מפת קווי המטרו. באדיבות נת"ע

נהג אוטומטי: הרכבות בקווי המטרו של גוש דן ובחולון יפעלו ללא נהג

רשת קווי המטרו תכלול שלושה קווים אשר ישרתו את חולון עם 12 תחנות ברחבי העיר: אזור התעשיה, אזור המדיטק, קריית שרת, מרכז העיר, בית החולים וולפסון וצומת חולון

פורסם בתאריך: 14.2.19 10:42

רכבות המטרו המתוכננות למטרופולין תל אביב יהיו אוטומטיות ויסעו ללא נהג. כך הודיע אמש (ד') נת"ע לרגל סיכום התכנון הראשוני של שלושת קווי המטרו של גוש דן. במקומות רבים בעולם קיימים קווי רכבות אשר פועלים ללא נהג, אולם עד היום הדבר לא באמת לידי ביטוי בישראל. לכן מדובר בצעד תקדימי בעולם התחבורה הציבורית בישראל.
סמנכ"ל התכנון של נת"ע ניר קוגל הודיע בכנס של חברת נת"ע כי "רכבות המטרו במטרופולין תל אביב יהיו אוטומטיות ויסעו ללא נהג. זה יאפשר להן לנוע בתדירות של שלוש דקות ואפילו פחות". בכנס השתתפו בכס שרי התחבורה והאוצר, ראש אגף תקציבים, החשב הכללי, ראש מטה הדיור, מנכ"לית משרד התחבורה, ראשי ערים, אנשי תכנון ונציגי ארגוני תחבורה וסביבה.
רשת קווי המטרו היא המיזם המשמעותי השני אחרי רשת קווי הרכבת הקלה שמקדמים משרד התחבורה וחברת נת"ע. רשת קווי המטרו תכלול שלושה קווים אשר ישרתו את חולון. את חולון יכסו 12 תחנות מתוך כלל הרשת. קווי המטרו בחולון ישרתו את אזור תעשיה, אזור המדיטק, קריית שרת, מרכז העיר, בית החולים וולפסון וצומת חולון. כמו כן, שש מתוך 12 התחנות שייבנו בחולון יהוו קישור בין קווי המטרו לקווי הרכבת הקלה הרכבת ישראל.

מפת המטרו המלאה. באדיבות נת"ע



מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און הסביר בכנס כי מטרת המטרו היא לא להפחית את הפקקים אלא לייצר אלטרנטיבה לציבור הנוסעים, שתחסוך זמן וכסף. הוא הדגיש שהאתגר המרכזי הוא לא הביצוע ההנדסי אלא הקושי בתיאומים ובהסכמות מול הגורמים המעורבים. "אנחנו מוכנים להקשיב לכל רעיון או הצעה, אבל המטרו זו לא תכנית כבקשתך", אמר בר-און. "הפרויקט חשוב יותר מוויכוח על הזזה של תחנה כזו או אחרת. הוא יחייב פשרות – אבל בר השגה. הלקח החשוב שלמדנו מהעבודות להקמת הקו האדום הוא לא לגרור רגליים ולא להימנע מקבלת החלטות, ואת הלקח הזה אנחנו לוקחים קדימה גם לקווי המטרו".
"רשת קווי המטרו מהווה מערך משלים לרשת העילית של קווי הרכבת הקלה שמשרד התחבורה מקים באמצעות חברת נת"ע. אלה הפרויקטים הגדולים ביותר שמשרד התחבורה מבצע מאז קום המדינה. קווי המטרו ייתנו מענה גם לטבעת החיצונית של המטרופולין", אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר