המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון

ב"וולפסון" לא יחפשו חמץ אצל המבקרים במהלך הפסח

ב"וולפסון" לא מתכוונים לבדוק בכלים או ברכבים של באי בית החולים האם הם מכניסים חמץ או לא, אך יבקשו יפה לא להכניס חמץ לשטח בית החולים

פורסם בתאריך: 16.4.19 15:15

בבית החולים וולפסון בחולון לא ייערכו חיפושים אחרי חמץ אצל המבקרים במהלך חג הפסח, אך יחד עם זאת הם יתבקשו שלא להכניס חמץ פנימה. לפיכך, לא תתבצע בפועל אכיפה של איסור הכנסת החמץ.
מדי שנה, נושא איסור הכנסת החמץ אל תוך בתי החולים הציבוריים מעורר סערה. זאת כאשר יש אוכלוסיה לא יהודית וכמו כן יהודים חילונים אשר רואים עצמם נפגעים מן האיסור. כמו כן, התקבלו דיווחים על אירועים מביכים שבהם שומרים בבתי חולים ברחבי הארץ  חיפשו חמץ אצל המבקרים בכניסה לבתי החולים. על מנת להימנע מן התקריות המביכות, הוצעה פשרה לפיה יוקצה אזור מיוחד בבתי החולים שבו לא ייאסר על המקרים להכניס חמץ, אך הרבנות דחתה את ההצעה.
יחד עם זאת, פחות משבוע לפני חג הפסח, רב משרד הבריאות הפיץ אמש מכתב למנהלי בתי החולים בישראל שבו ביקש להבהיר כי עמדתו היא "שבתי החולים יפעלו להבטחת הכשרות בפסח". בנוסף הובהר במכתב כי "לשם קבלת אישור כשרות, יש לנהוג על פי נהלי הכשרות של הרבנות הראשית לישראל".


בתוך כך מתנהלות בבג"ץ שתי עתירות אשר הוגשו על ידי "הפורום החילוני" ומרכז "עדאלה" כנגד האיסור להכניס חמץ אל בתי החולים. המדינה אמנם נדרשה בבג"ץ להסביר מדוע חל איסור על הכנסת חמץ בפסח, אך תשובתה תינתן רק כחודש וחצי אחרי החג, בתחילת יוני.
הבוקר פרסם "הפורום החילוני" את רשימת בתי החולים שהצביעו כי לא ינחו את השומרים לבצע בדיקות חמץ לאורחים בכניסה אל בית החולים. ביניהם יוספטל, איכילוב ותל השומר. לפי שעה, בית החולים וולפסון בחולון נעדר מן הרשימה. יחד עם זאת, בשנה שעברה  נמנה "וולפסון" על בתי החולים אשר הנחו את המאבטחים שלא לערוך בדיקות חמץ במבקרים.
מבית החולים נמסר שגם השנה לא ייערכו בדיקות חמץ אצל המבקרים, אך יחד עם זאת בית החולים ישמור על הכשרות ולא יוקצה שטח אשר ייעודו אכילת חמץ בפרהסיה.  "בבית החולים וולפסון קיימת מדיניות לבקש בנועם מאלה האוכלים חמץ, לא לאכול חמץ בפרהסיה על מנת לא לפגוע ברגשות של אלה המקפידים על כשרות לפסח, שהם מרבית עם ישראל. אנו לא מתכוונים לבדוק בכלים או ברכבים של באי בית החולים האם הם מכניסים חמץ או לא, אך נתלה שלט המברך את באי בית החולים בחג כשר שמח ונבקש מהם בצורה יפה ומכבדת לא להכניס חמץ לשטח בית החולים. בנוסף, בבית החולים לא יהיה מתקן המאפשר אכילת חמץ ומשכך לא יהיה מאבטח. אנו מברכים את כל עם ישראל בברכת חג כשר ושמח", נמסר מבית החולים.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר