החיפושית השחורה. מגיעות בנחילים

החיפושיות פשטו על חולון: "כמו נחיל בסרט אימה הן התקדמו לעברי"

הן נראות כמו ג'וקים והופעתן ברחבי העיר הכניסה לא מעט אנשים לסטרס | במשרד לאיכות הסביבה מרגיעים: "הן לא מזיקות ואף מועילות לחקלאות"

פורסם בתאריך: 30.4.19 09:53

כבר יצא לכם להיתקל בחיפושית העונה לשם "רצנית אוליביה"? הן הגיעו בהמוניהן לחולון והמשרד להגנת הסביבה מעדכן כי בימים האחרונים נצפו כמויות גדולות של החיפושיות השחורות הללו ביישובים רבים ברחבי הארץ. במשרד מדגישים כי חיפושיות גדולות אלו אינן מזיקות ואינן מעבירות מחלות לאדם, ולכן אין מקום לנקוט אמצעי הדברה נגדן.

תושבים רבים מחולון מדווחים בזעזוע בימים האחרונים על הופעתם בכמויות לא שגרתיות של ג'וקים ברחבי העיר, אך למעשה מדובר בחיפושיות שחורות בשם "רצנית אוליביה". איילת, המתאמנת כדרך קבע באזור המדיטק, סיפרה על מפגשה המצמרר עם החיפושיות: "יצאתי להתאמן כהרגלי ידי יום ולפתע כמו נחיל בסרט אימה הן התקדמו לעברי. רצתי משם בצרחות לכל עבר ולא אכפת לי שחשבו שאני משוגעת".



חברי "מועדון הכושר של שרון" חוו בימים האחרונים את מכת החיפושיות כאשר יצאו לריצה. שרון מעיד: "זו ממש חוויה לרוץ עכשיו סביב המדיטק, אנשים רצים וצועקים ואתה לא מבין בתחילה למה. גם לנו זה נראה מוזר עד שהבנו שהכל בגלל החיפושיות. הן מגיעות בנחילים ובתחילה זה נראה מפחיד אך בסך הכל הן לא מזיקות".

גם עלמה העובדת במרכז עזריאלי סיפרה שפתחה את הרכב שלה כמדי יום בחניון החולי הסמוך למרכז ו"כאשר עמדתי לסגור את הדלת, פתאום עשרות חיפושיות עלו עלי ונכנסו לרכב. סגרתי את הדלת במהירות וקראתי לבעלי. הוא הגיע ונבהל מכמויות החיפושיות שהיו באוטו. הוא ריסס אותן עם ספריי נגד ג'וקים והוציא אותן בכפפות. אני לא נרגעתי עד שהאוטו עבר שטיפה".

מדובר, כאמור, ב"רצנית אוליביה", חיפושית שגודלה עד 2.5 ס"מ ומתברר שהיא מועילה לחקלאות, שכן היא טורפת ביעילות חרקים בשטחים חקלאיים ועשויה לטרוף גם מזיקים כגון זחלי פרפרים ותיקנים. החיפושיות הללו מגיעות בתעופה לתחום העירוני משטחים פתוחים בשעות הערב, ועם הגעתן הן נוחתות בקרקע ומחפשים מקום מסתור ולרוב מתות בתוך שעות ספורות. הגעתן בכמויות גדולות עשויה לגרום למטרד, אך היא עתידה להיפסק בתוך זמן קצר.

במשרד להגנת הסביבה מציינים כי אין לנקוט הדברה נרחבת אלא רק במקרים מיוחדים: כאשר החיפושית במופע חריג והמוני בתחום יישוב ובמקום שבו היא גורמת בפועל למטרד. אפשר לבצע הדברה ממוקדת בשטח מצומצם כדי למנוע נזק לציבור ולרכוש. מדביר שיפעל בניגוד להנחיות ייחשב כמבצע הדברה רשלנית ואסורה ויינקטו נגדו האמצעים הקבועים בחוק.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר