משה ונטלי ביום חתונתם
משה ונטלי ביום חתונתם

הכלה העצובה-שמחה: איבדה את בעלה בפיגוע רצחני ונישאה בשנית

נטלי יסייב איבדה את בעלה בפיגוע ונותרה לבדה עם חמישה ילדים. שידוך של הרב חיים רבי שליטא הביא לנישואיה בשנית. על השמחה הגדולה המהולה בכאב שאינו מרפה

פורסם בתאריך: 20.3.19 18:07

לפני כארבע שנים נרצח אהרון יסייב ז"ל בפיגוע בבית פנורמה ביפו-תל אביב לאחר שמחבל דקר אותו בעת תפילה. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. לפני חודש התחתנה האלמנה נטלי יסייב בשנית עם משה פרומנס, אב לשישה. על השמחה המהולה בעצב גדול מספרת נטלי ל"השקמה-חולון" ואומרת: "בזכות האמונה בבורא עולם, הכאב הולך ונחלש".

"לאח שבעלי לשעבר נרצח", היא מספרת, "הייתי לבד מול כל העולם'. אמי, אישה סיעודית, לקתה באירוע מוחי ונותרתי בלי עזרה מהמשפחה שלי. נעזרתי במהלך השנים במשפחה של בעלי המנוח. באותו יום", היא משחזרת, "הרגשתי שמשהו הולך לקרות. הייתי אז בחופשת לידה וחיכיתי כבר לחזור לעבודה. זו היה התקופה של הפיגועים היחידניים והרגשתי שמשהו הולך לקרות לי. אהרון ניסה תמיד להרגיע אותי ואמר שלא יקרה כלום, היתה לו אמונה גדולה מאוד בה' וזה פגע בו לא חשבתי לעולם שזה יקרה".

כארבע שנים חלפו ולפני כחודש התחתנה נטלי עם משה פרומנס ופתחה בפרק שני בחייה, אך הפצע רחוק מלהחלים. "אמנם הכאב גדול, אך בזכות האמונה התמימה בבורא עולם ותוך הסתכלות לעתיד ורוד, החלטתי להקים בית מחדש. כשאני שומעת על הפיגועים הקשים זה תמיד מחזיר אותי אחורה. הילדים כל כך מזכירים אותו וכל כך מחפשים אותו ורוצים אותו, זכיתי להינשא לבן אדם באמת מיוחד ובשביל הילדים שלי, משה, בעלי החדש, הוא כמו כפפה ליד, הוא נכנס לנעליים מאוד גדולות וייאמר לזכותו שהוא עושה את זה באהבה ובמסירות וכל כך רוצה לקחת את 'הפרויקט' הזה. אני מעריכה מאוד על הכל אבל אהרון לעולם לא יישכח".

משפחתו של בעלה המנוח לא נכחה בחתונה ועל כך מספרת נטלי: "המשפחה של אהרון לא היתה באירוע וזה כאב לי מאוד, אבל אני גם מבינה. היתה שמחה גדולה מאוד בחתונה והתמקדתי בתגובות החיוביות ובהתרגשות והרבה אנשים אמרו לי שבחתונה כזאת הם הרבה זמן לא היו. רציתי מאוד שהמשפחה של אהרון ינסו לשמוח יחד איתי בשמחתי, אבל הבנתי שמאוד קשה להם לקחת חלק בזה. בזכות עם ישראל היקר קיבלתי תמיכה, עזרה ועידוד, גם גשמי וגם רוחני, ולולא העזרה הזו לא היתה מצליחה להמשיך את החיים".

בעלה הטרי, משה פרומנס, אמר על אהרון בעלה המנוח ועל החתונה המרגשת: "אהרון הקדוש היה אדם מיוחד שאהב תמיד לעזור ולסייע במאור פנים ובחפץ לב, איש שכולו טוב וחסד, תלמיד חכם אמיתי. לאחר הטרגדיה הקשה אני שמח שזכינו יחדיו להתחיל דרך חדשה עם המון אהבה. הרב שלנו, חיים רבי שליט"א, חיבר בינינו יחדיו ועל פי התגובות בחתונה ואיך שאנחנו מרגישים, החיבור הוא הכי נכון שיש. החתונה היתה מיוחדת במינה, מצד אחד דמעות מהתרגשות הגדולה ומצד שני האווירה של שמחה וקידוש ה'".

פרומנס מוסיף: "אין לי ספק שאהרון הקדוש שמח למעלה, כי הוא רואה את הכלה ואת הילדים המתוקים שהשאיר אחריו, רואה את הכלה שלמרות מה שהיא עברה, היא לא נשברה, לא התייאשה, לא הרימה ידיים. איך בן אנוש יכול להגיע לדרגה כזאת של תעצומות נפש ולקבל על עצמו את הדין ולא לשקוע בדיכאון בעצבות ומרה שחורה? רק בזכות האמונה התמימה בבורא עולם ובתלמידי חכמים – למרות הטרגדיה המזעזעת, הכלה המשיכה להתחזק עוד ועוד באמונה בבורא עולם ולגדל את הילדים בדרך תורה ומצוות כמו שאהרון הקדוש רצה".



בתוך זאת, פרומנס מבקש להביע את דעתו על אכיפת עונש מוות למחבלים ואומר: "מדי פעם יש שיח ציבורי האם לתת עונש מוות למחבלים יימח שמם, אלא לפי דעתי, עונש מוות זה לא עונש וכל שכן מאסרי עולם, העונש הכי גדול זה להמשיך הלאה ולפתוח חיים חדשים ולהראות לכל העולם שעם ישראל חי וקיים למרות כל מה שעבר ועובר. אנחנו נקרא בעוד כחודש בהגדה של פסח: 'בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם'. לכאורה, על איזו הצלה מדובר אם מדי פעם פוקדים אותנו צרות ופיגועים, אלא ההצלה היא, שלמרות הכל אנחנו ממשיכים ולא שוקעים בשכול, 'וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ, כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ'.



עוד הוא מוסיף: "אנחנו חייבים לבחור בלצמוח ולא לצנוח, בלהתמודד ולא להתמוטט ולהתנער מעפר ולזכור תמיד שיש מי שמשגיח עלינו עשרים וארבע שעות, ולמרות שקורים דברים שלא נראים לנו ולא תמיד הולך לפי הסדר, עדיין הוא יודע מה עושה והוא הגדול ואנחנו הקטנים. יש לזכור שבורא עולם, בדרך כלל לא מנסה אותנו בנסיונות כאלה קשים, הנסיונות של כל אחד כגון: שם נתקעים בפקק, הבוס כעס עלינו, אשתי לא הכינה אוכל, בעלי שכח את יום הולדת שלי, הילד עם בעיות קשב וריכוז, לא מצליחים לגמור את החודש, קשה לגור בשכירות, קשה לקחת משכנתא, לא מצאנו עדיין שידוך לבן או לבת וכו'.
"כל אלה הנסיונות כאין וכאפס לעומת הניסיון שרעייתי עברה, שביום בהיר אחד בלי הודעה מוקדמת, נפרדת מבן אדם שהיה לה הכי יקר בעולם. לכן בפעם הבאה שבא לנו ניסיון, אתגר קשה, נעצור לרגע ובמקום לכעוס, להתעצבן, לקלל, להתייאש ולהישבר, נחשוב שיש אנשים שעברו דברים הרבה יותר קשים, נקבל את זה באהבה ונמשיך הלאה את מסע החיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזל טוב ויישר כוח, שהקב"ה יפצה את הזוג הטרי ויתן להם רק אושר.שהבעל יהיה לילדים אבא אוהב ותומך.

  2. אליהו

    מזל טוב שתזכו ביחד לשנים רבות וטובות והרבה נחת מהילדים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר