נאלצים לבשל על גזייה. אילוסטרציה: שאטרסטוק
נאלצים לבשל על גזייה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

43 משפחות ברב קומות בחולון חיות בלי מים חמים ובלי גז לבישול

בחברת הגז הודיעו על מחסור ודיירי בניין רב חדש בחולון נאלצים להתקלח במים קפואים, לבשל על גזייה ולהזמין משלוחי מזון

פורסם בתאריך: 23.1.19 09:23

"לפני כשנה נכנסנו לגור פה, דירה יפה בבניין רב קומות חדיש, בשכונה מטופחת, אבל לא תיארנו לעצמנו לרגע שנחיה בלי מים חמים ובלי גז לבישול", אומר תושב חולון המתגורר בבניין ברחוב אמיר דרורי, שמזה למעלה משבוע ימים מתחננים הוא ושאר הדיירים בבניין בן 43 הדירות לחברת הגז ולא נענים.

"כשקנינו את הדירה, הציבו לנו כעובדה מוגמרת את ההתקשרות עם ספק הגז כיוון שהוא בנה את צובר הגז. נאלצנו להתקשר מולו ולא היתה לנו אפשרות בחירה. עד לפני כשבוע הכל היה בסדר ופתאום, ביום בהיר, גילינו שאין לנו גז בבניין". בתחילה סברו הדיירים הללו כי הבעיה נקודתית וקיימת רק בדירתם, אבל בתוך זמן קצר התברר שלכל דיירי הבניין אין גז.

"מה לא עשינו? התקשרנו עשרות פעמים למוקד חברת ישראגז וכל פעם מורחים אותנו בסיפורים שיגיע טכנאי והתקלה בטיפול. בשורה התחתונה, אין לנו גז כבר שבוע ימים".

שכנה נוספת מתאר: "זה כמו לחיות בימי הביניים, אין לנו איך לבשל, אז קנינו גזיה קטנה שאיתה אנחנו מבשלים כמו בקמפינג. זה מסוכן ולא בטיחותי אבל אין לנו כסף לקנות כיריים חשמליות אחרי שהשקענו את כל הכסף בדירה. בנוסף על כך, גם המים בדירה מחוממים על יד גז ואנו נאלצים להתקלח בקור הזה במים קפואים. עכשיו אנחנו מתחרטים שבחרנו באופציית הגז לחימום כי חשבנו שזה יותר זול מחשמל".

מכתב תלונה שהגישה שכנה נוספת לחברת הגז לא זכה למענה. "אנחנו גרים באזור חדש אבל התנאים הם כמו בעולם שלישי. תארו לעצמכם לחיות שבוע ללא מים חמים, ללא גז בישול בכלל. אנחנו נואשים".



כאמור, פניות חוזרות ונשנות של דיירי הבניין לחברת הגז לא הועילו: "עונים לנו במוקד חיצוני ולא מעבירים אותנו לשום מנהל. אחד השכנים הצליח איכשהו לדבר עם אחד המנהלים שם, הבטח שיגיעו לטפל בבעיה אבל דבר לא קרה. לא יעלה על הדעת שבחברה כזו גדולה אין מערך שירות קבוע והיא נתמכת על ידי טכנאים מזדמנים", הם אומרים.

הדיירים פנו בתלונה אל משרד האנרגיה. "מדובר בזלזול וברשלנות הפוגעת בעשרות משפחות עם ילדים קטנים, בלי מקלחות, בלי לבשל מי יממן את כל המסעדות ומשלוחי האוכל שאנחנו נאלצים לעשות?".

מוועד הבניין נמסר כי משרד האנרגיה אישר לדיירים לעבור לחברה אחרת. "אמנם מצאנו חברה שחליף את החברה הקיימת, אך נותרנו בפניי בעיה חדשה", ציינו בוועד: "עד שבחברת ישראגז לא יאשרו בכתב את המעבר, אי אפשר לעבור לחברה החדשה ועכשיו אנחנו שוב ממתינים, הפעם לאישור".

מחברת ישראגז לא נתקבלה עד כה תגובה, למעט תשובתה של מוקדנית במרכז השירות, שהסבירה: "הבעיה היא שאין לנו גז לספק, אנחנו במחסור".

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדינת עולם שלישית , הזוי!! מישהו צריך לשלם על זה!! חוצפה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר