צילום: /Yarivmedia creative shutterstock
צילום: /Yarivmedia creative shutterstock

במשפחת זגורי בחולון מתכוננים למימונה: הח"כים כבר אישרו הגעה

יותר מ-150 איש יגיעו לחגוג את המימונה עם רחל וניסים זגורי, ילדיהם ונכדיהם בחולון. התלבושות, הכלים היפים, המופלטות ושאר המתוקים בהיכון וכל מה שנשאר זה לבוא ולשמוח

פורסם בתאריך: 26.4.19 13:28

גם השנה כמדי שנה במוצאי חג הפסח, תיערך בבית משפחת זגורי בחולון סעודת מימונה מתוקה, שכל-כולה ברכה למזל והצלחה – "תרבחו ותסעדו". המימונה, החג שהפך למסורת ישראלית ומזוהה בעיקר עם העדה המרוקאית ויוצאי צפון אפריקה, הוא כבר מזמן חג של כל עמישראל וגם בחולון יחגגו עם להקת שפתיים במימונה המרכזית בתיאטרון חולון וכן יפתחו את דלתות בתיהן המשפחות החוגגות כדי שכל מי שירצה להיכנס ולהשתתף יידע שהוא מוזמן.

המקור לשם "מימונה" מגיע מהמילה "אמונה", בתקווה וציפייה לגאולה שעל פי האמונה תגיע בחודש ניסן. אחרים משייכים את מקור השם לאביו של הרמב"ם, רבי מימון בן יוסף שנפטר ביום זה ויש הסבורים שמקור השם הוא בכלל מהמילה הערבית "מימון" שפירושה הצלחה, מזל. כך או כך, חגיגות המימונה ידועות בכיבוד המתוק-מתוק שלהן, המופלטה מככבת ולצידה מיני יצירות מאפה נוטפות מתיקות, סוכר ודבש וכמובן בשירים המסורתיים, בתופים ובריקודים, כשהמארחים מקפידים על לבוש מסורתי חגיגי.



רחל וניסים זגורי מוכרים בעיר חולון ובסניף הליכוד בעיר. בכל שנה משפחת זגורי מחולון (לא זו מסדרת הטלוויזיה הפופולרית) עורכת את אחת  מחגיגות המימונות הפופולריות בעיר ובמוצאי שבת וחג (מחר) יגיעו אליה ח"כים ושרים מהממשלה – כולם כבר אישרו הגעה, ועל פי ההערכות צפויים להגיע לבית המשפחה ברחוב האחווה 7 כ-150 אורחים ואולי יותר כאשר אצל זגורי הברכה "תרבחו ותסעדו" היא הכי אמיתית שיש.

"מאז ומתמיד עושים אצלנו את המימונה", מספר אב המשפחה ניסים. "זה החיים שלנו, על זה גדלנו עם ההורים שלנו עוד מתקופת המעברה. היו לנו חיים לא פשוטים, אבל מהרגע שהצלחתי יחד עם אשתי לבנות את ביתי, החלטתי שאני מזמין את כולם בכל שנה וכך אני עושה".

אצל משפחת זגורי כל המשפחה נערכת לקראת החגיגה הגדולה. ניסים, רחל, ארבעת ילדיהם ו-12 נכדיהם עוזרים בערב להורים בהכנות הרבות, בקישוטי השולחן היפים והמיוחדים ועושים את הכל כדי שכולם ירגישו בנוח ובאהבה גדולה. "למה קוראים לזה מימונה? כי אצלנו זה כמו ראש השנה, כולם לבושים בצורה חגיגית, שומעים מוזיקה מרוקאית, שרים את שירי אבא וגם שירים חדשים ומשתתפים בשמחה של כל עם ישראל אצלנו בבית".

כמה זמן אורכות ההכנות?

"אנחנו מתכוננים לפני ליל הסדר לערב המימונה. כל ההכנות והמתכונים השונים עוברים במשפחה כבר שנים. אנחנו עובדים מאוד קשה על מנת לסיים את הבצקים השונים והעוגיות המרוקאיות המיוחדות לאחר מכן מעבירים את זה למחסן מיוחד ובערב המימונה מוציאים הכל ומתחילה החגיגה".

זו בטח גם השקעה כספית לא קטנה?

"אצל משפחת זגורי הכל בגדול. כל השנה אנחנו מחכים לרגע הזה, הרבה אנשים שרואים את האוכל ואת כל הדברים שהכנו שואלים אותנו על העלויות וכמה זה עלה ואיך אנחנו מסתדרים, אבל אנחנו לא עושים חשבון במימונה. אנחנו אוהבים לארח אנשים וכל מי שבא ברוך הבא, ובכל שנה מגיעים אנשים חדשים לביתנו ואנחנו מחבקים אותם ומעניקים להם המון אהבה".

ביבי גם יגיע?

"כולם מכירים את המימונה של משפחת זגורי. במהלך השנים כל שרי הממשלה היו אצלי וכל הח"כים ממפלגת השלטון וגם ראש ממשלת ישראל היה אצלי לפני עשר שנים בערך, אבל הפעם הוא לא יגיע לפי מה שאני יודע, אך כמובן שהוא מוזמן תמיד ונשמח לארח אותו במשפחתנו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר