חתול נוסף שהורעל למוות ברחוב השיטה
חתול שהורעל למוות ברחוב השיטה בחולון

סיירת שוטרים ומתנדבים נלחמת בהתעללות בבעלי חיים

"מיזם 100", פרויקט אזרחי מיוחד, שהוקם על ידי שוטרים מתנדבים ומופעל על ידי צבא מתנדבים, מפעיל מוקד סיוע ארצי לפניות תושבים על התעללויות, הזנחה וחטיפות של בעלי חיים בחולון

פורסם בתאריך: 23.4.19 14:42

"מיזם 100" פרויקט אזרחי מיוחד, שהוקם על ידי שוטרים מתנדבים ומופעל על ידי "צבא" של מתנדבים, מפעיל מוקד סיוע ארצי לפניות תושבים על התעללויות, הזנחה וחטיפות של בעלי חיים.

"מיזם 100" החל לפעול בחולון בחודשים האחרונים ומאז הוא הולך צובר תאוצה. המיזם הוקם כדי להוביל לשינוי וליצור גשר ייחודי בישראל בין הציבור והמשטרה למען בעלי החיים, במסגרתו כאמור מופעל מוקד פניות של אזרחים על התעללויות בבעלי חיים. כמו כן, מספקים המתנדבים מתן ייעוץ והדרכה וסיוע בפיענוח מקרי התעללות. בנוסף מפעילים המתנדבים מדור מיוחד תחת השם  ”יצאת צדיק“ שבו אזרחים מרוצים מדווחים למערכת על שוטרים שהצילו או שהעניקו שירות מעבר למצופה, וזוכים לתעודת הוקרה מיוחדת שמתפרסמת.

רק לפני חודשיים פורסם ב"השקמה-חולון" על גל הרעלות חתולים ששטף את העיר, ובו בפרק זמן קצר בו מתו מספר לא קטן של חתולים. ראש המיזם בחולון, שלומי צ'צ'קס בן ה-30, אשר מתנדב במשטרה משנת 2011, שם לו למטרה להיאבק בהתעללויות בבעלי החיים ולתת מענה לתלונות של תושבים הנתקלים בהן. "זה התחיל בל"ג בעומר של לפני שנתיים", הוא נזכר, "היו מקרים מזעזעים של השלכת גורים למדורות. כשוטרים מתנדבים הוצאנו ניידות כדי לטפל בבעיה הזה. אז הבנו שאפשר לעשות את שיתוף הפעולה הזה בין השוטרים והאזרחים".



במקרה אחר שמעו צ'צ'קס והמתנדבים נביחות חזקות של כלב. כשהגיעו לזירה עיניהם ראו כלב במצב רע ספוג במכות. "הבעלים טען שככה הוא מאלף אותו. זה נגמר במעצר של אותו חשוד בהתעללות. קיבלנו מקרים נוספים של חשד להתעללות", מספר צ'צקס.

לאחר ההצלחה בערים אחרות בארץ, לפני כמה  חודשים החל המיזם לפעול גם בחולון וכעת הוא מונה שישה שוטרים מתנדבים כאשר גיוס של אזרחים מתנדבים נמשך כל העת.

 

איך תיאבקו בהרעלת החתולים?

"צריך להגביר את האכיפה. פעילות ענפה בשטח תרתיע את המרעילים. ברגע שקורה כזה מקרה תדווחו לנו מיד. נעשה את כל הפעולות לפענח את המקרה, לבדוק אם יש מצלמות או עדי ראייה".

מה גרם לך לפעול למען בעלי חיים?

"עוד כסטודנט הקמתי פרויקט לנוער בסיכון. דאגה לחלשים זה משהו שאני מאוד מתחבר אליו וגם לדאוג לבעלי החיים".

כעת המטרה הקרובה של חברי המיזם בחולון היא להגדיל את מספר התושבים המתנדבים. כל מי שמעוניינים לקחת בו חלק מוזמנים ליצור קשר בטלפון 052-347895, באמצעות הודעה פרטית בעמוד המיזם בפייסבוק או במייל: [email protected]

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. ואדים

    צריך להרוג את מי שמרעיל את החתולים המסכנים האלה ואת הילדים שלהם

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר