סיטון. גם מורה וגם סגן ראש עיר?
סיטון. מונה לתפקיד סגן ראש העיר

חשש לניגוד אינטרסים במינוי עזרא סיטון לסגן ראש העיר

חבר מועצת העיר עמוס ירושלמי דורש בחינה משפטית לשאלה: האם ניתן למנות בשכר סגן ראש עירייה אשר משמש מורה לתלמידים בעלי זכות הצבעה בעיר

פורסם בתאריך: 3.3.19 16:34

האם מינויו של חבר המועצה עזרא סיטון מסיעת "מצטיינים בחינוך" לתפקיד סגן ראש העיר חולון עלול להתעכב? כחלק מן ההסכם הקואליציוני אשר נחתם בימים האחרונים בין ראש העיר מוטי ששון לבין הסיעה המאוחדת של רשימות "הליכוד", "מצטיינים בחינוך" ו"הבית היהודי", הוסכם כי חבר המועצה מאיר חלבי ימונה למשנה לראש העיר וחבר המועצה עזרא סיטון ימונה לסגן ראש העיר בשכר של חצי משרה.

אולם, חבר מועצת העיר עמוס ירושלמי שיגר היום  (ראשון) מכתב בהול אל היועצת המשפטית של העירייה, יונת דיין, ולראש העיר, מוטי ששון, שבו הוא תוהה האם קיים ניגוד עניינים לגבי מינויו של חבר המועצה עזרא סיטון (מסיעת מצטיינים בחינוך) לתפקיד סגן ראש העיר בשכר של חצי משרה, אשר יובא הערב בפני ישיבת המועצה. כמו כן נשלחו העתקים נוספים של המכתב אל היועץ המשפטי לממשלה, מבקר המדינה ולתנועה לאיכות השלטון.



ירושלמי שואל במכתבו האם מינויו של חבר המועצה עזרא סיטון לתפקיד סגן עירייה בשכר אינו עומד בניגוד עניינים לנוכח העובדה שהוא משמש איש חינוך לתלמידים בעיר אשר לחלקם קיימת זכות הצבעה לבחירות המוניציפליות. "בישיבת המועצה אשר תתקיים היום, מובא על הפרק מינויו של עזרא סיטון, לסגן עירייה בשכר", אומר ירושלמי במכתב. "האם ניתן למנות בשכר סגן ראש עירייה, אשר משמש מורה בעיר?" שואל ירושלמי במכתבו ומוסיף: "האם אין פה ניגוד אינטרסים, במיוחד שהוא משמש מורה לתלמידים בעלי זכות הצבעה בעיר שבה הוא מכהן?".

ל"השקמה-חולון" מסר ירושלמי כי "אני אשמח לדעת אם מבחינה משפטית אם יש לזה השלכות ולגבי אם זה חוקי או לא חוקי – זה הכל". עוד הבהיר כי הוא לא יתנגד שסיטון ימונה לתפקיד באם לא יימצאו בעיות ו"שתהיה לו (סיטון) דרך צלחה. אם הכל בסדר, אני אשמח מאוד. מצידי, אין בעיה. אני רק רוצה לדעת מבחינה חוקית אם זה לא ניגוד אינטרסים".

כעת נותר לחכות לתשובה של היועצת המשפטית. אם אכן יימצא שקיים ניגוד עניינים, ייתכן שהדבר ישפיע על הרכבת הקואליציה.

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש מאחל לו בהצלחה
    אתם לא מעודכנים כבר יצאה הודעה שאין ניגוד אינטרסים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר