סכנת בלוני גז בבנייני מגורים בחולון: "זה ייגמר באסון"

בהלה ופחד בקרב תושבי רחוב רמת הגולן בעיר, בעקבות סכנות בטיחותיות במיקומם של בלוני הגז בבניין מגורים. חברת הגז: "פועלים למציאת פתרון ארוך טווח"

פורסם בתאריך: 7.5.19 10:42

דיירי בניינים ברחוב רמת הגולן בחולון מתלוננים על סכנות בטיחותיות חמורות בשל מיקומם של בלוני הגז. לטענת דיירים, למרות פניותיהם לחברת הגז, הם אינם מקבלים מענה. "אנחנו רוצים שישלח לפה טכנאי מוסמך שייבדוק את הבעיות", טוענים הדיירים.



בקבוצת בנייני הרכבת הישנים, ברחוב רמת הגולן, במספרי הבתים 21,19 ו-32 היו מחוברים אל צובר גז משותף. אבל לפני יותר משנה נותק צובר הגז בעקבות עבודות תמ"א 38, המתבצעות באחד הבניינים הסמוכים. במקומו הציבה חברת "אמישראגז" שלושה בלוני גז חיצוניים בצמוד לבניין מספר 21. הדיירים סבורים כי קיימים מספר כשלי בטיחות בעקבות מיקומם של בלוני הגז בסמוך למקלטים.

בין השאר טוענים הדיירים כי הצינורות חשופים ובלוני הגז אינם יציבים, כאשר בחורף האחרון, הם אף שקעו במעט, בעקבות הגשמים. כמו כן, לא קיימים מיגון והפרדה מגינת הילדים שממוקמת בסמוך לבלונים.

בנוסף, הם מספרים כי לא פעם הם מתלוננים על ריח הגז העולה מהם. "די בבדל סיגריה או בילדים שישחקו עם הבלונים כדי שייקרה אסון. משחק לא שגרתי של ילדים שיקרה אסון". מספרים הדיירים הזועמים. "אני לא מתיימר להיות מומחה לגז, אבל זה זועק וברור לכל בר דעת שמצב הבלונים מסוכן", טוען אחד הדיירים אשר מתגורר בבניין, "בלוני גז אמורים להיות במרחק של פחות משלושה מטרים מפתח ביוב, והבלונים שלנו ממש קרובים לפתח של חדר הביטחון. בלוני הגז הותקנו בצמוד לקיר המקלט ומתחת לחלון המקלט".

"זה לא הגיוני שזה יהיה צמוד לפתחי האוורור של המקלט. אם טיל ייפול שם, האש תהיה בתוך המקלט" מתריעה דיירת נוספת. "אנחנו כבר לא מדברים על הנזק שייגרם למקלט, אלא על נזק סביבתי ברמה מאוד גבוהה, קריסת הבניין ונזק חמור שיכול להיגמר במוות".

עוד טוענים הדיירים כי לאחרונה פנו הדיירים אל חברת "אמישראגז" בבקשה שזו תשלח טכנאי גז מוסמך אשר יבדוק את החשדות ללקויי בטיחות שהצביעו עליהם. לטענתן זו עדיין לא מתייחסת ברצינות לפניותיהם.

 

גינת הילדים בקרבת הבלונים

גינת הילדים בקרבת הבלונים

לטענתם בשבוע שעבר נשלח אל הבניין נציג מטעם החברה אשר הציג עצמו כטכנאי גז. כשהתבקש להציג תעודה אשר מראה כי הינו טכנאי מוסמך, סירב אותו עובד לנפק אותה והחל לענות בבוטות ובזלזול. "קרוב לוודאי שהם שלחו סתם מישהו. מבחינה חוקית הוא צריך להציג תעודה". טוענים הדיירים. "אנחנו בסך הכל מבקשים שהחברה תעשה זאת  לפי הנהלים והתקנים ובצורה הכי בטיחותית שאפשר. אם יבוא מישהו מוסמך ויאמר שזה בטיחותי, נהיה שקטים הרבה יותר".

בימים האחרונים הדיירים הוסיפו לפנות לגורמים נוספים בינהם גם פיקוד העורף ומשרד התשתיות וממתינים לטיפול בבעייתם.

מחברת אמישרגז נמסר: ״עם פנייתכם, נשלח על ידינו מפקח לשטח, שאישר כי המיקום תקני, לרבות המרחק מפתח הביוב. עם זאת, מחר יישלח צוות לשיפור העמדה, שיוודא העמדה יציבה יותר של המכלים וקיבוע לקיר של צנרת הנחושת. חשוב לזכור כי עמדות אלו הוקמו במטרה להבטיח אספקת גז סדירה לדיירים. אנו פועלים למציאת פתרון ארוך טווח אשר יספק את הדיירים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. אורן קאפר טכנאי גז מוסמך.

    במהלך השנה האחרונה עברתי בכל המרכזיות בבנייני המגורים בחולון וביצעתי ביקורת בטיחות ותקינות למרכזיוית וצוברי הגז בעיר.
    לצערי נתקלתי בהרבה מאוד מקרים של אי הקפדה על נהלים החל משילוט מרחקי בטיחות ואיחסון גז במקומות מסוכנים.
    בכל בניין נבדקו מכלול נושאים שאמורים להיות מובנים מאליהם ומיושמים בשטח ללא שינוי וללא הקלות. בבטיחות אין תחום אפור.
    כל בדיקה שנמצא בה ליקוי הועברה לחברת הגז על מנת לתקן את הליקויים בהקדם האפשרי. ממליץ לא להתפשר על הבטיחות וללחוץ על חברות הגז להחמיר את הביקורת.
    יש להקפיד שכל שינוי או בדיקה יערכו על ידי טכנאי גז מוסמך בלבד.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר