ברכה גילאי ז"ל

חולון נפרדת: הלכה לעולמה יקירת העיר ברכה גילאי

גילאי, ששרדה את מחנות ההשמדה, היתה פעילה ב"בית להיות", הבית להנצחת השואה ומורשתה בחולון | על סיפורה האישי למד הדור הצעיר באמצעות תיאטרון הבובות שלה

פורסם בתאריך: 26.3.19 09:53

"ברכה היתה בעיני סמל ומופת עבור בני הדור שחוו את המלחמה הארורה ההיא. רוחה החיה של ברכה, היצירתיות וההשראה, תחסר מאוד גם לי באופן אישי. יהי זכרה ברוך". כך אמר ראש העיר חולון מוטי ששון בביקור תנחומים שערך בימים האחרונים בבית משפחתה של יקירת העיר ברכה גילאי, שהלכה לעולמה בגיל 90.

ברכה גילאי נולדה ב-1929 בצ'כוסלובקיה ובצעירותה שרדה את מחנות הריכוז אושוויץ וברגן בלזן. במהלך השואה, היא איבדה את רוב משפחתה.



גילאי היתה חברה בולטת ופעילה ב"בית להיות" בחולון, הבית להנצחת השואה ומורשתה, מראשית הקמתו לפני למעלה מ-20 שנה ועד יומה האחרון. במהלך השנים היא סיפרה את עדותה מהקורות אותה בעת שהותה במחנות ההשמדה למבקרים בבית, בעיקר ילדי מערכת החינוך של חולון בכל הגילאים, החל מילדי הגן. היא עשתה זאת בדרך מקורית, באמצעות הצגת תיאטרון הבובות שלה ובין שומעיה היו גם לחיילים ותלמידים לקראת יציאתם במסגרת משלחות לפולין. בכולם, הצליחה לגעת ולהעביר מסר חד וברור של אהבת הארץ ואהבת האדם באשר הוא.

בנוסף ולאורך שנים רבות, ברכה גילאי ובעלה בצלאל היו אחראים על אירועים תרבותיים שונים ב"בית להיות" ובהם, שחרית של שבת, מנחת שבת, טקס יום השואה השנתי ועוד. גילאי גם היתה חברה גם במקהלת "בית להיות", שמכונה "מקהלת צעירים לנצח".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר