דודי מנשה. "לנקות את רעשי הרקע"

מפקד יחידת סיור במרחב איילון: "יש מקרים שלא מרפים ממני"

פקד דודי מנשה, תושב חולון, חוזר לאירועים שאותם הוא מתקשה לשכוח ומספר איך מתגברים על רעשי הרקע

פורסם בתאריך: 20.4.19 17:26

"יש מקרים שמלווים אותי ולא מרפים ממני", אומר מפקד יחידת סיור במרחב איילון, פקד דודי מנשה, תושב חולון, שמספר על שגרת יומו בעבודה שמבטיחה שתושבי העיר יוכלו לישון בשקט.

דודי מנשה, בן 34, נשוי ואב לשלושה, גר בחולון. זה כשנה וחצי הוא משמש כמפקד אחת משלוש יחידות הסיור של מרחב איילון, אבל הרומן שלו עם משטרת ישראל החל כבר בשירותו הצבאי, כאשר שירת כחייל במשמר הגבול. עם שחרורו התגייס למשטרת ישראל, בתחילה שירת במרחב יפתח כבלש, עבר קורס קצינים ושירת בתפקידי הדרכה וביצוע. היום צופים לו עתיד מזהיר והוא נחשב לאחת ההבטחות לתפקידים בכירים במשטרת ישראל.



מנשה, האחראי על יחידת הסיור במרחב איילון, מספר כי רק בשנת 2018 נרשמו ביחידה מעל 20,000 אירועים: פריצות לבתים ולעסקים, תפיסות סמים ועוד אירועים פליליים. מנשה ואנשי היחידה שהוא מפקד עליה הם למעשה האחראים לכך שתושבי חולון יכולים לישון בשקט, בשעה שהם בפעילות, פוקחים עין ושוללים את חירותם של פושעים ועבריינים.

יחידת הסיור עליה מופקד מנשה יכולה לשמש בקלות כבבואה של החברה הישראלית: משרתים בה יהודים, מוסלמים, נוצרים ובדואים ולכולם מטרה משותפת אחת: לתפוס את הרעים.

מנשה מתאר שגרת עבודה מסביב לשעון. גם בשעות וברגעים שהוא נמצא בביתו, העבודה לא נגמרת. "אם אדם רגיל בא הביתה, שותה קפה ושם רגליים על הספה, אצלי זה אחרת", הוא אומר ומספר כיצד הטלפונים והדיווחים ממשיכים לזרום אליו כל העת והוא חייב להתעדכן בהם.

"יש מקרים שמלווים אותי ולא מרפים ממני", הוא מספר, "היה המקרה עם קטין כבן 17, שתוך כדי נסיעה שגרתית נעצר עם חברו והובא לתחנת המשטרה. מיד אפשר היה לזהות שמדובר בבן טובים, שזוהי העבירה הראשונה לו. הוא הביע חרטה עמוקה על המעשה שעשה וישבתי איתו ולאחר שיחה קצרה הבנתי שהוא ילד טוב שנקלע בעל כורחו למעשה טיפשי. גם שבאו הוריו לתחנת המשטרה, הוסברה להם חומרת המעשה ומדוע הוא חייב על פי הנהלים להיעצר ואף נפתח לו תיק במשטרה. במקרים כאלה, חייבים לפעול על פי הנהלים וכשהסתכלתי על פניו של הילד שזהו המעצר הראשון שלו ועל הוריו, זה לא היה נעים. זה מסוג המעצרים שאתה חייב לעשות אך לא שלם איתם".

מקרה נוסף שבו הוא משתף אירע בחולון. "נסענו באחת משכונות העיר והחלנו במרדף רגלי אחרי חשוד בעבירות רכוש. הגענו לביתו ומצאנו שם לא מעט סמים. הבחור נעצר מיד. לאחר מספר שבועות ראיתי אותו ברחוב, אז עצרתי ושאלתי לשלומו והוא סיפר לי על הבעיות הכלכליות שלו ועל כך שהוריו נפטרו כשהיה בגיל צעיר. זו דוגמה לבחור שהמזל לא האיר לו פנים. החלטתי לנסות לעזור לו והוא מצא עבודה אצל ירקן וחייו החלו להסתדר. מאז, כל פעם שאני עובר בסביבה, אני נזכר בשיחה שבה דרבנתי אותו לקחת את חייו ברצינות, ואכן, מאז חייו השתנו.

"זהו גם חלק משגרת עבודתנו – לעזור לאזרח, אבל את העבודה שלנו לא כל אחד יכול לעשות. במהלך העבודה אנו נתקלים בלא מעט רעשי רקע של אזרחים. החוכמה היא לנטרל את רעשי הרקע ולהיות ממוקדים וחדורי מטרה בכל משימה. האני מאמין שלי הוא בניתוח ולימוד מתמיד. יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה הן מה שמביא תוצאות בקשר ובנתינה לקהילה, בכל הרמות".

"המסר שלי לאזרחים הוא שמטרתנו היא לתת שקט לתושבים", הוא מסכם, "למשטרה יש תפקיד חשוב לשמור על הביטחון האישי של התושבים, ואנו כיחידה וכמרחב אחראים על כך. אני רואה בכך גאווה גדולה וזכות לשרת כאן במרחב יחד עם השוטרים שעובדים סביב השעון כדי להבטיח את בטחונם של תושבי חולון".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר