חולון מציינת את יום השואה בשורה של אירועים; מוטי ששון: "אסור לדבר על השואה רק ביום השואה"

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתחו אתמול בטקס מרכזי, ולאחריו התקיימו מפגשים עם ניצולים וטקסים בבתי הספר

פורסם בתאריך: 2.5.19 13:41

שורה של אירועים בחולון לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ט. האירועים נפתחו אמש (רביעי) בחולון בטקס העירוני המרכזי, שהתקיים בהשתתפות ראש העירייה, מוטי ששון, מנכ"ל העירייה, יוסי סילמן, חברי מועצת העיר, ניצולי שואה ותושבים רבים שהגיעו ומילאו את מרכז שטיינברג בעיר.

השנה עמד הטקס בסימן "אני האחרון שנשאר כדי לספר", והשתתפו בו נותני עדות מ"בית להיות" – מרכז לטיפוח תודעת השואה ולקחיה, בניהולה של מיטל שרון. כמו כן, השתתפה מקהלת הבית "צעירים לנצח", בניצוחה של אלה אלישר ותלמידי בית הספר השש-שנתי הרצוג, בניהולו של אלדד קפיטולניק.



בנוסף, לפיד האש שהודלק לפני הטקס באנדרטת שישה מיליון אורות, הועבר אל העצרת העירונית המרכזית על ידי תלמידי בית הספר החדש ונציגים מתנועות הנוער ומארגוני הנוער שפועלים בעיר.

 

ששון פנה אל בני הנוער, ואמר בטקס: "אם לא נמהר ואם לא נלקט משורדי השואה כל פירור קטן של מידע על מה שהיה, יכול מאד להיות שיהיה מאוחר מדי עבורנו. אני קורא לצעירים שבינינו, בואו למעגלי השיח והעדות עם שורדי השואה, האזינו להם בערבי זיכרון בסלון, הקשיבו בצמא למה שיש להם להגיד, אבל זכרו לעשות זאת לא רק בימי הזיכרון, אלא במהלך השנה כולה. אסור לדבר על השואה רק ביום השואה. עלינו לראות ביום השואה הזדמנות נוספת לעסוק בפצעי העבר המתמשכים ולפתוח פתח לדיבור ארוך, מעמיק ומשמעותי על אנושיות, על תעצומות נפש, על רגשות, על מוסריות ועל זיכרון".

במקביל, התקיים ערב "זיכרון בסלון" במרכז הצעירים של חולון – אליעזר, בהשתתפות ניצולת השואה ראינה אסא מבולגריה, בת ה-90, ובתה דורית גלאור, שסיפרו את סיפורן המשפחתי לעשרות צעירים שהגיעו למפגש.

מפגש "זיכרון בסלון" התקיים אתמול גם בבניין עיריית חולון, בהשתתפות שורדי שואה, חברי מועדון "קפה אירופה" שפועל בעיר, ששיתפו בעדותם האישית והמרגשת את עובדי העירייה.

הבוקר התקיימו טקסים בבתי הספר בעיר. בבית הספר "אשלים" נערך טקס מרגש בהשתתפות התלמידי שכבת ה'.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר