דוח 2

הנכה ניסה לתפוס את כלבתו – הפקחית רשמה לו דו"ח. צפו:

מדוע התעקשה פקחית עיריית חולון לרשום דו"ח לאדם נכה קטוע רגל שניסה לתפוס את כלבתו שברחה מהבית?

פורסם בתאריך: 30.1.19 11:08

רונן ליטבק, נכה קטוע רגל, תושב חולון, שכלבתו השובבה ברחה מדירתו מבלי משים, קיבל הבוקר דו"ח של הפיקוח העירוני, על אף שניסה לרוץ ולתפוס את כלבתו. ההסברים לפקחית לא הועילו והיא התעקשה לרשום לו דו"ח בגין "השארת בעל חיים ללא השגחה".

ליטבק, המתגורר בקריית שרת בחולון, בן 42, גרוש ואב לשלושה, סיפר כיצד רץ אחריה כלבתו לתפסה אך פקחית מטעם העירייה התעקשה לרשום לו דו"ח. ילדותיו שיצאו מהבית לסייע לאביהן הנכה לתפוס את הכלבה נכחו במקום.

צפו בפקחית רושמת דו"ח: 

ליטבק מתאר: "כל בוקר אני וילדיי מתכוננים ליום חדש בשעה שאני מכין אותם לבית הספר. כנראה דלת הדירה נשארה מעט פתוחה וכלבתנו האהובה יצאה החוצה בלי שנשים לב. לפתע שמענו צעקות מבחוץ ואז שמנו לב שהכלבה יצאה החוצה. מיי גייסתי את ילדיי ויצאנו לחפש אותה. בעודי מתרוצץ ומחפש את הכלבה, בתי קראה לי, אבא הנה הכלבה. שמחתי כל כך. ילדיי חיבקו וליטפו אותה ולידינו עמדה אישה וצילמה אותנו. לא הבנתי למה היא מצלמת. שאלתי אותה אפשר לעזור? למה את מצלמת אותי ואת ילדיי? היא ענתה, אני פקחית של עיריית חולון והשארת כלב ללא השגחה. אני נותנת לך דו"ח. אמרתי לה, את לא מתביישת, אני אדם נכה, הכלבה יצאה ורדפנו אחריה. תני לי רק לשים את ילדי בבית ואחזור אלייך".



ליטבק החזיר את כלבתו ואת ילדיו הביתה ויצא שוב אל הפקחית: "הסברתי לה שוב, כלבתי ג'קי ברחה מהדירה בשוגג. ראית  אותי קטוע רגל רץ אחרי הכלבה ובמקום לעזור, את עומדת ומצלמת ובאדיבותך נותנת  לי קנס על כך ש'הניח לבעל חיים שבחזקתו להלך ברחוב ללא השגחה'".

הסבריו של ליטבק לא הועילו והדו"ח נרשם. הפקחית התעקשה על אף הנסיבות ועל אף הסבריו, לרשום לו דו"ח.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בעקבות תלונה שהגיע לפיקוח העירוני על אי איסוף צואת כלבים ברחוב הר הצופים, יצאה למקום ניידת ובה שתי פקחיות. כשהגיעו למקום הן התפצלו לשני מקומות באזור, כשאחת מהן פנתה לכיוון הגינות שבין הבתים, שם ראתה אישה שעומדת עם כלבה שעושה את צרכיו. לפתע הגיח במהירות כלב רועה גרמני גדול, שרץ בפראות לתוך השיחים, אחר כך לחתולים, משם לגינה והכל תוך שהוא משתולל ורץ מצד לצד במהירות רבה.

"התושבת שעמדה במקום אמרה לפקחית שהיא פוחדת וגם שני ילדים שעמדו בצד נראו די המומים – בשלב זה לא ידעה הפקחית כי אביהם הוא בעל הכלב. הילדה, שלא אחזה בידה בשום רצועה לכלב, קראה לו מספר פעמים ואולם הכלב לא שעה לקריאותיה. הפקחית פנתה אליה ואמרה לה להביא רצועה כדי לתפוס אותו. פתאום נשמעו קריאות של גבר הקורא לכלב, שאף הוא לא אחז ברצועה בידו, ואולם הכלב לא נשמע גם לו והמשיך להשתולל.

"אישה נוספת יצאה מהבניין וכשראתה את הכלב המתרוצץ מנקודה לנקודה, נבהלה והפקחית הרגיעה אותה. הגבר המשיך לרוץ אחרי הכלב דקות ארוכות ובסופו של דבר הצליח לתפוס אותו בקולר שעל צווארו. הפקחית ניגשה אליו ואז הוא הרים את מכנסו והראה לה שהוא קטוע רגל ועם פרותזה. היא ליוותה אותו לביתו וביקשה את רשיונות הכלב על מנת לבדוק שהוא מחוסן. משהבין התושב שהפקחית מתכוונת לקנוס אותו בגין כלבו ששוטט בשטח הציבורי דקות ארוכות ללא השגחה, החל לצלם אותה ולהכפיש אותה וסירב לחתום על קבלת הקנס".

בעירייה ביקשו להדגיש כי "עיריית חולון תמשיך לאכוף את החוק למען בטחונם ובטיחותם של התושבים ולמען איכות החיים בעיר. במידה שבעל הכלב סבור שניתן לו דו"ח שלא כדין, הוא מוזמן להגיש ערר עליו שייבחן על ידי התובעת העירונית".

תגובות

7 תגובות
  1. מלכה, חולון

    נו באמת. מה הקשר שהוא נכה? מי שמשחרר כלב ללא רצועה צריך לקבל קנס. הוא היה צריך להקפיד שהדלת תישאר סגורה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם ליוותה אותו לביתו לאחר בדיקת הרישיונות, מדוע היא מצולמת כתבת הדוח באמצע הרחוב על רכב?

  3. רינה

    אני מכירה את הבעלים מקרוב הם שכנים שלי זאת פעם ראשונה שקרה להם דבר כזה הם מאוד בעלי אחיות ומסירות לכלב זה בסך הכל עניין של דקה אחת שהכלב יצא מהבית והם מיד רצו ליתפוס אותו הייתי עדה לזה לא צודק לתת קנס לדבר כזה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כן ברור הכלב הסתער ! היה אחוז אמוק ! קפץ לשיחיים
    הייתה בהלה כל כך גדולה האנשים ממש כמעט עשו במכנסיים ! אך ראו איזה פלא : תגובת העירייה כמובן – רק הפקחית שעברה מיונים קפדניים נשארה רגועה ! גם הרגיע את הסביבה וגם צילמה תוך כדי תנועה ! עוד הוכחה מרוב המהירות התנועה של הכלב היא לא הצליחה לצלם דבר
    אבל לתפוס את קטוע הרגל היא דווקא כן הצליחה ועל כן הדוח

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פקחים בחולון צריכים להרגיע עם הדוחות לבעלי כלבים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר