת שומה חולון, התמקד באזורי תעשיה נותני שירותים ומסחר, בהם רופאי שיניים סיטונאים, מספרות, מסעדות, קוסמטיקה, ירקנים ועוד, וכלל 174 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 6% בלבד מבין העסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין.

המבקרים הגיעו גם למסגריה בחולון שבה מצאו מחברת שבה נרשמו שתי עיסקאות, האחת בסכום של 1,700 שקל,בעבורה קיבל בעל המסגריה מקדמה בסך 500 שקל שבועיים קודם והשנייה בסכום של 2,000 שקל שבעבורה קיבל מקדמה בסך 1,000 שקל. העסקאות והמקדמות לא תועדו בספרי העסק ותשובתו של בעליו היתה: "זה מקדמות שאני מקבל מלקוחות ואני רושם הכל בסוף העבודה".



במכון לקוסמטיקה בחולון  נמצא צ'ק בסכום של 6,500 שקל שלא נמצא רשום בספרי העסק כנדרש ולגביו אמר מנהל המכון: "הלקוחה ביקשה לא להפקיד את הצ'ק אלא להמירו במזומן".

בעסק לעיבוד שבבים נמצא צ'ק בסכום של 18,206 שקל שלא תועד. מנהל העסק טען "הלקוח נתן צ'ק על סכום לא נכון ואני מחכה שיחליף אותו".

פעילות ביקורת זו נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר