למרות החלטת העירייה: בטקס העירוני ליום השואה תהיה הפרדה בין גברים לנשים

בעקבות הסערה סביב הטקס לקהל הדתי "משואה לישועה" ופנייתה של המשנה ליועמ"ש הוחלט על ביטול ההפרדה המגדרית. עכשיו הדתיים תוקפים ומבטיחים: תהיה הפרדה

פורסם בתאריך: 1.5.19 14:35

בעקבות הסערה שהתעוררה סביב ההפרדה בטקס יום השואה לציבור הדתי – הודיעה עיריית חולון על ביטול ההפרדה, דבר שהוביל לסבב של ביקורת. הפעם מצד הדתיים.



אמש (שלישי) פורסם בחדשות 12 על ההפרדה בין נשים לגברים, בטקס העירוני לציבור הדתי בעיר שאמור להתקיים הערב טקס בהיכל הטוטו, שמרכזו הרצאה של הרב יגאל כהן תחת הכותרת "משואה לישועה". האירוע יתקיים במעמדם של ראש העיר מוטי ששון, סגן ראש העיר חיים זברלו והרב אברהם יוסף. במודעות לאירוע צוין כי הערב יוקדש לעילוי נשמותיהם של הנספים בשואה ובכלל מערכות ישראל. אולם, הכיתוב "אירוע בהפרדה" על גבי מודעת הפרסום מעורר זעם בקרב תושבים חילונים מחולון על קיום הפרדה בין גברים לנשים באירוע עירוני. בנוסף עלו קולות המתנגדים לנוכחותו של הרב אברהם יוסף, לשעבר רב העיר חולון, בעקבות הרשעתו בפלילים.

הערב מאורגן על ידי המרכז הקהילתי התורני מקהל"ת של רשת קהילה ופנאי אשר תכניו מופנים בעיקר אל הציבור הדתי-חרדי בעיר. על המודעה מטעם רשת קהילת ופנאי, שהופצה ביום ראשון צוין כי הישיבה באירוע תתקיים בהפרדה בין נשים לגברים.

יש לציין כי בהרצאותיו של הרב כהן ישיבה בהפרדה היא נוהג קבוע ובכך אין כל חדש. כמו כן, צוין מכבר כי האירוע מופנה בעיקר אל הקהל הדתי שבעיר. יחד עם זאת, קיום ההפרדה באירוע גרר תגובות זועמות מפי תושבים חילונים אשר מתנגדים לעצם הרעיון של קיום אירוע מטעם העירייה הכולל בתוכו הפרדה מגדרית.

בתגובה לפרסום המודעה נשמעו קריאות ברשתות החברתיות להחרים את האירוע. "עיריית חולון יכול להיות שבאירוע בחסות ובמימון העירייה תהיה הפרדה בין נשים וגברים? למה? איפה אנחנו חיים? זו בני ברק או עיר הילדים חולון?", זו רק תגובה אחת בפייסבוק מבין עשרות שהגיבו והביעו מחאה.

המחאה הגיעה גם לחברת החדשות ובעקבותיה פנתה שדולת הנשים אל המשנה ליועץ המשפטי בטענה כי הההפרדה המגדרית פוגעת בערך השיוויון ובפרט בנשים. כמו כן, צוין בחדשות 12 כי המשנה ליועמ"ש ,דינה זילבר, שיגרה לעירייה מכתב שבו דרשה לבטל את ההפרדה באירוע.

בעיריית חולון השיבו כי האירוע מיועד לציבור התורני ולכן מתקיימת בו ההפרדה. יחד עם זאת, הודיעה העירייה מאוחר יותר כי ההפרדה מבוטלת. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', תקף את ההחלטה וכתב בטויטר: "הנה עוד סיבה שאני רוצה את תיק המשפטים – לבטל את הכפיה החילונית פודמנטליסטית ומטורללת הזו של דינה זילבר, שמבקשת ביהירות חצופה לחנך מחדש את הציבור הדתי ומונעת ממנו לקיים אירועים שתואמים את אמונתו הדתית".

גם בפוליטיקה המקומית תקפו את העירייה על ההחלטה לבטל את ההפרדה. "הלוואי שזה היה הצרות שלנו", אמר חבר המועצה יעקב אחדות מש"ס, "כפייה חילונית או כפייה דתית, לא יכולים לכפות עלינו. מי שיש לו יראת שמיים יישב איפה שצריך".

"אם לנשים האלה היה איכפת מהכבוד של הנשים, אז הן לא היו מוכנות שיפרסמו את הנשים כמו קופסאות טונה בכל מקום", הוסיף אחדות, "לא אכפת להן מהכבוד של הנשים, איכפת להן לנגח את התורה. בעזרת השם יהיה כנס ותהיה הפרדה. מי שלא ירצה לשבת בהפרדה, בוא בא לנגח ולא יהיה לו מה לעשות שם. אנחנו נגיע בהמננו בעזרת השם, ואנחנו מדברים על משהו כמו 3,000 אנשים. הם עשו לנו פרסומת אז יגיעו הרבה יותר. עם ישראל רוצה תורה".

סגן ראש העיר חיים זברלו, גם הוא מש"ס, אמר: "גם ההורים שלי הם ניצולי שואה. ריצינו לעשות אזכרה עם דברי תורה, לא אירוע עם זמרים או זמרות. בבית הכנסת לא יישבו בנפרד? זה הזוי ופשוט לא נתפש במוח. מה הם רוצים?".

זברלו הוסיף כי גורמים מחוץ לחולון הם אלה שגרמו לסערה. "אין כאן בחולון מחלוקת בין חילונים לדתיים", הוא אומר, "אלה אנשים שבאו מחוץ מחולון. אני רואה בהמלך פרובוקציה מכוונת שמטרתה לפגוע בציבור התורני שבעיר. אני לא נכנס לפרובוקציה ששדולת הנשים עושות. האירוע הזה הוא כמו אזכרה בשבילנו ואני לא בא לעשות פרובוקציה באזכרה. המטרה שלנו היא לשם שמים".

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "מדובר באירוע ללא תשלום שמתקיים מזה כמה שנים וכולל הרצאה שמוקדשת לעילוי נשמתם של הנרצחים בשואה ושל חללי מערכות ישראל. בשל הביקוש הרב לאירוע הוחלט לקיימו השנה בהיכל טוטו  ובכך לאפשר לכמות רבה יותר של תושבים להשתתף בו. האירוע בהגדרתו מיועד לציבור התורני ועל כן, הישיבה בו בהפרדה, כמקובל, ואולם דלתות האולם פתוחות בפני כלל התושבים. הרב אברהם יוסף הוזמן לומר פרקי תהלים לזכר הנופלים והוא אינו מקבל תשלום על השתתפותו. בידי כל תושב מצויה הבחירה האם ליטול חלק באירוע אם לאו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אחת שנמאס לה!!!

    נמאס כבר מהכפייה החילונית. כל הזמן אומרים כפייה דתית, אבל במציאות יש יותר כפייה חילונית!!ולאלה שטוענים שזו פגיעה בנשים: אתן מטורללות על כל הראש, ממתי הפרדה -שמטרתה היא הצניעות בעם ישראל הופכת את הנשים למופלות, לכל אדם מגיע כבוד באשר הוא אדם, ללא קשר לערבוביה.

  2. חזי

    עזבו את הדתיים בשקט.עוד מעט תגיעו גם לבתי הכנסת ולאירועים שלהם די חלאס

  3. רינה

    בנושא ההפרדה המיגדרית לא נותר לי אלא לאמר "איראן כבר כאן "
    לצערי הרשויות נותנות להם לעשות ככל רצונם עם ובניגוד לחוק

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר