פקק תנועה בחולון
פקק תנועה בחולון

יו"ר איגוד הקבלנים חולון מאשים את העירייה בעומסי התנועה ובמחסור במקומות עבודה

הקבלן רוני מזרחי יוצא בביקורת חריפה נגד עיריית חולון ומאשים אותה באחריות ל"תוצאה הגרועה של פרויקט ח-370", בגביית היטלי השבחה מיותרים, בפקקים מדי בוקר וערב ובאי פיתוח פרויקט המלונות בעיר

פורסם בתאריך: 11.2.19 16:39

יו"ר איגוד הקבלנים והבונים בחולון, הקבלן רוני מזרחי, שיגר מכתב אל ראש עיריית חולון מוטי ששון בעקבות המשך גביית היטלי השבחה מקבלנים במתחם ח370 וזאת חרף קביעתו של השמאי המכריע בעניין. בנוסף האשים את העירייה בעליית מחירי הדירות, היווצרות פקקי תנועה והיעדר בתי מלון.

בימים האחרונים פנה מזרחי אל ראש העיר ששון באמצעות מכתב ובו דרש מן העירייה להפסיק את גביית היטלי ההשבחה בח-370 תוך כך שהוא מדגיש כי הדבר נעשה בניגוד למה שנקבע בהכרעה המשפטית. "גביתם מקבלנים ומבעלי קרקע ובעצם מדיירים עתידיים היטלי השבחה שגויים ומיותרים. על אף קביעתו של בית המשפט העליון, אתם ממשיכים לחייב את שטחי הממ"דים הבאים מכוח חוק התגוננות אזרחית בתוך שטחי השירות הקבועים בחוק התכנון והבנייה וגורמים בהתנהלותכם ה'עקומה' נזק לקבלנים, לבעלי קרקעות ולרוכשים עתידיים", נאמר במכתב.

כאמור, לפני חודש דווח ב"השקמה -חולון" כי יזמים ובעלי קרקעות בח-370 חויבו על ידי העירייה לשלם היטלי השבחה על שטחי שירות מוגדלים. הטאבו קבע כי לכל יחידת דיור ניתן לבנות עד 50 מטר שטחי שירות וכי על כל שטח נוסף יש לשלם היטל השבחה. אולם, בפרויקטים רבים בשכונה נכללו דירות הגן גם הן כשטח שירות ולא כשטח עיקרי, דבר אשר אילץ את הקבלנים ורוכשי הדירות, כאמור, לשלם היטלי השבחה. עקב כך קבוצת מזרחי ובניו פנתה להליך משפטי שבסופו השמאי המכריע ארז כהן קיבל את הטענה כי שטחים אלה אינם אמורים לכלול את שטחי דירות הגן. גם הוועדה המקומית הוציאה בעקבות כך חוות דעת מתוקנת ואי לכך בוטל לחלוטין החיוב.

בהמשך מפנה מזרחי במכתבו אצבע מאשימה כלפי התנהלות העירייה בכך שתרמה להתייקרות הדירות באזור: "שטחים אלה – שטחי ממ"דים – אין לחייב בגינם היטלי השבחה ואין לחייב אותם בתוך שטחי השירות הקבועים בתב"ע ובחוק התכנון והבנייה. עיכובים במשך שמונה שנים בהוצאות היתרי הבנייה גרמו לנזקים בגובה מיליוני שקלים להוצאות מימון, תשלומי שכירות והתייקרות הדירות. אבקשך לשקול מחדש ולכבד את החלטת בית המשפט העליון הקובע כי אין לחייב שטחי ממ"דים בהיטל השבחה".

בעיריית חולון הגיבו לדברים: "מדובר בהליך שהתקיים בפני שמאי מכריע בנוגע לתשלום היטל השבחה בגין שטחי שירות בתחום תכנית בנין עיר ח/ 370 / 4. במסגרת ההליך החליטו הגורמים המקצועיים בוועדה המקומית לתת פרשנות רחבה לנושא שטחי השירות משיקולים תכנוניים רחבים וזאת למרות שהיה ברור כי הפרשנות הנ"ל תצמצם את היטל ההשבחה. התנהלות הוועדה המקומית בערר זה מוכיחה דווקא כי השיקול של היטל השבחה אינו שיקול מכריע ואינו גובר על שיקולים תכנוניים רחבים, בוודאי שאינו מהווה כלשהו תמריץ לפגיעה בזכויותיהם של בעלי זכויות".



 מזרחי מוסיף וטוען במכתבו כי העירייה התנהלה באופן לקוי שהביא לתוצאה גרועה של פרויקט ח-370 שתוכנן במשך עשרות שנים.

בהמשך המכתב נמתחת ביקורת על עמדת העירייה לגבי בניית בתי מלון בעיר. "תשובתכם לאדריכלים גב' לאה רובננקו כי בתי מלון יהפכו לבתי זונות הינה אטימות מוחלטת בכלכלה העולמית ובכלכלה הישראלית בפרט. תזמין אליך יועצים חיצוניים ולא את המערכת הפנימית של עיריית חולון – כך תלמד מה קורה בארץ ובעולם ותבין את החשיבות בהקמת בתי מלון גם בעיר חולון".

בנוסף מאשים מזרחי את העירייה בהיעדר תכנון ליצירת מקומות תעסוקה בתוך שטחי העיר – דבר אשר יוצר מציאות שבה מתקיימים פקקי תנועה מדי יום, לדבריו. "מאחר שבמשך שנים לא יצרתם מספיק בניינים למשרדים ולתעסוקה ,יוצאים כ-50 אלף רכבים מדי יום לעבודה מחוץ לעיר וחוזרים בערב ויוצרים פקקי ענק. פקקים אלה היו נמנעים אם היה חזון/מעוף והייתם לומדים ממקרים אחרים בעולם ויוצרים מקומות עבודה בתוך העיר עצמה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר