"החזירו לנו את הרחוב ההולנדי"
"החזירו לנו את הרחוב ההולנדי"

תושבים מנווה רמז לעירייה: "אל תיגעו ברחובות ההולנדיים"

תושבי הרחובות ליא קניג, מרים זוהר ואפרים קישון מתנגדים לתכנית השדרוג שהחלה לאחרונה ודורשים מהעירייה להשאירם כרחובות משולבים המאפשרים יותר בטיחות ויותר חניה

פורסם בתאריך: 29.1.19 09:30

תושבי הרחובות ליא קניג, מרים זוהר ואפרים קישון בשכונת נווה רמז בחולון מתנגדים לתכנית שדרוג הרחובות שהחלה לאחרונה ודורשים בכל תוקף מהעירייה לא לשנות את הרחובות ולהשאירם כרחובות משולבים – רחובות הולנדיים.

תושבי שלושת הרחובות התאגדו וחתמו על מכתב התנגדות שהגישו לעירייה באמצעות עו"ד ושמאית המקרקעין מטי לשם, בבקשה לעצירה המיידית של העבודות. הם מספרים כי כאשר נסללו הרחובות לפני 15 שנה, הם הוגדרו במסגרת התכנית של העירייה כרחובות הולנדיים, רחובות שבהם התנועה להולכי רגל וכלי רכב היא משולבת. ברחובות מסוג זה אין מדרכות וכלי הרכב חונים בשוליהם בצמוד לקירות הבניינים. עקב כך, רחובות אלה מתאפיינים במספר רב של מקומות חניה וצרים ברוחבם. יש לציין כי רחובות הולנדיים קיימים בערים רבות בארץ בשכונות של בתים צמודי קרקע, כולל חולון.

מאז בניית השכונה ועד היום נשארו הרחובות בצורתם המקורית זמנית כרחובות הולנדיים כאשר שכבת האספלט מימי בניית השכונה מכסה אותם משול אל שול. לאחרונה החליטה העירייה להוציא לפועל את העבודות לשדרוג הרחובות אך כאמור החליטה להפכם לרחובות רגילים עם מדרכות בשני הצדדים, מה שמביא לצמצום ניכר בכמות מקומות החניה.

לפני כחודש החלו העבודות לשדרוג הרחובות והשינוי כבר מתחיל להיראות בפועל. התושבים מדווחים כי התנגדו לתכנית לשינוי צורת הרחובות מן הרגע ששמעו עליה ומצהירים כי אם העירייה לא תחזור בה לחלוטין מהתכנית, הם יפנו אל בית המשפט שיורה על עצירת העבודות.

"רחובות הולנדיים בטוחים יותר"

"אנחנו רוצים שזה יהיה לפי התכנית המקורית. כשקנינו את המגרשים שלנו, לפי התכנית היה צריך להיות רחוב משולב, כמו שיש בקריית בן גוריון", אומר בזעם תושב רחוב ליא קניג. "פנינו אל העירייה ושאלנו אותם למה הם לא משאירים את התכנית המקורית, אז הם אמרו לנו שזה לטובתנו", מוסיף התושב ומסביר כי ברחובות הולנדיים קיימים יתרונות רבים הקשורים גם לבטיחות.

"המדינה מעודדת רחובות הולנדיים. מהנדסים מהטכניון הוכיחו שרחובות הולנדיים יותר בטיחותיים. יש הרבה יותר מקומות חניה ורבה יותר נוח. כשיש מדרכות משני הצדדים עם מסלול נסיעה באמצע, נהג רואה שזה אספלט ושבצד יש מדרכות וחניה ואומר לעצמו, 'זו לא בעיה שלי, אני נוסע'. אז קודם כל הבטיחות תיפגע ויש על זה מחקרים שלמים. בעירייה לא קולטים את זה שדרך הולנדית הרבה יותר בטוחה, מפני שהנהג רואה שהוא נוסע על דרך מרוצפת, ללא מדרכות, כאשר מכוניות חונות בצדדים והוא  נזהר ובודק אם יש ילדים והולכי רגל, ומאט ונותן להם לעבור כי הוא נוסע במסלול שלהם. העירייה פשוט מתעקשת".

"ברחובות הולנדיים יש יותר חניה"

אחת הסיבות העיקריות להתנגדות התושבים לתכנית הנוכחית של העירייה נובעת מצמצום מקומות החניה שלדבריהם הוא קריטי עבורם. התושבים מסבירים כי כיום יש מקום שיכול להכיל 35 מכוניות משני צדי הרחוב, ואילו לאחר העבודות המספר יצנח באופן דרסטי לפחות מעשרה מקומות חניה בין המפרצים, כאשר בצד אחד היא תיאסר לחלוטין. מבחינתם מדובר במצב אבסורדי, היות ולכל משפחה יש לפחות שתי מכוניות.

"אנחנו חיים בשכונה שלהרבה אנשים יש מעל מכונית אחת. לרוב הבתים יש רק חניה אחת בפנים, ועכשיו איפה אנשים יחנו?" אומר תושב השכונה ומוסיף "למה העירייה לא מציעה אלטרנטיבה לחניות? אותו גוף שתכנן את הרחוב הזה רצה שזה יהיה רחוב הולנדי, שאנשים יחנו בצדדים, יש בזה הגיון. אם היו רוצים שזה יהיה רחוב רגיל,הם היו עושים אותו יותר רחב".



תושב נוסף מצטרף לשיחה ומטוען כי מדובר במגמה של העירייה: "כנראה זו מגמה. כשהם שיפצו את רחוב נעמי שמר, הם ביטלו שלושה מפרצי חניה, סגרו ועשו מדרכות משולשות ברוחב ואנשים חונים עליה ומקבלים דו"חות".

בינתיים, כאמור, תושבי שלושת הרחובות התאגדו וחתמו על מכתב התנגדות שהגישו לעירייה באמצעות עו"ד ושמאית המקרקעין מטי לשם, בבקשה לעצירה מיידית של העבודות. "זה בניגוד למה שהטאבו אומר", מוסרת לשם ומוסיפה: "היו שתי אופציות ופשוט הלכו על האופציה שדופקת את הדיירים. ביקשנו שיעשו רחובות הולנדיים, ובכל זאת בעירייה מתעקשים לבחור באופציה השנייה למרות שהדיירים רוצים את האופציה הראשונה. אני לא מבינה מה ההתעקשות. כל הערים עושות רחובות הולנדיים", היא מציינת ואומרת כי כי "אם העירייה לא תענה לבקשתם, נפנה להליכים משפטיים ונוציא צו להקפאת העבודה".

מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר