בחירות 2019. צילום: Inna Reznik/ שאטרסטוק
בחירות 2019. צילום: Inna Reznik/ שאטרסטוק

מדריך לבוחר: כל מה שרציתם לדעת על יום הבחירות בחולון

258 קלפיות לכ-158 אלף בעלי זכות בחירה ייפתחו מחר בשעה 07:00 בחולון. הנסיעה בתחבורה הציבורית תהיה בחינם

פורסם בתאריך: 8.4.19 10:07

מערכת הבחירות מגיעה אל הישורת האחרונה שלה. לאחר שלושה חודשים דרמטיים של קרבות בין המפלגות השונות, שלוו בלא מעט סערות ורגעים משעשעים, אזרחי ישראל ייצאו מחר (שלישי) להצביע לכנסת ה-21.

מחר בשעה 07:00 ייפתחו כל 258 הקלפיות הפזורות ברחבי חולון הפועלות בבתי ספר ובמרכזים קהילתיים. הקלפיות יפעלו ברציפות עד השעה 22:00 בערב. מיד לאחר נעילת הקלפיות ישודרו מדגמי ערוצי הטלוויזיה.

על פי נתוני ועדת הבחירות של הכנסת ה-21, יש כיום בחולון 157,915 בעלי זכות בחירה. לשם השוואה, במערכת הבחירות הקודמת היו בחולון 154,550 בעלי זכות בחירה, מה שאומר, שהצטרפו 3,365 בוחרים חדשים אשר יכולים להשפיע לכאן או לכאן על גרף המפלגות בעיר.

בבחירות הקודמות עמד אחוז ההצבעה בעיר על 66.74% בקרב בעלי זכות הבחירה, בעוד שהאחוז הארצי עמד על 72.34%. יהיה מעניין לראות האם יחולו שינויים בנתונים אלה.

בוועדת הבחירות נרשמו 47 רשימות המתמודדות לכנסת ולאחר פרישה של חלק מהרשימות נותרו 41 מתמודדות. אל רשימת המועמדים, הכינויים והאותיות שאושרו על ידי ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 ליחצו כאן.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

במערכת הבחירות של שנת 2015 וגם בזו של שנת 2013 מפלגת הליכוד זכתה בתמיכה רבה בקרב תושבי העיר והיתה לגדולה ביותר ברוב הקלפיות שבה. בבחירות האחרונות זכתה מפלגת הליכוד ביותר מ-30% מהבוחרים בעיר כאשר מפלגת המחנה הציוני הגיעה למקום השני עם הפרש משמעותי של כמעט 10% מתחתיה. בבחירות 2013 היתה זו מפלגת יש עתיד שהגיעה למקום השני בקלפיות של חולון.

חרף העובדה כי מפלגת הליכוד זוכה בחולון לקולות רבים במערכות הבחירות לכנסת, באופן מסורתי, בבחירות המוניציפליות, רשימת העבודה (בראשות מוטי ששון) זוכה תמיד במירב הקולות. עד היום, כל ראשי העיר, מלבד משה רום ז"ל, השתייכו למפלגת העבודה (לשעבר המערך ומפא"י).



הכניסה לקלפי

אל כל אחד ואחת מתושבי חולון נשלחה את תיבת הדואר ההזמנה לבוחר, בה מופיעה כתובת הקלפי. יחד עם זאת, אין חובה להגיע לקלפי עם ההזמנה. כמו כן, מי שאין ברשותו את ההזמנה מסיבה זו או אחרת, יכול להתעדכן דרך אתר משרד הפנים במיקום הקלפי. הכניסה אל הקלפי תתאפשר אך ורק בהצגת תעודה מזהה.

נגישות

החוק קובע כי בכל ישוב יהיה לפחות מקום קלפי אחד שיש בו ואליו סידורי גישה והצבעה מתאימים לבוחרים המוגבלים בניידותם. ביישובים גדולים יהיה מקום קלפי נגיש אחד לפחות לכל 10,000 תושבים. לפיכך, כמה מהקלפיות בחולון הן מותאמות נגישות, מתוכן יש המתואמות לנגישות מיוחדת. ניתן לראות את מפת הקלפיות המותאמות נגישות יחד עם הרשימה המלאה שלהן באתר האינטרנט של ועדת הבחירות לכנסת ה-21 כאן.

נסיעה חינם בתחבורה הציבורית

על פי ההחלטה של ועדת הבחירות המרכזית, שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית (ובכלל זה קווי רכבת ישראל) יהיו היום בחינם עד לתום השירות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר