זוהר דיין. "החיילים תורמים באהבה"

נכדו של הגבאי מבית הכנסת בחולון: "סבא עזר לכולם ואני הולך בדרכו"

הגעגועים לסבא שעל ברכיו גדל זהר דיין, מפקד באיחוד והצלה בפיקוד העורף, גרמו לו לאמץ את המורשת שהותיר אחריו - עזרה לנזקקים

פורסם בתאריך: 11.4.19 16:12

מגיל קטן עזר זהר דיין (19), מפקד בחילוץ והצלה בפיקוד העורף, לסבו כלפו דיין בתרומות שונות ברחבי המדינה, בעיקר לקראת החגים אבל גם בימי חול רגילים. שנתיים לאחר שנפטר בגיל 71, החליט זוהר להמשיך את המורשת של סבו ובכך להנציח את שמו. "בטוח שסבא שלי ז"ל מסתכל מלמעלה ומחייך", הוא אומר.

סבו של זוהר, כלפו דיין ז"ל, שהיה גבאי בבית הכנסת חפץ חיים בחולון, עסק ללא לאות בעזרה לזולת והעלה תרומות לחיילים, ליתומים ולאלמנות, למשפחות נזקקות, "ובכלל", מספר נכדו זוהר, "לכל מי שרק ביקש עזרה. הוא תמיד נתן מעצמו למען האחר. סבא שלי היה מטייל ברחבי הארץ ועוזר לכל פונה. עד יומו האחרון הוא היה עסוק בלתת. למשל, בתקופת מלחמת שלום הגליל, הוא לקח את הכיתה של אבא שלי ופיזר את כל התלמידים בשכונה בעיר על מנת לתרום למשפחות. הוא תמיד היה אומר שלעני, לאלמנה ולחולה אף אחד לא דואג וזה תפקידנו לדאוג להם".



כלפו דיין ז"ל בפעילות עם חיילי צה"ל

הזכרונות על סבו לא הרפו מזוהר והוא החליט ללכת בדרכו ועל ידי כך להנציח אותו. "החלטתי להנציח את שמו של סבי על ידי איסוף תרומות למשפחות נזקקות לקראת הפסח. זו פעם ראשונה שאני יוזם פרויקט כזה, התחלתי בקטן מכמה חברים קרובים, כל אחד נתן קצת, פרסמתי בפייסבוק וגם פניתי לחברים מהצבא ומפה לשם זה תפס יפה, יש לי סכום יפה שיעזור למספר משפחות וכמובן שאשמח לעוד תרומות לרכישת חבילות מזון לפסח כדי שעוד משפחות ייהנו. גם אחי סהר וחבריו, שנמצאים אי שם בקולומביה, נרתמו לעזרה. מה שהכי ריגש אותי היה לראות שדווקא חיילים, שלא מקבלים משכורת גבוהה, נותנים מכל הלב".

זוהר מעיד כי חסרונו של סבו בחייו מורגש היטב אצלו ואצל בני המשפחה היטב והם מתגעגעים אליו מאוד. "גדלתי עם סבא שלי, הוא גר לידינו והיה בינינו קשר חם ואוהב, הוא חסר לי מאוד, אבל חוץ מכמה שהוא חסר לנו, הוא חסר מאוד לאנשים שהוא נהג לעזור להם והיום אין עבורם איש שיתמוך. הלוואי שאצליח להגיע למימדים שלו בתרומות. אנשים שולחים אלי כמה שהם יכולים וכל תרומה היא מבורכת".

 כיצד הגיבו במשפחה ליוזמה שלך?
"ההורים שלי לא ידעו על זה, לא סיפרתי להם. רק לפני שלושה ימים גיליתי להם על הפרויקט והם התרגשו מאוד שאני ממשיך את המורשת של סבא".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר