מוטי ששון וציפי חרש
מוטי ששון וציפי חרש

ציפי חרש, האישה שמלווה את מוטי ששון 26 שנה, נפרדת מהלשכה

מנהלת הלשכה המיתולוגית של ראש עיריית חולון, שפרשה לגמלאות: "אני מכירה את מוטי כל כך טוב, עד שאני יודעת מה הוא רוצה, מה מתאים לו, למה יתנגד ולמה יסכים בשמחה"

פורסם בתאריך: 7.2.19 09:42

השבוע, כשציפי חרש, מנהלת הלשכה המיתולוגית של ראש עיריית חולון, מוטי ששון, פרשה לגמלאות, אי אפשר היה שלא לחוש בחסרונה בבניין העירייה. חרש ליוותה את ששון מיומו הראשון כראש עירייה מיום שנבחר בפעם הראשונה לתפקיד, בנובמבר 93'. מאז ובמשך 26 שנים היא מנהלת את סדר יומו של ששון ומלווה אותו מדי יום.

"דבר עם ציפי", כך במשך שנים, הציע ששון לכל מי שפנה אליו, ביקש פגישה או שיחה. הוא תמיד סמך עליה. "אני מכירה את מוטי כבר שנים רבות, מילדות", מספרת חרש ל"השקמה חולון", "כשהייתי בכיתה א' בבית הספר ביאליק, הוא היה בכיתה ח'. אז אמנם עוד לא הכרנו, אבל ההיכרות שלנו היא בת יותר מ-40 שנה".

פחות מ-20 שנה אחר כך, היא הצטרפה ללשכתו של ששון. "מיד אחרי שניצח בבחירות 93', הוא הציע לי לעבוד איתו, נעניתי והגעתי ללשכה. בשלב ראשון הוא מינה אותי כמזכירתו האישית וקצת אחרי הפכתי מנהלת הלשכה, תפקיד אותו מילאתי ב-25 השנים האחרונות. עוד לפני כן, הייתי פעילה של מוטי לאורך שנים, כי אני מאמינה באיש, מכירה אותו מצוין, הוא נכס אמיתי", היא אומרת בהערצה גלויה. "ליוויתי אותו עם בעלי שנים לא מעטות, כאיש פוליטי, עוד לפני שנבחר לראשות העירייה. מוטי הוא איש ציבור מהסוג שאין היום. באמת, באמת. תושבי חולון יכולים רק להתברך בכך שמוטי הוא ראש העירייה שלנו, ולמרות שאני משוחדת, אני בטוחה שכולם יודעים על מה אני מדברת ולמה אני מכוונת. איש צנוע, נעים הליכות, מתמקד בעבודה נטו ורואה כל הזמן רק את טובת העיר לנגד עיניו".

במהלך השנים הקשר בין ששון לחרש התהדק, הוא ידע שיש לו על מי לסמוך. "אני מכירה את מוטי כל כך טוב, עד שאני יודעת מה הוא רוצה, מה מתאים לו, למה יתנגד ולמה יסכים בשמחה", היא אומרת, "ככה עבדתי איתו עשרות שנים. הבנה מושלמת".

היחסים הקרובים היו גם מחוץ לבניין העירייה. "החברות בין מוטי לביני קרובה מאוד, אבל הוא לא הגיע להתארח אצלי. מוטי הוא איש צנוע, לא מרבה להתארח ואם כן, אז בעיקר אצל בני משפחתו שהם עיקר עולמו. כמובן, היינו נפגשים בקביעות בכל מיני אירועים כמו שנפגש איתו כל מי שקרוב אליו".

היית מסננת או שהעברת כל פנייה אליו?

"כל דבר נקבע על ידי ראש העירייה. כל הפניות, כולן, שהגיעו ללשכה בכל דרך שהיא, הועברו תמיד לידיעתו ולעיונו. מוטי הוא ראש עירייה שקשוב לתושב, מנהיג דלת פתוחה ומרבה להיפגש עם תושבים. כל הפניות הועברו אליו והוא הנחה מה לעשות, איך לטפל, למי להעביר ובמה הוא מטפל אישית. היו גם לא מעט דברים כאלה ויש תושבים רבים בעיר שיודעים שהוא טיפל אישית בבעיות שלהם ועקב מקרוב".

והוא היה מתייעץ איתך גם בנושאים שמעבר לעבודה?

"היינו כמובן מדברים על הכל. מוטי הוא אדם קשוב ונעים ששומע מכל אחד מה שיש לו לומר. לא צריך להגזים בעניין ההתייעצויות, מדברים המון בכל נושא, אבל לכל אחד יש חיים פרטיים. ברור שהיינו מדברים הרבה. בעבודה הזאת אין שעות. כשהוא צריך משהו אני כאן בשבילו ותמיד. טלפונים, תיאומים ואם צריך – גם באמצע הלילה. הקשר הוא בלתי פוסק כי העבודה מחייבת".

העובדה שמוטי לא התחתן ולא הקים משפחה עלתה בשיחות בינכם לאורך השנים?

"זה נמצא תמיד אבל לא מדברים על זה. היה כואב לי במיוחד לראות ולשמוע מאת אמו ז"ל, שכל כך רצתה שיתחתן ויקים משפחה. חבל שהיא לא זכתה".

ליווית אותו במערכות בחירות רבות, אבל מערכת הבחירות האחרונה חצתה את כל הקווים בהתייחסות אליו – האשמות, השמצות. איך הרגשת?

"הרגשתי איום ונורא, כאב לי הלב ונעלבתי בשבילו ובשביל תושבי חולון. זה היה נורא וחיכיתי שייגמר. דבר כזה עוד לא קרה כאן מעולם. כמה ארס, שנאה, מה זה? למה זה? ומוטי לא כזה, הוא איש יקר, אוהב אדם, נעים, צנוע, רגיש, איש שיתגייס מיד לעזרה בכל תחום היכן שצריך ולמי שצריך. יש לו לב גדול, ענק. מה לא אמרו עליו, כמה השמיצו אותו, קראתי את הדברים ונחנקתי. ברור שאסור היה לי להגיב כי אני עובדת עירייה, אבל אני מאמינה שגם מי שכתבו נגדו, יודעים שהוא אחר לגמרי".

מה את יכולה לספר עליו שאנשים לא יודעים?

"בעיקרון יודעים עליו הכל, כי מדובר בראש עיר שמכהן כבר 25 שנים ואני מקווה מאמינה ואפילו בטוחה שיש לנו זכות, תושבי חולון, ליהנות ממנו עוד שנים רבות. אבל בכל זאת, יש משהו: מוטי הוא חקיין ברמות מטורפות. הוא יכול להתקשר אליך, לדבר בדמות אחרת לגמרי ואתה לא תצליח לעלות עליו. היא איש מצחיק, מלא הומור שאוהב מאוד לחקות אחרים והוא עושה את זה נהדר".

מה את עושה בימים אלה?

"מה שעושה כל פנסיונרית שעבדה קשה המון שנים. נחה, מטיילת, יש לי זמן למשפחה, כיף לי".

ואם מוטי ששון צריך משהו עכשיו כשאת כבר בפנסיה?

"ברור שאני נענית ומיד. מה השאלה בכלל? אני כאן והוא יודע. מה שהוא צריך ומתי שהוא צריך אני מתגייסת. רק שיגיד".

 

 

 

 

ז

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר