עיריית חולון (צילום: אלי נאמן)
עיריית חולון (צילום: אלי נאמן)

מדד איכות החיים: יותר צפיפות בחולון – מרוצים מהפארקים

בשנה שעברה מוקמה חולון במקום השישי במדד איכות החיים לתושבים. השנה היא צונחת למקום העשירי מתוך 14 ערים בישראל

פורסם בתאריך: 12.2.19 19:21

הלשכה מרכזית לסטטיסטיקה פרסמה הבוקר (שלישי) את נתוני מדד איכות החיים של הערים הגדולות לשנת 2017. המדד מונה בתוכו 14 מתוך 16 ערים בישראל שגודלן מעל 100 אלף תושבים. היכן נמצאת חולון?

העיר אשר פותחת את הרשימה בדירוג הגבוהה ביותר במדד שביעות הרצון את הרשימה בדירוג היא רמת גן אשר מובילה בהכנסה חציונית ברוטו מעבודה למשק בית, בשביעות רצון מעבודה, בתוחלת חיים ובשיעור הזכאות לבגרות בקרב בני 26. כמו כן, צפיפות הדיור בה היא הנמוכה ביותר.

העיר אשר מדורגת במקום ה-14 והאחרון היא בת ים שהוצבה במקום האחרון במדדים: תוחלת חיים, עודף משקל בקרב ילדים בכיתה א', שביעות רצון מהדירה, שביעות רצון מהמצב הכלכלי ושיעור ההצבעה לכנסת.

חולון לעומת זאת מדורגת במקום העשירי (מתוך 14) ברשימה, כאשר היא נמצאת הרבה אחרי שכנותיה ראשון לציון ותל אביב, שתופסות את המקומות השליש והרביעי בהתאמה. כמו כן, מדובר בצניחה משמעותית של חולון ביחס לסקר של השנה הקודמת, בו מוקמה במקום השישי.

על פי נתוני הלמ"ס, חולון נמצאת במקום הרביעי במדד שיעור זכאות לתעודת בגרות בקרב בני 26 ובמקום האחרון במדדים: מקרים חדשים של סרטן בקרב נשים, אמון במערכת הבריאות, פסולת ממוחזרת ושביעות רצון מהחיים. ב-24 מתוך 38 המדדים שהיו זמינים עבור חולון, מצבה נמצא פחות טוב מזה של הממוצע הארצי.



אחוז הפסולת הממוחזרת בחולון הוא מהנמוכים ביותר בהשוואה ליתר הערים הגדולות ונעמד על שלושה אחוזים כאשר הממוצע הארצי עומד על 22 אחוז.

כמו כן מביא המדד כי אחוז בני 20 ומעלה הסובלים מרעש חיצוני המפריע בדירה בחולון הוא הגבוה ביותר בהשוואה ליתר הערים הגדולות ונעמד על לא פחות מ-46.7 אחוז, כאשר הממוצע הוא 33.1 אחוז.

יחד עם זאת חולון יכולה לזקוף לזכותה שאחוז התאונות הקטלניות מתוך תאונות הדרכים העירוניות נמוך מאוד מהממוצע הארצי ונעמד על 0.29 אחוזים בעוד הממוצע הארצי עומד על 1.59 אחוזים.

כמו כן צפיפות הדיור בחולון גבוהה מעט מעל הממוצע הארצי. יחד עם זאת, שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית היא גבוהה מן הממוצע הארצי וכך גם לגבי הפארקים העירוניים.

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר