צילום: ראובן קפוצינסקי

ארבעה חודשים אחרי הבחירות: ששון מתקשה להרכיב קואליציה

לאחר שסיעתו של ראש העיר מוטי ששון איבדה מושבים במועצה הנוכחית, הקמת קואליציה יציבה הפכה למורכבת יותר ולששון נדרשים עדיין שני מנדטים

פורסם בתאריך: 27.2.19 15:44

ארבעה חודשים אחרי הבחירות לעירייה, ומלאכת הרכבת הקואליציה העירונית עדיין נמשכת. בצל המשא ומתן התקוע עם ש"ס, נחתם אמש (שלישי) הסכם קואליציוני עם הסיעה המאוחדת של "הליכוד חולון", "מצטיינים בחינוך" ו"הבית היהודי", אשר מצטרפות אל הסיעות "יש עתיד" ו"חולון ביתנו" שכבר יושבות בפנים. יושב ראש סיעה המאוחדת, חבר המועצה מאיר חלבי, ימונה למשנה לראש העיר עד סוף הקדנציה. עזרא סיטון ,העומד בראש מפלגת "מצטיינים בחינוך", יקבל מינוי של סגן ראש העיר בשכר של חצי משרה.

בנוסף לסיעה המאוחדת אשר כוללת בתוכה גם את מפלגת "הבית היהודי", בראשות חבר המועצה שלומי תמם, יהיה נציג בתוך המועצה הדתית של העיר. כמו כן, תהיה לסיעה נציגות גם בוועדות החינוך, הכספים, הספורט, התנועה, ועדת המכרזים ובוועדת המשנה.

עם הצטרפותה של הסיעה המאוחדת בראשות מאיר חלבי, תמנה הקואליציה 12 מושבים מתוך 27 של מועצת העיר כולה. לפיכך, דרושים לראש העיר ששון עוד שני מנדטים לפחות כדי להשיג את הרוב הדרוש לקואליציה במועצה. לאחר שאיבדה סיעתו של ששון שלושה מושבים במועצה הנוכחית, כוחה נחלש ולפיכך הדרך להקמת קואליציה גדולה ויציבה הפכה למורכבת יותר ודורשת לנהל משא ומתן עם סיעות רבות ולהיענות לדרישותיהן.



שלושה סגנים בשכר

הרכבת הקואליציה מתאפיינת במינוי סגנים לראש העיר כחלק מן ההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות השונות. כבר בתחילת הרכבת הקואליציה, נחתם ההסכם עם סיעת "יש עתיד'"והעומד בראשה אילן גזית מונה לתפקיד סגן ראש העיר. בנוסף קיבל גזית מינוי ליו"ר ועד הספורט של העיר. כאמור, חבר המועצה עזרא סיטון צפוי להתמנות  לתפקיד סגן בחצי משרה, ובכך להצטרף אל חברי המועצה זוהר נוימרק (העבודה) וחיים זברלו (ש"ס) המכהנים, נכון להיום, כסגנים בשכר בחצי משרה ובמשרה מלאה בהתאמה. פירוש הדבר כי כעת יהיו שלושה סגני ראש העיר בשכר.

בנוסף לכף, חברי המועצה מיכאל סוטובסקי (חולון ביתנו) ומאיר חלבי (הליכוד חולון) ימונו למשנים לראש העיר.  סוטובסקי מונה ליו"ר וועדת היגוי וכמו כן קיבל הבטחה לפתיחתו מחדש של אגף העלייה בעיר.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר