שני כהן מסילתי מ"הצעירים". ייצוג נשי במועצה
שני כהן מסילתי מ"הצעירים". ייצוג נשי במועצה

דן אנד ברדסטריט: חולון במקום החמישי בייצוג נשים במועצת העיר

ייצוג הנשים בחולון אמנם עלה לאחר הבחירות האחרונות, אבל נותר נמוך ביחס לראשון לציון השכנה. מספר הנשים במועצה על פי בדיקה שנערכה לקראת יום האישה

פורסם בתאריך: 5.3.19 11:47

ייצוג הנשים במועצת העיר חולון עלה ב-15 אחוז יחסית לשנת 2018, לפני הבחירות, אז עמד ייצוג הנשים במועצה על 11 אחוז. בסך הכל ב-2019 מהווה חלקן של הנשים 26 אחוז במועצת העיר – כך עולה מבדיקה שערכו בדן אנד ברדסטריט ישראל לקראת יום האישה הבינלאומי שיצוין ביום שישי הקרוב.

מהנתונים עולה כי חולון ממוקמת במקום החמישי מבין הערים הגדולות, כאשראת המקום הראשון קטפה עיריית באר שבע עם 37 אחוז נשים שמיוצגות במועצה, עיריית ראשון לציון במקום השני עם 34 אחוז, תל אביב-יפו במקום השלישי עם 32 אחוז ייצוג בעירייה וחיפה במקום הרביעי עם 29 אחוז.

הממוצע הארצי של ייצוג נשים במועצות עומד על 20 אחוז, עלייה של ארבעה אחוזים לעומת הממוצע הארצי אשתקד, טרם הבחירות, שעמד על 16 אחוז. עוד נמצא כי מתוך 77 ערים המדורגות בדירוג ראשי הרשויות של החברה, רק בשש מהן עומדת אישה בראשות העיר – בחיפה, בנתניה, באור יהודה, ביהוד, בכפר יונה ובבית שמש.

אחוז הנשים במועצת העיר חולון עומד כיום, כאמור, על 26 אחוז, שישה אחוזים יותר מהממוצע הארצי, כך שמבחינה זו חולון בהחלט ניצבת במקום לא רע. גם העלייה שרשמה יחסית לשנה שעברה מכובדת, למרות מיקומה החמישי אחרי באר שבע, ראשון לציון, תל אביב וחיפה. בבת ים למשל, אשר ממוקמת ברשימת הערים הבינוניות, כמות הנשים במועצה הנוכחית הוכפל ביחס למועצה הקודמת – כיום 40 אחוז מהמועצה היא נשית, בעוד שבשנת 2018 עמד הנשים על 20 אחוז בלבד.



מהסקירה ניתן ללמוד כי כי מעט מאוד נשים כיהנו בתפקיד ראש עיר. בחולון מעולם לא החזיקה אישה בתפקיד, אך עם זאת, בבחירות האחרונות התמודדה ד"ר קרן גונן לתפקיד ראש העיר והיתה לאישה היחידה שרצה מול מתמודדים גברים. במבט על כלל הנתונים, ניתן להסיק בזהירות כי בשנים הקרובות ייתכן שינוי במספר הנשים המכהנות בשלטון המקומי, ולא מן הנמנע כי בעתיד הלא רחוק מאוד תכהן אישה בתפקיד ראש העיר חולון.

חברות המועצה בחולון הן: אלינור מטלון (צעירים), שני כהן מסילתי (צעירים), ד"ר קרן גונן (חולון בראש), רבקה עדן (אמת), גליה עומרד לוי (אמת), עינב קפלן בשארי (חולון מתחדשת) ושירלי לביא ציון (חולון מתחדשת).

"אחוז הנשים הממוצע במועצות העירוניות עומד על 20 אחוז בלבד", מסרה אפרת שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב"דן אנד ברדסטריט". "אמנם מדובר בעלייה בהשוואה לשנה שעברה, ואכן אנו רואים שיפור במגמה לאחר שהוכפל מספר ראשות העיר בארץ, אך עדיין אין ייצוג שוויוני לנשים ולגברים. נוכחות שווה של נשים סביב שולחן מקבלי ההחלטות היא קריטית לניהול נכון ומקצועי של כל ארגון ורשות מקומית. הדבר בולט בעיקר במועצות הערים – כל החלטה הנוגעת לרמת החיים ולאיכות החיים בעיר רלוונטית לכלל תושביה, ולכן החשיבות של גיוון בדעות ומתן ביטוי וייצוג הולם לאוכלוסייה המהווה מחצית מהתושבים והבוחרים צריכה להיות, בראש ובראשונה, אינטרס של ראש הרשות המקומית".

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר