עץ החיים ב"בית להיות". צילום: מיטל שרון
עץ החיים ב"בית להיות". צילום: מיטל שרון

שמות שורדי השואה מחולון הונצחו בעץ החיים

חברי "בית להיות" של רשת קהילה ופנאי בחולון ציינו את יום השואה הבינלאומי: ציון שמם על "עץ החיים" וערב עדויות ממחנה ההשמדה אושוויץ

פורסם בתאריך: 28.1.19 13:34

יום השואה הבינלאומי צוין השבוע ברחבי העולם. גם ב"בית להיות", מרכז חינוכי לטיפוח תודעת השואה ולקחיה, הפועל במסגרת רשת קהילה ופנאי בחולון, התייחדו עם זיכרון השואה בשני אירועים מרגשים.

במרכז נערך אירוע מרגש בהשתתפות בני נוער וכ-60 שורדי שואה מחולון, במסגרתו הכינו יחד את "עץ החיים". כך הנציחו השורדים את העובדה שנשארו בחיים, הצליחו ליצור חיים חדשים ולהקים משפחה בארץ. השורדים ובני הנוער הכינו כדורי פלסטיק הנושאים את שמם ובתוכם שמו חפץ אישי שמלווה אותם, תמונה ומכתב אישי שכתב כל שורד לעצמו. את הכדורים תלו על "עץ החיים" הממוקם בגינת "בית להיות".

יום השואה הבינלאומי ב"בית להיות". צילום: מיטל שרון

יום השואה הבינלאומי ב"בית להיות". צילום: מיטל שרון

מיטל שרון, מנהלת "בית להיות": "הרעיון מאחורי הפרויקט הוא להנציח את החיים ולהעצים את השורדים. אנו מאחלים לכל אחד מ-60 השורדים שתלו כדור עם שמם אריכות ימים ובריאות איתנה".



בנוסף, ביום השואה הבינלאומי ערך "בית להיות" פעילות שכללה פאנל בהשתתפות שורדי שואה שנתנו עדות אישית וסיפרו את סיפור הישרדותם במחנה ההשמדה אושוויץ.

בהמשך, נערך פאנל בנושא גזענות בחברה הישראלית בהשתתפות ד"ר עידן זליקוביץ, ראש תחום לימודי מזרח תיכון במכללת עמק יזרעאל, עו"ד אוקה זנה, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות ועו"ד מיכל פומרנץ, שותפה במשרד עורכות הדין בן-נתן פומרנץ. בסיום הפאנל הדליקו ניצולי השואה נר זיכרון אישי של עמותת "שם ונר", לזכר יקיריהם שנספו בשואה.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר