לבד ברחוב. אילוסטרציה: שאטרסטוק
לבד ברחוב. אילוסטרציה: שאטרסטוק

תושב חולון עם פיגור שכלי נעזב ברחוב בגלל חוב לחברת ההסעות

איש גם לא טרח להודיע לאמו של אדם מוגבל בן 39, שההסעה לא תאסוף אותו | אחותו: "מדובר בהפקרות של חיי אדם מוגבל" | העירייה: "התשלום לא הוסדר"

פורסם בתאריך: 1.4.19 09:44

בגלל חוב לחברת ההסעות, הושאר תושב חולון הסובל מפיגור שכלי לבדו ברחוב ולא נאסף על ידי ההסעה. אחותו טוענת כי הדבר נעשה ללא כל התראה או הודעה מוקדמת ומבקשת מהגורמים בעירייה תשובות למחדל.

"אחי, בן 39, סובל מפיגור שכלי קשה ומבחינה שכלית הוא כמו ילד בן חמש", מספרת אחותו של א'. "בשבוע שעבר ניתנה הוראה לחברת ההסעות, לא ברור על ידי מי, לא לאסוף את אחי בגלל אי תשלום עבור הסעה לחודשים פברואר ומרץ, וזאת ללא שום התראה מוקדמת וללא שום הודעה. כך נשאר אחי, אדם עם פיגור שכלי, לבדו ברחוב".

א', המתגורר עם אמו, עובד במרכז קשת לאנשים עם מוגבלויות בחולון. הוא מגיע לשם מדי יום באמצעות הסעה שעליה משלמת אמו. כאמור, בשבוע שעבר, רכב חברת ההסעות לא אסף אותו לעבודה ובכך, לדברי אחותו, "גרם למצב של סכנה ממשית לחיי אדם מוגבל, שגם ככה החיים לא האירו לו פנים ואין לו תחושת זמן, והשאיר אותו למשך יותר משעתיים בחוץ לבד, בלי להתריע בפני אמי ובלי להודיע לה על כך שההסעה לא תגיע".

אחותו של א' מספרת כי אחיה נוסע למקום עבודתו על ידי הסעה, הוא מכיר שגרה מסוימת וכל חריגה מהשגרה גוררת אחריה אי שקט, גם לו וגם לסובבים אותו. "באותו יום אחי המתין בחוץ מעל שעתיים, בלי שיש לו תחושת זמן ובלי שהוא מבין שבעצם לא יבואו לאוספו, עד ששכן יקר שם לב לכך שאחי בחוץ בשעה לא רגילה. השכן מיד הודיע לאמי, שהיתה בעבודה, והתחילה לחפש מי נמצא בבניין על מנת שיכניס אותו הביתה. אמא שלי התקשרה מיד לעובדת סוציאלית, היא גם השאירה לה מספר הודעות ועד עכשיו אין קול ואין עונה. מיד לאחר מכן יצרה קשר עם הנהג הקבוע שאוסף את אחי כל יום, וזה אמר כי קיבל הוראה מהמעסיק שלו לא לאסוף אותו. מנהלת מרכז קשת, אשר היתה בהלם מההתנהלות הלקויה, הגיעה לבסוף לאסוף ברכבה הפרטי את אחי".

אחותו של א' מתקשה להירגע ואומרת בכעס: "איפה האחריות של אותו האדם שנתן הוראה לחברת ההסעות להשאיר אדם מוגבל בחוץ?! מה היה קורה אילו אחי היה הולך לאיבוד – זה כבר קרה כמה פעמים. מה היה קורה אילו היה עובר בזמן ההמתנה התעללות פיזית, מינית או נפשית מעוברים ושבים – מי היה לוקח אחריות על כך? האם באמת חיי אדם הם הפקר וכל זאת עבור אי תשלום של חודשיים עבור דמי נסיעה?!".



שינוי בשיטת התשלום גרר חוב

לטענת האחות, שינוי בדרך גביית התשלום להסעה גרם חוב: "עד לפני חודשיים היו שולחים פירוט ההסעות פעם בשלושה עד שישה חודשים ולעתים אפילו אחרי שנה, ואמא מיד היתה שולחת צ'ק לתשלום. רק בחודש ינואר היא שילמה מעל 1,000 שקל בגין ההסעות מיד כשקיבלה את הדרישה לכך. אולם, באמצע חודש פברואר, התקשרה נציגה מעיריית חולון וביקשה להסדיר את התשלום עבור חודש פברואר לפני סוף החודש.

"אמא שלי הסבירה ששילמה לפני מספר ימים וכי היא רגילה לשלם כל חודשיים-שלושה ברגע שהיא מקבלת דרישת תשלום. הוסבר לה כי התנאים לתשלום עבור ההסעות השתנו וכי אין שום דרך אחרת לשלם עבור ההסעות אלא להגיע כל חודש פיזית לעירייה לשלם, אבל מי ישלם לאמא את שעות העבודה שהיא תפסיד בגלל שהיא צריכה להגיע פיזית לשלם? בעולם המודרני והמתוקן יש מגוון רחב של שיטות תשלום אשר אמורות להקל על התושבים ולא להקשות עליהם".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "על פי החוק, תקצוב ההסעות לבוגרים הוא בהתאם לתנאי זכאות שנקבעו על ידי משרד הרווחה ולכן המשפחה אמורה לשלם את חלקה במימון ההסעות. המשפחה שילמה עבור ההסעות רק עד סוף חודש ינואר ולמרות שני מכתבי ההתראה שנשלחו בעניין זה, התשלום לא הוסדר ולכן הופסקה הזכאות להסעה. יצוין, כי המכתב האחרון, שנשלח ב- 10.1, כלל בקשה להסדרת תשלום וכן התראה להפסקת ההסעה במידה שהתשלום לא יוסדר.

"בתחילת מרץ התקשרה רכזת ההסעות אל האם והפצירה בה להסדיר את נושא התשלום ואף ציידה אותה בימים ובשעות שבהם עליה להגיע להסדיר את העניין עם עובדת הזכאות. האם השיבה כי תעשה כן ואולם בסופו של דבר לא הגיעה והתשלום לא הוסדר. לאור כל זאת, ההסעה הופסקה בשבוע שעבר. במינהל הרווחה קוראים למשפחה להגיע לעובדת הזכאות ולהסדיר במהרה את החוב לשירותי ההסעות לרווחתו של בן משפחתם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

4 תגובות
  1. מוסדי

    איזו אטימות של פקידים- למזלם הוא לא נדרס או נפגע פיזית בצורה אחרת. הייתי תובע באופן אישי את מנהלת המחלקה שחתומה על הביטול החד צדדי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר