shutterstock.com / diy13
shutterstock.com / diy13

הסיפורים מאחורי החללים: משפחות השכול ושבט הצופים בערב לזכר הנופלים

קרובי החללים חלקו את סיפוריהם בערב לזכרם. העדויות המרגשות, מכתבי הגעגועים ותחושת השליחות שליוותה את היוצאים לקרב. אלה סיפוריהם:

פורסם בתאריך: 8.5.19 13:39

חניכי שבט "ארנון" בחולון וקבוצת מנהיגות בחאק"י התכנסו לערב שהוקדש לזכר חללי מלחמות ישראל. הערב המיוחד הוא יוזמה של השבט, והוא מתקיים הודות לסיועם של נציגי עיריית חולון והנהגת החוף של תנועת הצופים.



האירוע התקיים במתחם השבט, ולבד מהחניכים ומהנהגת תנועת הנוער לקחו בו חלק קרובי משפחות החללים שסיפרו את סיפור יקיריהם במעגלי שיח עם חניכי השבט: משפחת עופרי שבנה נפל במלחמת ששת הימים, משפחת בן צבי שבנה נפל במלחמת יום כיפור, משפחת רובל שבנה נפל במבצע "צוק איתן" ומשפחת פז שבנם נפל במלחמת ששת הימים.

אלה סיפוריהם:

אברהם עופרי ז"ל (5.6.67-25.9.26)

"מאז נפילתך איני מסוגלת לרקוד יותר"

אברהם עופרי ז"ל נפל במלחמת ששת הימים. אביבה גלעדי, אחותו, לא מפסיקה להתגעגע, גם אם חלפו 52 שנה מאז. "הימים עוברים, חודשים ושנים", היא כותבת לזכרו, "והכאב לא מרפה ולא שוכח את דמותך המיוחדת, את הזמן שחלקנו ביחד בחיי היום יום, החגים במשפחה ברוכת הילדים כשאתה אברהם, אחי הבכור, נחשב כסמכות חשובה מאוד אחר אב המשפחה. הרעפת אהבה, כבוד ודאגה להוריך, לאחיותיך ולאחיך. תמיד מחבק, החיוך לא סר ממך, ואפילו היתה בך שובבות כלשהי. אי אפשר לשכוח את דמותך היפה והססגונית – היית שחקן, אהבת לרקוד והיית בן זוגי באירועים משפחתיים. מאז נפילתך איני מסוגלת לרקוד יותר".

"אחי היקר", ממשיכה וכותבת גלעדי, "אתה נמצא איתי תמיד ובכל מקום. כאשר הבאתי לחופה את ילדי ונכדתי עליתי קודם לקברך בהר הרצל עם ההזמנות כדי לשתף אותך בשמחתי. במהלך כל השמחות במשפחתי ראיתי את דמותך מרחפת בין כל הקרואים. אנחנו בקשר הדוק ותמידי עם בנך יעקב ובתך נאוה והם מהווים עבורנו המשכיות של דמותך ופועלך. לא פעם אני תוהה אם היית צולח את הקרב בנחל עוז – איך המציאות היתה אחרת. ואני, אחותך השישית במשפחה, אספתי את כל כוחותי והחלטתי להמשיך את חיי ולסייע למשפחות השכולות ביד לבנים ולאחים בפרט. ולא תאמין, באירועי האחים בגבעת אולגה, לראשונה חזרתי לרקוד. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים".

אברהם עופרי זל. צילום: פרטי

אברהם עופרי זל. צילום: פרטי

אבישי בן צבי ז"ל (22.10.73-24.4.49)

"העסיקי את עצמך, ציירי הרבה ואל תדאגו לי"

אבישי בן צבי ז"ל נפל בקרב במערב התעלה במלחמת יום הכיפורים. "הפרידה היתה חפוזה כלשהו", כתב לזוגתו לפני מותו, "אך דווקא בגלל זאת 'נוחה' יותר למרות הכל. יצאתי, אינני מצטער על כך. טוב לי ושמח לי להרגיש שוב חלק מקהל, לחוש הזדהות עם הערך מולדת, לאחר שכבר טרוניות רבות היו לי נגד תושביה. זוהי ההרגשה וזהו 'שכרה', רחוק ממך, כשיותר מכל מציקה לי התחושה שנשארת לבד (אפילו אם את מתנדבת למילואים). העסיקי את עצמך, ציירי הרבה ואל תדאגו לי. אני כל כך שלם עם עצמי עד כי שום דבר כאן אינו מפריע לי".

"קשה לי לייעץ בעניין סידורי החתונה", חתם בן צבי את מכתבו, "החליטו את והורי, ומכל מקום השתדלי להרגיע אותם בשקרים 'לבנים'. אבישי".

אבישי בן צבי זל. צילום: פרטי

סמ"ר בניה רובל ז"ל (19.7.14-5.4.94)

"אתה בבית? תכף הולך"

סמ"ר בניה רובל ז"ל, בן 20 במותו, נפל במבצע "צוק איתן" והותיר אחריו הורים, עדה וזאב, ושלושה אחים: תומר בן40, ליאל בת 31 וירין בן 28. אחיו הצעיר ירין מספר שבניה למד בבית הספר 11 יחידות לימוד מחשבים, ובשל כך במהלך המיונים לצבא הוא קיבל זימונים רבים מיחידות שעוסקות בתחום, אך בניה, שראה עצמו מתגייס אך ורק ליחידה לוחמת, ויתר מראש על הזימונים שנשלחו אליו.

"הרצון לתרום למדינה היה מאוד בולט אצלו", מספר אחיו, "הוא דיבר על זה רבות והיה חדור מטרה להתגייס לאחת היחידות ההתנדבותיות, ולכן בחר להשתתף בגיבוש לצנחנים שאותו עבר בהצלחה".

בניה התגייס בנובמבר 2012 לגדוד 101 בצנחנים, לפלוגת המסייעת, והוצב בתפקיד הקלע, בדיוק כמו שהוא רצה. "במהלך שירותו הקרבי הוא בלט מאוד באישיותו הקורנת", מספר ירין, "ובעיקר בחשיבתו החיובית והחוסן הנפשי שלו – גם ברגעים קשים הוא לא נשבר. גם בשירותו הוא המשיך להוכיח את כושר המנהיגות שלו, את האחריות הרבה שהיתה לו, ולכן הוא היה אדם שסמכו עליו במאת האחוזים".

רובל לקח חלק במבצע "שובו אחים" שנמשך כשלושה שבועות, ולאחר מכן השתתף במבצע "צוק איתן". מטרת הגדוד היתה לאתר מנהרה התקפית באזור רפיח שחודרת אל תוך שטח ישראל. בזמן הסריקות והחיפושים יצאה חוליית חוד שמנתה כשישה לוחמים ובהם בניה כדי לסרוק מבנה קטן. בזמן הסריקה יצא מחבל מתוך פיר של מנהרה מוסתרת והחל לירות. בניה נפגע בכף ידו ונהרג כתוצאה מכדור נוסף שחדר לתוך גופו ולא יצא. ניסיונות הטיפול וההחייאה לא צלחו.

שעות ספורות לפני מותו של בניה הוא התכתב עם אחיו. "ירין, אתה בבית? תכף הולך", כתב לו בניה. "אוהב אותך וכבר מתגעגע", השיב ירין. "גם אני אוהב אותך אח יקר!", ענה בניה, "מתגעגע רצח". בהודעה הבאה ביקש ירין, "שלח לי את התמונות שצילמתי אותך", ובניה השיב: "תכף אני אשלח. תזכור בדיוק איך סיפרת אותי". ירין: "יצאה תספורת אש".

בניה רובל ז"ל. צילום: פרטי

 

צבי פז (גולדה) ז"ל (9.6.67-4.1.38)

"גילוי אומץ לב"

צבי פז (גולדה) ז"ל, בנם של קופל ודבורה פז, נפל במלחמת ששת הימים. אחותו, נאוה גודינר, מספרת שפז סיים בית ספר יסודי לדוגמא בתל אביב והמשיך לבית הספר המקצועי שבח בעיר. הוא היה בעל נטיות לספורט ימי, ובשעות הפנאי נהג להפליג עם מפרשיות באגודת זבולון של חדרה.

פז התגייס לצה"ל בשנת 1955, ומיד עם סיום הטירונות עבר קורס מ"כים והשתתף במבצע סיני. לאחר מכן המשיך לקורס קצינים והשתייך לנח"ל המוצנח. לאחר תקופה עבר לגולני, שם שירת כסמ"פ וכמ"פ ואף הדריך בבסיס הקצינים. משסיים מסלול מפואר בשירות סדיר הוא הצטרף לצבא הקבע.

"צבי השתתף בכמה מבצעים ופעולות תגמול והיה קצין קרבי בדרגת רס"ן", מספרת אחותו, "במלחמת ששת הימים, ביום החמישי לקרבות, הוא נלחם בקרב בתל פאחר, שם נפל לאחר שיצא במכונית בלתי משוריינת לעבר שטח אש מופגז ללא הפסקה ונפגע מכדור אויב. על גילוי אומץ לב זה צוין לשבח על ידי מפקד החטיבה".

גודינר מספרת כי "צבי הניח אשה ושני ילדים, ושמו הונצח בשתי חוברות לזכר הבנים שנפלו, האחת מטעם עיריית טבריה ואחת נוספת מטעם בית הספר המקצועי ע"ש שבח".

יהי זכרם ברוך.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר