חינה. אילוסטרציה: issam elhafti/ shutterstock
חינה. אילוסטרציה: issam elhafti/ shutterstock

האם התמוטטה משבץ מוחי בחינה של בנה: המשפחה מתפללת להחלמתה

דווקא באחד האירועים המשמחים בחייה לקתה איריס חיה בשבץ מוחי | אחותה המסורה מספרת על האסון שפקד את המשפחה ועל הערב שיתקיים מחר בחולון למען רפואתה

פורסם בתאריך: 18.3.19 13:47

הכל היה ערוך ומוכן לשמחה, עם שולחנות מלאים כל טוב, אורחים במיטב מחלצותיהם והרבה שמחה והתרגשות באוויר, אלא שדווקא באירוע המרגש שכה ציפתה לו, בטקס החינה של בנה וכלתה, קרסה איריס חיה (50) מול עיניהם של האורחים ואיבדה את ההכרה. בבית החולים נמסר למשפחה כי עברה אירוע מוחי קשה מאוד והרופאים לא נתנו לה הרבה סיכוי לשרוד. היום, שנה ושמונה חודשים אחרי האירוע הקשה והבלתי צפוי, היא מאושפזת בבית החולים השיקומי בית רבקה ואחותה האוהבת מארגנת לכבוד רפואתה ערב תפילות וברכות בבית כנסת בחולון.

את האירוע הנורא מתקשה לשכוח אילנה (57), אחותה של איריס, שמספרת: "זה בא לכולנו בהפתעה אחת גמורה. אף אחד לא העלה בדעתו שכך יסתיים הערב באירוע הכי משמח שלה. היא סבלה מאוד מהלב בלידה הרביעית של בתה האחרונה, אבל זה היה מטורף לגמרי מה שהיה שם. היינו אובדי עצות ולא ידענו מה לעשות באותם רגעים", היא נזכרת. "הקול שלי נעלם מרוב בכיות ותפילות לבורא עולם שיציל את אחותי. רגע לפני הטקס הרשמי של החינה המסורתי, היא התמוטטה לנו. היינו בלחץ אטומי, זה לא נורמלי מה שעבר עלינו, מי חשב על תסריט כזה בכלל. הזמנו מיד את כוחות ההצלה, אבל לקח להם הרבה מאוד זמן להגיע כי האירוע היה בקריית גת ולצערנו, לא סתם טוענים כי הפריפריה סובלת".



לאחר ההתמוטטות, איריס חיה, נשואה ואמא לארבעה ילדים, היתה מאושפזת חודש ימים בבית החולים ברזילי באשקלון ומשם הגיעה לבית רבקה בפתח תקווה, שם היא נמצאת כיום. "כל פעם אני עושה את המסלול מחולון לפתח תקווה", מספרת אחותה אילנה. "הרופאים לא נתנו לה סיכוי, אבל אני אישה מאמינה וביום ה-40 היא התעוררה וחזרה להכרה אך היא נפגעה קשה, היא ניזונה באמצעות זונדה ומחוברת לחמצן. היא לא זוכרת שום דבר מהאירוע ויש לה בעיה חמורה בזיכרון לטווח הקצר וזה קשה לנו מאוד – אחרי ביקור אצלה היא שוכחת שבאת וזה מתסכל מאוד".

לכבוד רפואתה, ארגנה אילנה ערב נשים מרגש ומחזק שיתקיים מחר (ג', 19.3) בבית הכנסת היכל אליהו בחולון. הנוכחים ישמעו סיפור אישי ומרגש מגיורת צדק שעזבה חוזה דוגמנות וקריירה אולימפית, בת למשפחת אבוחצירא שתרעיף מברכותיה וכן תתקיים במקום מכירת חצאיות איכות במחיר סמלי של 10 שקלים למען איריס החולה. "אחותי היא בעלת משפחה וילדים ואני רק רוצה שהיא תחזור אליהם ולבעלה האוהב", מסכמת  אילנה האחות הדואגת בדמעות.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר