השר אלי כהן על התוצאה המאכזבת של "כולנו": "הבחירות עסקו רק בכן ביבי – לא ביבי"

אחרי ש"כולנו" צנחה מעשרה לארבעה מנדטים, שר הכלכלה מחולון אלי כהן בטוח שיקבל תיק כלכלי, מתייחס לאפשרות של איחוד עם הליכוד ולא נשמע ממש נחרץ כשעולה השאלה מה יקרה אם נגד רה"מ יוגש כתב אישום

פורסם בתאריך: 12.4.19 08:55

מפלגת כולנו היא אחת המפסידות הגדולות של הבחירות לכנסת ה-21. המפלגה אמנם הצליחה לעבור את אחוז החסימה, אך נותרה עם ארבעה מנדטים ו-144,155 קולות בלבד, פחות מסיעות החרדים ומהסיעות הקטנות. קולות החיילים אולי יוכלו לעזור לה, לאחר שהסתמן אתמול (חמישי) כי תזכה במנדט נוסף. אלא שוועדת הבחירות המרכזית הודתה שחלו תקלות בספירה ויצאה לבדיקה חוזרת.

כך או כך, מדובר בכישלון צורב למפלגה שגרפה בבחירות הקודמות עשרה מנדטים. אלי כהן, שר הכלכלה מחולון, המשובץ במקום השני בכולנו, ייכנס לכנסת. אבל הפעם לא בטוח כמה כוח יהיה לו. כהן, איש עסקים שהצטרף לפוליטיקה בעקבות בקשת השר משה כחלון חברו, החל את הקריירה הפוליטית כחבר כנסת, משם המשיך לתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה, ולאחר מכן, בעקבות פרישתו של יואב גלנט שהצטרף לליכוד, הוא מונה לתפקיד שר הכלכלה.



"מערכת הבחירות הנוכחית היתה שונה ממערכות קודמות ועסקה בעיקר במאבק בין 'כן ביבי' או 'לא ביבי'", מסביר כהן את המנדטים שאיבדה המפלגה. "במאבק בין הגושים ובמבחן התוצאה, קיבלנו כ-150 אלף קולות למפלגה. חשוב לזכור: היא לא סקטוריאלית ועוסקת בנושאים חברתיים וכלכליים. זו בהחלט תוצאה טובה מאוד, בעיקר כשאנחנו רואים את מצבן של המפלגות הקטנות האחרות ולאן הגיעו".

מיד לאחר היודע תוצאות החלו להישמע דיבורים על איחוד בין כולנו לליכוד.

"זה אכן על הפרק, אבל עדיין מוקדם לעסוק בזה. בשלב זה אנחנו שמים את הדגש על קבלת תיק האוצר ועל קידום הנושאים שהבטחנו לציבור הבוחרים שלנו, כמו תכנית הקשישים, מעונות היום, עסקים קטנים ובינוניים ומערכת הבריאות. אלה מבחינתנו תנאי הכרחי לכניסה לקואליציה. כל שאר הדברים כולל חבירה עם הליכוד אם וכאשר, יידונו במסגרת משא ומתן, וזאת רק לאחר שיפורסמו תוצאות האמת ונבין מה בדיוק קורה איתנו ועם כל מי שסביבנו".

משה כחלון מצהיר שיישב עם נתניהו בממשלה גם במקרה שיוגש נגדו כתב אישום.

"ראשית, אני מאחל לראש הממשלה נתניהו שאחרי תהליך השימוע לא יוגש נגדו כתב אישום. מוקדם לומר ולהחליט. ככל שיוגש כתב אישום, נלמד את כתב האישום ומהן בדיוק האשמות ואז נוכל להתייחס. כל דבר צריך לבוא בעתו. אסור לאף אחד לשכוח שלנתניהו קיימת חזקת החפות, עד שיוכח אחרת".

המפלגה שלך נכשלה. מהן התחושות האישיות שלך, ואולי בכלל לא תכהן כשר בממשלה הבאה?

"הכל עדיין מוקדם וטרי. עדיין לא התחלנו במשא ומתן ואני בהחלט מאמין שנקבל תיק כלכלי נוסף בנפרד מהאוצר. אני כמובן ארצה להמשיך בתפקיד ביצועי, ולכהן כשר בתיק כלכלי".

המנצחת הגדולה בחולון היא מפלגת הליכוד שזכתה ביותר מ-37% מקולות הבוחרים בעיר. מפלגת כחול-לבן הגיעה למקום השני עם 29% – 2,8871 קולות. במקום השלישי, כאשר היא שומרת על כוחה בעיר כבר שנים רבות, נמצאת מפלגת ש"ס עם 7.26% – 7,231 קולות בחולון. מפלגת כולנו קיבלה בחולון 5.6% – 5,602 קולות ולאחריה, ישראל ביתנו עם 4.22% – 4,202 קולות ומפלגת העבודה עם 4.14%, 4,127 קולות בלבד.

אתה אומר שאתה מרוצה משיעור המצביעים ל"כולנו" בעירך חולון, אבל בפועל  היו דווקא בעיר שלך מעט מצביעים למפלגתך. איך אתה מסביר את התופעה?

"אני מרוצה כי בחולון שיעור המצביעים לכולנו עמד על 5.6 אחוז, בעוד השיעור הארצי היה 3.5. בחולון קיבלנו ב-60 אחוז יותר קולות מאשר הממוצע הארצי שלנו בבחירות אלו וזו הסיבה שאני מרוצה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר