זקנים חוצים כביש

מה אתם יודעים על דמנציה? דרושים מתנדבים לעבודה עם מבוגרים

בעיריית חולון מאתרים מתנדבים להתנדבות עם מבוגרים שלהם ירידה בזיכרון במסגרת פרויקט "קשרים וכישורים"

פורסם בתאריך: 10.4.19 14:35

השירות לאזרח הוותיק במינהל הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית חולון בשיתוף עם עמותת "עמדא" לחולי דמנציה, אלצהיימר ומחלות דומות בישראל, מאתרים מתנדבים להתנדבות עם מבוגרים שלהם ירידה קלה בזיכרון, במסגרת פרויקט "קשרים וכישורים". מדובר בפרויקט שמטרתו להעניק לחולים כלים לעבודה על התפקודים הקוגניטיביים, שימור מיומנויות קיימות וחיזוקן והמשך פעילות מתוך ידיעה כי פעילות תורמת לבריאות ומעכבת ירידה בתפקודים הקוגניטיביים.

המתנדבים ישתתפו בקורס הכשרה בן שמונה מפגשים, שיתקיים במינהל הרווחה והשירותים החברתיים ויועבר על ידי עובדת סוציאלית ומרפאה בעיסוק מטעם עמותת "עמדא". משתתפי הקורס יערכו היכרות עם עולם הדמנציה והירידה בזיכרון, ירכשו כלים מעשיים להפעלת החולה בשלבים הראשונים של הירידה בזיכרון וילמדו כיצד להעניק תמיכה ומידע למשפחה על אודות דרכי ההתמודדות עם המחלה. במהלך ההתנדבות יינתנו הדרכה והנחיה באופן שוטף על ידי עובדות סוציאליות שמרכזות את תכנית ההתנדבות.



עם סיום הקורס, ישובצו המתנדבים בבתיהם של חולים ויעבירו פעילות במשך כשעה בשבוע, למשך כ-12 פעמים, בשיתוף בן משפחה, שיקבל כלים לעבודה ולחיזוק מיומנויות קוגניטיביות. לאחר שיסיימו לפעול בבתי שלושה חולים, יקבלו המתנדבים תעודה מטעם עמותת "עמדא" ומינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית חולון, שמעידה על הכשרתם כמפעילי תכנית "קשרים וכישורים".

פרטים אצל עו"ס יפית סלמה-שמש, טל': 03-5025617,  [email protected] או עו"ס רותם ששון, טל' 03-5025611,  [email protected]

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר